חדשות בארץ

"צריך להחליף את נתניהו, איתו זה לא יילך"

בכחול לבן ממשיכים לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע דבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה בהם הפר צו איסור פרסום בתיק 4000. משה יעלון: "צריך להחליף את נתניהו"

יעלון, גנץ ולפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)יעלון, גנץ ולפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

נמשכת הסערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה, שהפר אתמול (רביעי) – מעל דוכן הכנסת – צו איסור פרסום, וחשף פרטים מתרגיל החקירה שעשו חוקרי המשטרה לניר חפץ, על מנת ללחוץ עליו להפוך לעד מדינה בתיק 4000.

מספר 3 בכחול לבן, חבר הכנסת משה יעלון, כתב הבוקר בטוויטר כי "לנוכח ההתנהלות השערורייתית של אמיר אוחנה, דוברי הליכוד ממליצים לנו להתקדם במשא ומתן הקואליציוני, כדי להחליף אותו כשר המשפטים. את מי שצריך להחליף זה את נתניהו. איתו זה לא יילך!".

שותפיו של יעלון להנהגת כחול לבן התבטאו עוד אתמול ברוח דומה. יו"ר המפלגה, בני גנץ, כתב כי "ההתנהלות החמורה של שר המשפטים רק מוכיחה למה אסור שיכהן בישראל ראש ממשלה תחת כתב אישום". מספר 2 ברשימה, יאיר לפיד, הוסיף כי "אין אדם אחד במדינה שמאמין שאוחנה דיבר על דעת עצמו. נתניהו שלח אותו להכפיש את מערכת המשפט. ביבי ואוחנה המיטו היום חרפה על הממשלה, על המדינה, בעיקר על עצמם. כך נוהגים עבריינים, לא שרים".

השר זאב אלקין (הליכוד) הגיב הבוקר על דבריו של אוחנה: "צריכים לכבד צו איסור פרסום", אמר בראיון לכאן ב'. "השר אוחנה טוען שכל מה שאמר מעל במת הכנסת אלו דברים שפורסמו בעבר באמצעי תקשורת עוד לפני שניתן הצו. בהנחה שהוא צודק – לא הייתה פה הפרה של הצו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנער אמש מהמהלך בו נקט שר המשפטים. "על אף שפרשת הסחיטה של עד המדינה ניר חפץ חמורה ביותר וצריכה להטריד כל אזרח, יש לכבד את צו איסור הפרסום שהטיל בית המשפט", נמסר מטעמו.

 

אוחנה: "סיקור תקשורתי אוהד? הצחקתם אותי"

כזכור, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, חשף בתחילת השבוע תמלילים מחקירתו של חפץ במשטרה, המלמדים על סתירות משמעותיות בגרסאות שסיפק בעדויותיו השונות – לפני שחתם על הסכם עד המדינה, ולאחר החתימה. בין היתר, עלה מהתמלילים כי חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה, שינה גרסאות בנוגע לאירועים העומדים במרכזם של החשדות נגד נתניהו בתיק 4000, ואף תיאר פגישות שכלל לא התרחשו, כל זאת לכאורה כדי להשביע את רצונם של החוקרים. סגל הוסיף, כי קיים חשד שהחוקרים הפעילו על חפץ לחצים פסולים, במסגרתם נקטו בהליך חריג כשזימנו לחקירה אדם שאינו קשור כלל לתיק 4000 ושאלו אותו שאלות שאינן רלוונטיות.

בנאומו אתמול, כאמור, חשף אוחנה את תרגיל החקירה המשטרתי, וכן התייחס למקרים נוספים בעבר בהם, לטענתו, נפלו פגמים בהתנהלות הפרקליטות. "אינני מדבר על טעויות, אינני מדבר על כשלים", אמר. "אני מדבר על זדון, אני מדבר על פשעים חמורים המבוצעים במשמרת שלכם, ראשי מערכת האכיפה, ואתם עומדים כחומה בצורה ומגוננים על העבריינים. למה? כך המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט. כך נוצרת שחיתות שלטונית".

"סיקור תקשורתי אוהד? הצחקתם אותי", הוסיף אוחנה. "איך הפכו כתבי החצר שלכם לדוברי פרקליט המדינה, ואיך נשאו כלבי השמירה של הדמוקרטיה את אנשי המשטרה והפרקליטות על כפיים בכתבות מפרגנות ובהגנה מפני כל מתקפה, אם לא בתמורה להדלפות נדיבות היישר ממשרדי רשויות אכיפת החוק".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה שי ניצן פרסמו הודעת תגובה חריפה לדבריו של אוחנה. "דברים אלו חמורים ביותר ומעוותים את המציאות", נאמר בהודעה. "דברי שר המשפטים בכנסת הם חלק משורה של פרסומים מגמתיים וחלקיים מהימים האחרונים, שיש בהם כדי להטעות את הציבור. פרסומים אלו יוצרים רושם שגוי לגבי העובדות ולגבי סדר השתלשלות הדברים במהלך החקירה. כמו כן, פרסומים שונים נסמכים על טענות שנכללו בכתבי הטענות המפורטים שהוגשו על ידי באי-כוחו של ראש הממשלה במסגרת הליך השימוע. למרבה הצער, כתבי הטענות הללו הופצו לאחרונה בקרב גורמים שאינם קשורים להליך הפלילי, כולל בתקשורת. מדי יום אנו עדים לפרסום פומבי של טענות כאלה ואחרות מתוכם, מתוך ידיעה ברורה שהתביעה לא תוכל להתייחס לפרסומים סלקטיביים אלה, שכן הדבר יפגע בתקינות הליך השימוע. אנו לא נאפשר כל פגיעה בקיום הליך השימוע, והוא ימשיך להתנהל כסדרו".

"דבר לא ירתיענו מלהמשיך למלא את תפקידנו", הוסיפו מנדלבליט וניצן. "עבודה עצמאית, מקצועית, א-פוליטית ובלתי תלויה של מערכת אכיפת החוק ללא מורא, ותוך הקפדה על עיקרון השוויון בפני החוק של כל אדם, היא הערובה היחידה שתבטיח הגנה על הציבור. זוהי חומת המגן של אזרחי המדינה מפני עבריינים, מפני הפשיעה ומפני השחיתות".

תגיות:אמיר אוחנהמשה יעלוןזאב אלקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה