חדשות בארץ

דילמה ברשימה המשותפת: האם לתמוך בממשלה שליברמן חבר בה?

ברשימה המשותפת הביעו ספקנות באשר לאפשרות כי יתמכו בממשלה שליברמן חבר בה, ולצד האמירות הנחרצות כי "אין תסריט כזה", נשמעה הצהרתו של יו"ר רע"ם לפיה "אנחנו נשב ונשמע, נדון ונחליט". טיבי: "מעדיף שלא יהיה ריבוי הצהרות מנוגדות מצד חברי הסיעה דווקא בימים אלה". בתוך כך, בבית הנשיא הודיעו כי ביום רביעי ייפגש נשיא המדינה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, זאת במקביל להודעת ליברמן כי פנה ללשכותיהם של ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן במטרה לתאם פגישות בהקדם האפשרי

הרשימה המשותפת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרשימה המשותפת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כיממה לאחר האולטימטום שהציב יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן - לפיו קיימת אפשרות שיצטרף לממשלת מיעוט בראשות כחול לבן ובתמיכת הסיעות הערביות, ברשימה המשותפת נרשמו היום (ראשון) חילוקי דעות באשר לאופן בו תנהג המפלגה במקרה זה.

עופר כסיף, חבר המפלגה מטעם סיעת חד"ש, הודיע היום באופן חד-משמעי כי "אין תסריט שבו תתמוך המשותפת בממשלה שבה חבר ליברמן". כסיף כתב בחשבון הטוויטר שלו כי יו"ר ישראל ביתנו הוא "מגדולי הגזענים שהיו כאן" וכי הוא "זה שהחל בהסתה נגד חד"ש והמשותפת". חברת מפלגתו, עאידה תומא סלימאן, הצטרפה לדבריו: "אנחנו רוצים להפיל את נתניהו, אבל לא במחיר הכשרת ליברמן בדרך".

עם זאת, יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, סירב לפסול אפשרות שהנציגות הערבית תתמוך בממשלה שליברמן חבר בה, והדגיש כי במפלגה "לא פוסלים מראש שום אופציה".

"בינתיים לא שמענו מגנץ על חבירה עם ליברמן ותמיכה של המשותפת", אמר עבאס בריאיון ל'הארץ'. "אם תגיע הצעה כזו, אנחנו נשב ונשמע, נדון ונחליט". עבאס אמר כי למרות דבריהם הנחרצים של  כסיף וסלימאן, ברשימה טרם דנו בכך באופן מעשי. מנגד, נציג סיעת תע"ל ברשימה, ח"כ אחמד טיבי, אמר כי הוא היה "מעדיף שלא יהיה ריבוי הצהרות מנוגדות מצד חברי הסיעה דווקא בימים אלה".

הבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לתנאים שהציב אמש יו"ר ישראל ביתנו, וכינה את דבריו "הצגה". לפי נתניהו, "נראה שליברמן מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן. לכן האולטימטום שהוא מציג לשני הצדדים כביכול הוא אולטימטום לליכוד בלבד". נתניהו טען כי "ליברמן חותר להקים ממשלת מיעוט של השמאל, שתקום בתמיכת איימן עודה ואחמד טיבי. ברור שזה יהיה התסריט הגרוע והמסוכן ביותר למדינת ישראל". לצד זאת, נתניהו אמר בסיום הצהרתו כי הוא "מוכן להיפגש עם ליברמן השבוע".

טיבי הגיב לדבריו של נתניהו, והזכיר את החלטתה האסטרטגית של הרשימה להצטרף למגרש הפוליטי בכך שהמליצה על יו"ר כחול לבן בני גנץ כמועמד להרכבת הממשלה: "אזרחי ישראל הערבים והנציגות הנבחרת שלהם קיבלו החלטה להגביר את ההשתלבות והמעורבות בתהליך הפרלמנטרי-דמוקרטי בישראל. כמה עצוב שראש הממשלה לא יכול לשאת זאת, והוא ממשיך להסית בידינו", אמר.

אתמול הודיע ליברמן כי יפנה לראשי כחול לבן והליכוד ויציע בפניהם להתפשר בעקרון היסוד שלהם שמונע מהם לכונן ממשלת אחדות. מגנץ הוא יבקש לקבל את מתווה הנבצרות של הנשיא ראובן ריבלין, ומנתניהו יבקש לפרק את בלוק סיעות הימין. לדברי ליברמן, אם מישהו מהם יסרב, הוא יתמוך בצד השני.

בתוך כך, בבית הנשיא הודיעו כי ביום רביעי ייפגש נשיא המדינה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. במקביל, ליברמן הודיע כי פנה ללשכותיהם של ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן במטרה לתאם איתם פגישות בהקדם האפשרי.

תגיות:הרשימה המשותפתאביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה