חדשות בארץ

נתניהו לאחר דיון החירום של סבא"א: "איראן ממשיכה לשקר"

ראש הממשלה התייחס לדיון המיוחד של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שקבעה כי "איראן שיקרה" באשר לתכנית הגרעין שלה, וקרא למעצמות להצטרף לארצות הברית ולישראל, ולהגביר עוד יותר את הלחץ על איראן. נתניהו: "חוזר ומבהיר - ישראל לא תאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני בשום מצב". גנץ: "כולנו מחוייבים למנוע ממנה להגיע לנשק גרעיני".

נתניהו באו"ם, אשתקד (צילום: לע"מ)נתניהו באו"ם, אשתקד (צילום: לע"מ)
אא
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) לדיון החירום של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שהתכנסה בעקבות הודעת טהראן על הפרות חמורות של הסכם הגרעין. לפי נתניהו, בדיון נקבע כי "איראן שיקרה" בנוגע לתכנית הגרעין, וקרא למעצמות העולם להצטרף למאבק נגד איראן גרעינית.
נתניהו, הערב (קרדיט: משרד ראש הממשלה)

"לפני כשנה חשפתי באו"ם את התכנית הסודית של איראן לפתח נשק גרעיני בטורקוזאבאד, זה בפאתי טהראן. קראתי לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבדוק את טורקוזאבאד. הסוכנות אכן שלחה מפקחים למקום", אמר ראש הממשלה בהודעה מצולמת ברשתות החברתיות.

 "הבוקר כינסה הסוכנות ישיבה מיוחדת בה היא קבעה שאיראן שיקרה באשר לתכנית הגרעין שלה", אמר נתניהו והוסיף: ״אני מודיע לכם - היא ממשיכה לשקר. איראן ממשיכה להסתיר את תכנית הגרעין שלה. איראן גם ממשיכה וחידשה אפילו את העשרת האורניום האסורה שכל תכליתה הוא אך ורק ייצור נשק גרעיני.

נתניהו המשיך "אני קורא לקהילה הבינלאומית להתעורר. אני קורא לאומות להצטרף לארה"ב ולישראל ולהגביר עוד יותר את הלחץ על איראן. איראן היא סכנה לא רק לישראל ולמזרח התיכון. היא סכנה לעולם כולו. אני מברך על כך, שלפחות היום, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הבינה זאת היטב. בכל מקרה אני חוזר ומבהיר: ישראל לא תאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני בשום מצב".

גם יו"ר כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, התייחס לדיון החירום של הסוכנות בווינה, ואמר כי "חשיפת הפעילות המתחדשת בכור בפורדו היא קריאת השכמה נוספת לעולם - חייבים להגדיל את הלחץ ולהחריף את הסנקציות. איראן מסוכנת לשלום העולם, ליציבות המזרח התיכון ולישראל". הוא הוסיף כי "על האיום האיראני אין מחלוקת פוליטית - כולנו מחוייבים למנוע ממנה להגיע לנשק גרעיני".

מוקדם יותר היום דווח ברשת בלומברג כי בדיון סגור שקיים ראש צוות הפקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מאסימו אפארו, טען כי טהראן מסרבת להתייחס לשאלות פקחי הסוכנות שהופנו אליה בנוגע לשרידי האורניום שאותרו במחסן בטהראן, אותו חשף ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו באו"ם אשתקד. "איראן מתחמקת מהניסיונות לגלות את מקור עקבות האורניום שנמצאו במקום" אמר אפארו בדבריו. "הם לא משתפים פעולה עם הסוכנות בנוגע לחקירה".

במקביל, מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, התייחס להודעת איראן על הרחבת הפעילות הגרעינית, ואמר כי ההתפתחות מחייבת את מעצמות העולם להגביר את הלחץ על הרפובליקה האסלאמית. "יש חשש שאיראן מכינה אפשרות לפריצה מהירה לכיוון פצצה גרעינית", הזהיר.

פומפאו קרא לקהילה הבינלאומית כי "להתמודד עם ההסלמה הגרעינית של איראן, ולהבין כי היא משקפת את כוונת המשטר האיראני לאורך כל הדרך – לסחוט את הקהילה הבינלאומית לקבל את האלימות והטרור שהיא מפיצה, זאת, תוך הפרת הריבונות של שכנותיה". לדבריו, על מעצמות אירופה "לדחות את הסחיטה הגרעינית שמפעילה איראן ולנקוט בצעדים משמעותיים על מנת להגביר עליה את הלחץ".

תגיות:פרויקט הגרעין האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה