חדשות בארץ

יאיר נתניהו: אבא שלי עובר לינץ’ תקשורתי

באירוע פרטי בניו יורק אליו הוזמן, תקף בנו של ראש הממשלה את התקשורת בישראל והאשים כי "קבוצה קטנה מאוד מהשוליים הרדיקליים של החברה הישראלית השתלטה עליה"

יאיר נתניהו (צילום: פלאש 90)יאיר נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, מתח הלילה (חמישי) ביקורת חריפה על כלי התקשורת בישראל, ואמר כי אביו עובר במשך שנים "לינץ' תקשורתי". נתניהו, שדיבר באירוע פרטי בניו יורק, אמר כי "קבוצה קטנה של קיצוניים משולי החברה הישראלית" השתלטה על התקשורת: "ההתקפות על אבא שלי הן מאז שנולדתי, אני לא זוכר משהו אחר. כשהוא נבחר ב- 1996 לראש ממשלה, הלינץ' התקשורתי התחיל ולא נגמר. כשאתה בן חמש קשה יותר לקבל את זה, אתה לא יודע איך להתגונן מפי ילדים בבית הספר".

"קבוצה קטנה אבל דומיננטית שולטת כמעט ב- 100% ממרכזי הכוח בישראל, בעיקר בתקשורת אבל גם במקומות אחרים. הם ממש אכזריים. אני לא מדבר על כל מחנה השמאל, שבו יש הרבה אנשים טובים. התקשורת הישראלית לא מייצגת את החברה בישראל, ואפילו לא את השמאל. קבוצה קטנה מאוד מהשוליים הרדיקליים של החברה הישראלית השתלטה עליה".

"מחלוקות פוליטיות חשובות, זו המהות של דמוקרטיה. אנחנו לא רוצים להיות צפון קוריאה", הוסיף יאיר נתניהו. "הבעיה היא לא עם ביקורת פוליטית, אלא עם התקפות אישיות, השמצות ושקרים שנמשכים במשך 30 שנה ללא הפסקה. זו הסיבה שנכנסתי למדיה החברתית, כי אני לא יכול לסבול אי צדק. בעבר לא יכולתי לעשות כלום – היום אני יכול, יש כלי שמאזן".

נתניהו הבן סיפר, כי "אין יום שבו אני לא מקבל איומים ברצח עליי ועל הוריי ברשתות החברתיות. בדרך כלל אני לא מתייחס לזה, כי אלה אנשים מטורפים או ממדינות עוינות, אבל לאף אחד לא אכפת מזה ולא מדווחים על כך בתקשורת".

בנו של ראש הממשלה הרחיב בדבריו כיצד הוא רואה את הישגיו של אביו במהלך כהונתו: "בשנות ה- 90 ישראל הייתה מדינה עם כלכלה בסגנון קומוניסטי, כלכלה סוציאליסטית פרימיטיבית שייצאה תפוזים. ישראל הייתה מבודדת בגלל חולשתה. אבא שלי שינה את כלכלת ישראל והפך אותה למדינה קפיטליסטית משגשגת".

"רוב אזרחי ישראל מעריכים את השינויים שאבא שלי חולל", טען נתניהו. "המצב הכלכלי והביטחוני הוא הטוב אי פעם. מסעדות ואוטובוסים כבר לא מתפוצצים. יש שלום דה-פקטו במזרח התיכון בינינו לרבות ממדינות ערב. זה מה שהליברלים לא מבינים: הפלסטינים הם רק אחוז אחד מהעולם הערבי. הם רצו שנסכים לשלום בכל תנאי עם האחוז הזה שרוצה להרוג אותנו, ואחר כך נעשה שלום עם 99 האחוזים הנותרים. עכשיו קורה ההיפך: ישראל ו- 99 האחוזים מהעולם הערבי מתקרבים זה לזה יותר ויותר, ואולי יבוא יום והם יוכלו ללחוץ על האחוז הבודד להסכים לשלום".

בתשובה לשאלה האם בכוונתו להיכנס למערכת הפוליטית, השיב יאיר נתניהו בשלילה: "אני אדם מאוד פוליטי, אבל לא פוליטיקאי. אין לי שאיפות בתחום". עם זאת, הוא הבהיר כי ימשיך להביע את עמדותיו ולהילחם עליהן.

במהלך האירוע, התפרצו מספר מפגינים לאולם, הפריעו לדבריו של נתניהו וקראו לעברו קריאות גנאי. הם סולקו מהמקום על ידי הסדרנים.

תגיות:יאיר נתניהוהתקשורת הישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה