חדשות בעולם

סבא"א: "איראן מתחמקת מאתנו". פומפאו: "חשש שאיראן מכינה אפשרות לפריצה מהירה"

שר החוץ האמריקני קרא לקהילה הבינלאומית "להתמודד עם ההסלמה הגרעינית של איראן, ולהבין כי היא משקפת את כוונת המשטר האיראני לאורך כל הדרך", והזהיר מפני חשש שאיראן מכינה אפשרות ל"פריצה מהירה לכיוון פצצה גרעינית". בתוך כך, אחר הצהריים צפוי בכיר בלשכת ראש הממשלה להעביר תדרוך לתקשורת הזרה בנוגע לאותם שרידי האורניום שפקחי האו"ם מצאו ב"מחסן האטומי", במקבילך לדיון החירום שתקיים סבא"א בווינה

נתניהו בנאומו באו"ם, ספטמבר 2018נתניהו בנאומו באו"ם, ספטמבר 2018
אא

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, התייחס היום (חמישי) להודעת איראן על הרחבת הפעילות הגרעינית, ואמר כי ההתפתחות מחייבת את מעצמות העולם להגביר את הלחץ על הרפובליקה האסלאמית. "יש חשש שאיראן מכינה אפשרות לפריצה מהירה לכיוון פצצה גרעינית", הזהיר.

פומפאו קרא לקהילה הבינלאומית כי "להתמודד עם ההסלמה הגרעינית של איראן, ולהבין כי היא משקפת את כוונת המשטר האיראני לאורך כל הדרך – לסחוט את הקהילה הבינלאומית לקבל את האלימות והטרור שהיא מפיצה, זאת, תוך הפרת הריבונות של שכנותיה". לדבריו, על מעצמות אירופה "לדחות את הסחיטה הגרעינית שמפעילה איראן ולנקוט בצעדים משמעותיים על מנת להגביר עליה את הלחץ".

בתוך כך, ברשת בלומברג דווח היום כי בדיון סגור שקיים ראש צוות הפקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), מאסימו אפארו, טען כי טהראן מסרבת להתייחס לשאלות פקחי הסוכנות שהופנו אליה בנוגע לשרידי האורניום שאותרו במחסן בטהראן, אותו חשף ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו באו"ם אשתקד. "איראן מתחמקת מהניסיונות לגלות את מקור עקבות האורניום שנמצאו במקום" אמר אפארו בדבריו. "הם לא משתפים פעולה עם הסוכנות בנוגע לחקירה".

במקביל לדיון החירום שתערוך סבא"א בווינה בעקבות ההתפתחויות, אחר הצהריים צפוי בכיר בלשכת ראש הממשלה להעביר תדרוך לתקשורת הזרה בנוגע לאותם שרידי האורניום שפקחי האו"ם מצאו ב"מחסן האטומי".

הבוקר דווח בוול סטריט ג'ורנל כי בטהראן טוענים כי בחצי השנה האחרונה הותקפו שלוש מכליות נפט שלה סמוך לחופי ערב הסעודית במפרץ הפרסי. במכתב ששלחה ב-30 באוקטובר לארגון הימאות הבינלאומי של האו"ם, צויין כי נתיבי הסחר הבינלאומיים בים האדום אינם בטוחים, אולם נמנעה מלהפנות את האצבע לעבר מדינה מסוימת. "אנחנו מאמינים שההתקפה אורגנה על ידי מדינה אחת או כמה מדינות, שכן שתי מכליות נוספות שלנו, גדולות ומסומנות בדגל איראני, הותקפו באותו האזור ובאותו האופן", נכתב. לפי טהראן, שתי המכליות הותקפו בחודשים אפריל ואוגוסט.

מהמכתב עולה כי התקרית הראשונה, באפריל, בוצעה זמן קצר לפני ששורה של מכליות סעודיות ושל איחוד האמירויות הותקפו בידי גורם שזהותו לא ברורה. אמנם החות'ים בתימן, הנתמכים בידי טהראן, לקחו על כך אחריות – במקביל להכחשה גורפת שיצאה מאיראן, אולם בוושינגטון ובבריטניה תלו את האשמה באיראן.

תגיות:פרויקט הגרעין האיראניסבא"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה