חדשות בארץ

פגישת כחול לבן וישראל ביתנו: הושגו "הסכמות ראשונות" על הקמת ממשלה

לאחר שיו"ר ישראל ביתנו הבטיח כי לא יצטרף לממשלת מיעוט בראשות כחול לבן, צוותי המו"מ של מפלגתו נפגשו היום עם נציגי כחול לבן והשיגו הסכמות ראשונות על נושאים חשובים בקוווי היסוד של הממשלה

פגישת צוותי המו"מ של כחול לבן וישראל ביתנו, היום (צילום: אלעד מלכה)פגישת צוותי המו"מ של כחול לבן וישראל ביתנו, היום (צילום: אלעד מלכה)
אא

צוותי המשא ומתן של כחול לבן וישראל ביתנו הגיעו היום (חמישי) ל"הסכמות ראשונות" במגעים להרכבת הממשלה. על פי הודעתם המשותפת, הצוותים ייפגשו שוב בימים הקרובים, וצפוי כי הם ידונו גם בנוגע לנושאי דת-מדינה.

בהודעה צוין כי במסגרת ההסכמות בין המפלגות נקבע כי בתקציב המדינה הקרוב תתבצע העלאת ההכנסה המינימלית לקשיש לגובה של 70% משכר המינימום, וכן הבטחה עקרונית לקידום מתווה העלאת קצבאות הנכים שיעוגן בבסיס התקציב. בפגישה השתתפו ראש צוות המו"מ מטעם כחול לבן, ד"ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה. מטעם ישראל ביתנו השתתפו יו"ר הסיעה עודד פורר, ח"כ אלכס קושניר ועו"ד אמיר שניידר.

במקביל להתקדמות המסתמנת מול ישראל ביתנו, בכחול לבן החלו לקדם מגעים גם מול העבודה-גשר סביב גיבוש קווי יסוד המוסכמים על כולם. בתום פגישה שנערכה מוקדם יותר השבוע מול נציגי העבודה נמסר כי הושגו הסכמות באשר לנושאים חברתיים, אולם נרשמו כמה חילוקי דעות בנושאים אחרים.

ביום שני דווח כי בשל המבוי הסתום במגעים בין הליכוד וכחול לבן, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יפתח בימים הקרובים בסבב התייעצויות לקראת גיבוש עמדתה הסופית של מפלגתו. לפי דיווח בחדשות 12, הפגישות תתקיימנה בין בכירי המפלגה והדרג המוניציפלי, בהם ראשי ערים וסגני ראשי ערים, שרים וחברי כנסת לשעבר. ב'מעריב' דווח כי פגישות אלה החלו ביום שלישי והסתיימו ביום שישי, וכי ההחלטה צפויה להתפרסם עד תחילת שבוע הבא. בישראל ביתנו מסרו בתגובה: "לא מאשרים ולא מכחישים".

בשבוע שעבר, ולאחר שסירב במשך שבועות להצהיר חד-משמעית כי לא יתמוך בממשלת מיעוט בתמיכת הנציגות הערבית – מה שאפשר לגל שמועות ולחשש כבד בליכוד, הצהיר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי האפשרות היחידה מבחינתו הינה תמיכה בממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן, שאליהן תצטרף מפלגתו.

"מה שברור שמי שמוביל אותנו לבחירות זה נתניהו. אנחנו פנינו לליכוד לפתיחת משא ומתן קואליציוני ולא קיבלנו שום תשובה. הם אפילו לא היו מוכנים לעשות ניסיון. פרסמנו מתווה לממשלת אחדות בו נתניהו ישמש ראשון כראש הממשלה ולא קיבלנו תשובה", תקף ליברמן בריאיון לכאן ב'. ליברמן גם האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא אינו מקדם את ערכי הימין, ואמר כי "אין דבר כזה ממשלת ימין. לנתניהו אין שום קשר לימין. נתניהו הצביע בעד גירוש יהודים מגוש קטיף. יש פה גוש הלכה שהוא הקים והוא נאחז בו. נתניהו רוצה להחזיק במקל בשתי הקצוות - גם להיות ראשון וגם להחזיק בגוש".

בהתייחס לאופציית ממשלת המיעוט, אמר: "ברור שהרשימה המשותפת זה גיס חמישי. לא במקרה ששלושה נציגים של בל"ד הורשעו בעבירות ביטחון. לא צריך להכשיר את השרץ. הרשימה המשותפת לא מייצגת את האוכלוסייה הערבית. כל מערכת הבחירות אמרנו שיש רק אופציה אחת - רק ממשלת אחדות. אני חוזר ואומר - מי שמוביל את ישראל לסיבוב שלישי זה נתניהו. כמו שנתניהו החליט להתעלם מאתנו, כעת אנחנו מתעלמים ממנו. יש פה ניגוד עניינים מובהק בינו לבין חברי הכנסת של הליכוד. לנתניהו יש עניין בבחירות אבל לחברי הכנסת של הליכוד אין עניין בכך", אמר יו"ר ישראל ביתנו.

תגיות:ישראל ביתנובחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה