חדשות בארץ

נתניהו: "מתפלא שחפץ לא הודה גם ברצח ארלוזורוב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הפרסומים בנוגע ללחצים הכבדים שהפעילו חוקרי המשטרה על עד המדינה ניר חפץ: "אילצו אותו לחתום על ההסכם תחת סחיטה ואיומים"

נתניהו (צילום מסך מתוך הסרטון)נתניהו (צילום מסך מתוך הסרטון)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אמש (מוצאי שבת) סרטון, בו הגיב על הפרסומים בימים האחרונים בנוגע ללחצים הכבדים שהפעילו חוקרי המשטרה על ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000.

"כשחפץ חתם על הסכם עד המדינה, הארץ רעשה", פתח נתניהו את דבריו. "אמרו שהוא 'עד מפתח', ולא הפסיקו להגיד שמצאו את 'ראיית הזהב' נגדי. בשבוע שעבר נחשף שאין כלום בעדותו. אילצו אותו לחתום על הסכם עד המדינה תחת סחיטה ואיומים. העדות שלו מלאה בכל כך הרבה סתירות, גרסאות וחורים, שאי אפשר לבסס עליה כלום. אני מתפלא שהוא לא הודה גם ברצח ארלוזורוב".

נתניהו התייחס בדבריו לתמלילים של שיחות שניהל שאול אלוביץ', בעלי בזק ואתר וואלה, עם מנכ"ל האתר, אילן ישועה. בין היתר, צוטט אלוביץ' בחדשות 12 כמי שטען כי רופאו האישי של נתניהו אמר לו שנתניהו "מוכן להתאבד" עבורו. אלא שבסרטון שפרסם נתניהו, הכחיש הרופא, ד"ר צבי הרמן ברקוביץ', את דבריו של אלוביץ': "מעולם לא פגשתי את אלוביץ', מעולם לא אמרתי את מה שהוא מייחס לי. מעולם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לא דיבר איתי על ענייני אלוביץ' או על ענייני בזק".

ראש הממשלה הוסיף כי מדובר ב"שקר מוחלט. המשטרה אפילו לא הזמינה את ד"ר ברקוביץ' כדי לברר איתו אם הטענה הזו אמיתית או שקרית. זה פשוט מדהים, פשוט מקומם. המשטרה כלל לא טרחה לבדוק את אמינות הראיה שהם מגדירים אותה כ'ראיית זהב'. אבל עורכי הדין שלי כן בדקו. לפני השימוע הם פנו לד"ר ברקוביץ', והוא אמר בתצהיר שהוא אף פעם לא אמר לאלוביץ' את הדברים שמייחסים לו, ושאני מעולם לא דיברתי איתו אפילו מילה אחת על ענייני בזק או ענייני אלוביץ'".

נתניהו ציין, כי "אם זה לא מספיק, עד המדינה ניר חפץ – שהיה תחת סחיטה ואיומים, שלא לומר עינויים – אפילו הוא אמר בעדותו לאחר שחתם על הסכם עד המדינה: 'מעולם לא שמעתי את הדברים האלה מד"ר ברקוביץ', והיו לי הרבה שעות עם ד"ר ברקוביץ'. אני לא חושב שביבי מוכן להתאבד בשביל שאול אלוביץ''. כלומר, גם 'ראיית הזהב החדשה' קרסה".

"עכשיו אתם יודעים מה ה'משקל' שצריך לייחס לכל השיחות בין אלוביץ' לישועה ולתיק 4000 בכלל – המשקל הוא אפס. פייק תיק, פייק תיקים", חתם נתניהו את דבריו.

כזכור, בתיק 4000 מואשם נתניהו בעבירת שוחד. בכתב החשדות שהגיש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בסוף חודש פברואר נטען כי ראש הממשלה התערב ופעל להענקת הטבות רגולטוריות לבעלי בזק בתמורה לסיקור אוהד עבורו באתר וואלה. בשימוע שנערך לנתניהו בחודש שעבר, טענו פרקליטיו, בין היתר, כי הוא פעל על פי חוק ובהתאם להוראות הגורמים המקצועיים השונים, וכי למעשה אלוביץ' ובזק לא קיבלו הטבות אלא ספגו הפסדים כתוצאה מהחלטות שהתקבלו על ידי נתניהו בתקופת כהונתו כשר תקשורת. נתניהו גם דוחה את הטענות כי דרש מאלוביץ' להפעיל את השפעתו על הנהלת וואלה כדי שתעניק לו סיקור אוהד, וטוען מנגד כי קיבל באתר סיקור שלילי לאורך שנים.

בתגובה לטענות נתניהו בנוגע לפרסומים אודות רופאו, מסרו גורמים במערכת אכיפת החוק לחדשות 12: "שקלנו לזמן את ד"ר ברקוביץ למתן עדות, אבל לא עשינו זאת כדי לא לפגוע בפרטיותו של ראש הממשלה". הם הוסיפו, כי "הסיפור של אלוביץ' לגביו נראה לנו זניח וחסר משמעות לביסוס החשדות בפרשה", ועל כן החליטו שלא לזמן את הרופא, כדי "למנוע טענת סרק על 'רדיפה בחקירה'".

תגיות:תיק 4000ניר חפץשאול אלוביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה