חדשות בעולם

בעקבות חקירת השחיתות באונר"א: יו"ר הארגון הושעה מתפקידו

פייר קרנבול, מזכ"ל סוכנות הסעד לפליטים פלסטיניים של האו"ם, הושעה מתפקידו במסגרת חקירה בחשד לשחיתות בצמרת הארגון. משרד החוץ: "תחת הנהגתו של קרנבול גברה הפוליטיזציה של אונר"א, הגירעון תפח, ומודל הפעולה של הארגון הוכח ככזה שאינו בר קיימא"

קרנבול (צילום: שאטרסטוק)קרנבול (צילום: שאטרסטוק)
אא

בעקבות חקירת השחיתות בצמרת ארגון אונר"א, מזכ"ל הארגון, פייר קרנבול, הושעה מתפקידו. במקומו מינה מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, את כריסטיאן סונדרס, לשעבר סגנו של קרנבול בסוכנות.

ההחלטה להשעות את קרנבול, אזרח שוויץ המכהן בתפקיד מאז 2014, התקבלה לאחר שבאו"ם התחזק החשד כי הוא מעורב בשחיתות עמוקה, בין היתר בשימוש בהיקף רב בכספי הארגון לטובת מימון חופשות יוקרתיות, וביחס לא-הולם כלפי הכפופים לו. באו"ם מסרו כי "ייתכנו צעדים נוספים לשיפור התנהלות הארגון וכי מזכ"ל האו"ם קורא למדינות התורמות לשוב ולסייע ברגע קריטי זה". במהלך החודשים מתנהלת חקירה מטעם האו"ם בעקבות חשדות לשחיתות בארגון, במסגרתה נטען כי צמרת הארגון פעלה למינוי מקורביה וכן ניצלה לרעה את סמכויותיה. קודם לכן הועזבו שני בכירים אחרים באונר"א בשל חשד לשחיתות אישית.

המשבר בסוכנות האו"ם, המשרתת מעל חמישה מליון פליטים פלסטינים, בא ברקע הודעתן של שורת מדינות על הקפאת הסיוע הכספי שלהן לארגון, ובשבועות הקרובים תיערך הצבעה בנוגע להארכת המנדט של האומות המאוחדות לסוכנות.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "ישראל רואה בחומרה רבה את המידע שהתפרסם עד כה מממצאי ועדת החקירה על אונר"א, וקוראת לפרסום מלא ושקוף של אותם ממצאים. הפרסומים מאששים את טענותיה של ישראל כי נדרש שינוי עמוק ויסודי במודל הפעולה של הסוכנות. תחת הנהגתו של קרנבול גברה הפוליטיזציה של אונר"א, הגירעון תפח, ומודל הפעולה של הארגון הוכח ככזה שאינו בר קיימא. השעייתו היא צעד ראשון בתהליך לביעור השחיתות, הגברת השקיפות, ומניעת הפוליטיזציה בסוכנות. ישראל קוראת לקהילה הבינלאומית ולכל המדינות התורמות לקחת חלק בתהליך חשיבה על מודל פעולה אפקטיבי יותר. ההתפתחויות האחרונות מוכיחות שהחידוש האוטומטי של מנדט אונר"א בשלוש שנים הוא מהלך אבסורדי, לא מוסרי ובלתי מתקבל על הדעת".

שר החוץ ישראל כץ אמר: "התנהלותה של אונר"א ממחישה כי היא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון. הסוכנות מנציחה את בעיית הפליטים באופן פוליטי מובהק ומרחיקה כל אפשרות לפתרון. הקהילה הבינלאומית צריכה למצוא מודל אחר שיספק מענה הומניטרי למי שזכאים באופן אמיתי לסיוע, ויוריד מעל סדר היום את רעיון השווא של שיבת הפליטים".

תגיות:אונר"אהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה