חדשות בארץ

דיווח: נתניהו הציע לבנט שריון בליכוד אם יוקדמו הבחירות

ברקע החשש בליכוד כי הימין החדש יערוק מגוש הימין לטובת ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן, הערב דווח כי נתניהו הניח הצעה נוספת בפני בנט לפיה ישוריין ברשימת הליכוד אם יוקדמו הבחירות. עוד דווח כי בשיחות התכופות שניהלו השניים עלתה האפשרות כי שתי המפלגות ירוצו יחדיו במידה וייערכו עוד בחירות

נתניהו ובנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ובנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הניח בפני יו"ר הימין החדש, ח"כ נפתלי בנט, הצעה לפיה הוא ישוריין ברשימת הליכוד אם יוקדמו הבחירות – כך דווח הערב (רביעי) ב'וואלה'. לפי הדיווח, ההצעה, שהועלתה השבוע, נדחתה בידי בנט בשל העובדה כי היא לא כללה את עמיתתו להנהגת המפלגה, איילת שקד, או מי מחברי הרשימה, וכן בשל כך שנתניהו כרך אותו בתנאי שתפוזר הכנסת.

הצעתו זו של נתניהו לבנט, כמו גם הצעתו הקודמת לתפקיד שר וחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, באה ברקע החשש בליכוד כי הימין החדש יצטרף לממשלת מיעוט בראשות כחול לבן. עם זאת, נראה כי חל שינוי מסוים ביחסים שמפגינים נתניהו ובנט מאז מערכת הבחירות השנייה, והאחרון אף יצא להגנתו של נתניהו בכמה הזדמנויות ברשתות החברתיות. בדיווח נטען כי בשיחות התכופות שניהלו השניים עלתה האפשרות כי שתי המפלגות ירוצו יחדיו, כך שחרף דחיית ההצעה, ייתכן כי בנט ישתף פעולה עם הליכוד מתוך הימין החדש, במידה ואכן יערכו בחירות שלישיות.

שלשום נמסר מטעמו של בנט כי הוא דחה את הצעתו של נתניהו לכהן כשר בממשלה וכחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, זאת, לאחר שהובהר לו כי לא יוכל לקבל תיק הביטחון. בנט תלה את דחייתו בעובדה שבשאר התפקידים הפנויים – הרווחה או התפוצות, אין יכולת לבצע מהלכים משמעותיים בממשלת מעבר.

את ההצעה הניח ראש הממשלה בפני בנט בעת פגישה שקיימו השניים בתום ישיבת ראשי הסיעות בבלוק הימין-חרדים, במהלכה הדגיש בנט את מחויבותו לגוש הימין, והציע את עזרתו בהקמת ממשלת אחדות בראשות נתניהו יו"ר כחול לבן בני גנץ.

בסוף השבוע התראיין בנט לחדשות 12 והבהיר כי הוא משחרר את נתניהו מכל מחויבות כלפי מפלגתו במשא ומתן לממשלת אחדות על מנת למנוע בחירות. "אני מוכן לעשות כל דבר בשביל לעזור לנתניהו ולגנץ להקים אפילו ממשלת חירום לאומית", אמר בנט. "מדינת ישראל במצב של שיתוק. אני עומד בקשר שוטף עם רה"מ, אני מדבר עם גנץ, והכדור אצל שניהם. כולם צריכים לרדת מהעצים ולהתפשר. אני גם מוכן, אם אני מהווה מכשול להקמת ממשלה, אני פוטר את נתניהו מכל מחויבות כלפי, העיקר שתקום ממשלה. אני משחרר את נתניהו מכל מחויבות כלפי או כלפי הימין החדש אם אני מהווה מכשול. יש מדינה במצב חירום", אמר.

באפריל, אחרי שלא עברו את אחוז החסימה בבחירות לכנסת ה-21, פיטר ראש הממשלה את בנט ואת שותפתו להנהגת "הימין החדש", איילת שקד – שכיהנו כשרי החינוך והמשפטים. גורמים בסביבת ראש בממשלה טענו אז כי הסיבה לפיטורים נבעה בשל כך שהשניים "לא יכולים להמשיך בתפקיד רגיש בקבינט למשך עוד חצי שנה אחרי שלא נבחרו על ידי הציבור".

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה