חדשות בארץ

במפלגות החרדיות משיבים אש: "איילת שקד יכולה להסכים לגיור? לתח"צ בשבת?"

ח"כ מקלב העריך כי ב-21 הימים האחרונים יחולו שינויים דרמטיים במפה הפוליטית, שלל על הסף תרחיש שבו יצטרף ליברמן לממשלת מיעוט בתמיכת הערבים, ולא פסל אפשרות ישיבה עם לפיד. מקלב: "רוב רובם של ראשי כחול לבן נמצאים בעמדה שאנחנו יכולים לחיות איתה. אם עמדה זו תהיה העמדה המובילה והמנצחת, ותהיה הבסיס לקווי היסוד לממשלה הבאה - הכול עוד פתוח, ולכן אנחנו אומרים שאפשר להגיע לממשלת אחדות"

מקלב וגפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מקלב וגפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במפלגות החרדיות עלו היום (רביעי) למתקפה חריפה נגד יו"ר הימין החדש, איילת שקד, לאחר שהצהירה כי "החרדים צריכים להתפשר על חלק מהדברים", ואף העלתה זאת בפגישותיה עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. "מה שמפריע לנו בימים האחרונים, אלו שמחבלים בגוש ומזיקים", האשים ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בריאיון ל'כיכר השבת'. "הם באים מתוך שורות הגוש גם מהליכוד ומפלגת ימינה", אמר. "על מה הם מדברים? על איזה דרישות? שקד יכלה להסכים לגיור? לתחבורה ציבורית בשבת?".

מקלב, ששב והבהיר כי "הדרישות להתגמשות, והתפשרות לא יהיו", התייחס לשורת חוקים שמקדמות כחול לבן וישראל ביתנו לשינוי הסטטוס-קוו בנושאי דת-מדינה, ואמר כי דרישת המפלגות החרדיות רק עומדת על כך שיישמר המצב הקיים. "תוציאו מהלקסיקון את המילה 'להתגמש'. אני לא בא בדרישות, רק אומר לשמר את הסטטוס קוו", הדגיש.

מיד לאחר הבחירות מיהרו בסיעות החרדיות להודיע כי הן חלק מגוש הימין המונה 55 מנדטים, וכי  לא ינהלו משא ומתן עם כחול לבן שלא במסגרת הגוש, המובל בידי הליכוד שמקיים מגעים ישירים עם צוותי המו"מ של כחול לבן. מקלב שלל את הטענה כי ישנה תכנית פנימית למנוע הליכה לבחירות, וכינה תכניות אלה כ"כוונות ורצונות שכרגע הם לא יכולים להתממש". לדבריו, "כיום, בני גנץ קיבל 28 יום, אנחנו נמצאים אחרי מרבית הימים ושעון החול אוזל. לא תהיה אחדות, לא נראה שתתממש קונסטלציה פוליטית אחרת". הוא הוסיף כי במפלגות החרדיות סברו תחילה כי בימים אלה "יוציאו שפנים ואגוזים ויתחילו מהלכים דרמטיים", אולם נוכחו לדעת כי המבוי הסתום נמשך. "כל יום שעובר זה מחזק את מה שאנחנו יודעים - שלא הולך לקרות שום דבר".

ברקע טענת הליכוד כי בכחול לבן נערכים להקמת ממשלת מיעוט עם ישראל ביתנו בתמיכתן של המפלגות הערביות, מקלב שלל על הסף תרחיש זה ואמר כי "לא נראה" שליברמן יסייע ליו"ר כחול לבן בני גנץ לכונן ממשלת מיעוט.

בדומה להערכה הרווחת במחנה הפוליטי כי ב-21 הימים האחרונים יחולו שינויים דרמטיים בתמונת הגושים, גם בכיר יהדות התורה העריך כי בימים אלה "ההסתכלות של כולם תהיה אחרת", והוסיף כי אף "בתוך הליכוד ידברו קבוצות ויהיו תרחישים שעלולים להביא לחיבור בין מפלגות".

בריאיון, מקלב נמנע מלפסול אפשרות ישיבה עם מספר 2 של גנץ, ח"כ יאיר לפיד, וביקר את הליכוד, עליה אמר "כי נתנו לה את האפשרות לנהל מו"מ". לדבריו, "לפיד הוא לא השם", אלא "המעשים והמסרים והעמדות שלו", ורמז כי במקרה של ממשלת אחדות גדולה ייתכן כי הנציגות החרדית תצטרף: "קודם שיפתרו את הבעיה מי ראשון, גנץ או נתניהו".

"מצד אחד מדברים על אחדות והבנות, מצד שני יש מסרים הפוכים – מי מוביל את זה? רוב רובם של ראשי כחול לבן נמצאים בעמדה (שאנחנו) יכולים לחיות איתה", הדגיש מקלב, והוסיף כי "אם עמדה זו (הקוראת לשימור הסטטוס-קוו בנושאי דת-מדינה) תהיה העמדה המובילה והמנצחת, ותהיה הבסיס לקווי היסוד לממשלה הבאה, אז הכול עוד פתוח, ולכן אנחנו אומרים שאפשר להגיע לממשלת אחדות".

תגיות:איילת שקדאורי מקלבבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה