חדשות בארץ

תלונה נגד בכיר במל"ל: הצהיר כי ההתנחלויות הן "מימוש הבטחה אלוקית"

שתי תלונות הוגשו היום לנציבות שירות המדינה נגד סגן ראש המל"ל, שאמר השבוע בכנס נוצרי כי ההתנחלויות הן "מימוש הבטחה אלוקית", וקרא להיאבק במתנגדים. החזית להגנת הדמוקרטיה: "הפרה חמורה של כללי האתיקה של עובד מדינה בכיר. אלו התבטאויות פוליטיות שנויות במחלוקת". ח"כ זנדברג: "אין מקום בגוף האמון באופן ישיר על הנעשה בתחום הביטחון הלאומי לשיקולים דתיים ופוליטיים, שבינם לבין ביטחון לאומי דבר"

עזר (צילום: רונן חורש, לע"מ)עזר (צילום: רונן חורש, לע"מ)
אא

תלונות הוגשו היום (חמישי) לנציבות שירות המדינה נגד יועצו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן ראש המל"ל למדיניות חוץ, ראובן עזר, לאחר שאתמול הצהיר כי ההתנחלויות הן "מימוש הבטחה אלוקית", וקרא להיאבק במתנגדים.

לפי ארגון השמאל "החזית להגנת הדמוקרטיה", דבריו של עוזר מהווים "הפרה חמורה של כללי האתיקה של עובד מדינה בכיר", וכי יש לנקוט נגדו בהליכים משמעתיים. במכתב, עליו חתום מנכ"ל מרצ לשעבר אורי זכי, צוין כי דבריו של סגן ראש המל"ל הינם "התבטאויות פוליטיות שנויות במחלוקת".

תלונה נוספת הוגשה גם על ידי ח"כ תמר זנדברג (מרצ), שבמכתב ששיגרה ללשכת ראש הממשלה נכתב כי "מדבריו של עזר עולה משנה פוליטית המבוססת על טיעונים תיאולוגיים, שקוראת לשמור על נוכחות ביטחונית בגדה המערבית לשם 'מימוש ההבטחה האלוקית'". עוד כתבה זנדברג כי "אין מקום בגוף האמון באופן ישיר על הנעשה בתחום הביטחון הלאומי לשיקולים דתיים ופוליטיים, שבינם לבין ביטחון לאומי דבר", וקראה לנתניהו "לבחון את האופן בו שיקולים שאינם מקצועיים מתערבים בעבודת המטה לביטחון לאומי".

על פי הפרסום אתמול ב'הארץ', עזר אמר בכנס עיתונות נוצרית בירושלים כי "חזרת היהודים ליהודה ושומרון זו לא קללה אלא ברכה לכל תושבי האזור, והקריאה הבלתי מוצדקת לפינויים זו קריאה להרס וכאוס". עזר, לשעבר בכיר בשירות החוץ הישראלי, טען כי "תחיית העם היהודי בארץ ישראל זה מימוש הבטחה אלוקית", וקרא למשתתפים להיאבק בגורמים בינלאומיים הנסמכים על המשפט הבינלאומי הקובע כי ההתנחלויות אינן חוקיות.

בכנס, שנערך ביום ראשון במוזיאון ידידי ישראל בירושלים, שאורגן בסיוע לשכת העיתונות הממשלתית, השתתפו ראש הממשלה, שגריר וושינגטון בישראל דיוויד פרידמן, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומייסד מוזיאון ידידי ישראל הכומר האוונגליסט ד"ר מייק אוונס.

עזר, שכיהן כסגן שגריר ישראל בארצות הברית, אמר בנאומו באירוע: "ראו מי השתלט על השטחים כשיצאנו מעזה – ארגון טרור. אנחנו רוצים שזה יקרה ביהודה ושומרון? בשום אופן. נוכחותנו בירושלים וביהודה ושומרון מביאה הזדמנויות כלכליות ויציבות, כי אנחנו מספקים ביטחון על ידי לחימה ברעים שרוצים להשתלט. ישראל והקהילות ביהודה ושומרון מספקות הזדמנויות כלכליות ועבודות". לדבריו, "אין לנו שום עניין בניהול חיי היומיום של שכנינו הפלסטינים באזורים אלה, אבל צריך להיות כנים – עד כה הם היו מושחתים ובלתי מתפקדים ולא מסוגלים להתמודד עם האסלאם הרדיקלי. הם חייבים להבין שאם לא נשמור על נוכחות ביטחונית זה יסכן את כולנו. אם נוכרח לעזוב נקבל עוד עזה".

לפי סגן ראש המל"ל, "אנחנו חייבים לחבור באימוץ אחינו ואחיותינו שחיים ביהודה ושומרון, ולהילחם נגד אלה שטוענים שנוכחותם בלתי-חוקית או מנסים לעשות להם דה-הומניזציה באמצעים שונים. עזרו לנו להילחם בחרמות, הן לא מוצדקות, והן פוגעות בנו ובשכנים שלנו אפילו יותר. תחיית העם היהודי בארץ ישראל זה מימוש הבטחה אלוקית. זו ברכה לעמנו, זו ברכה לאזור וזו ברכה לעולם. זה טוב לשלום, לשגשוג ולשמחה".

תגיות:התנחלויותהמל"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה