חדשות כלכלה

תיירות בצמיחה: 3.7 מיליון תיירים נכנסו לישראל מתחילת 2019

בעשרת החודשים הראשונים של 2019 חלה עלייה של 10% במספר התיירים שנכנסו לישראל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחודשים ספטמבר-אוקטובר נכנסו לישראל 852 אלף תיירים – גידול של 11% לעומת חודשים אלו ב- 2018

נתב"ג (צילום: אבי דישי, פלאש 90)נתב"ג (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
אא

נמשכת מגמת הצמיחה בתיירות הנכנסת לישראל. כך עולה מנתונים שפורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטסטיקה. בחודשים ספטמבר-אוקטובר נרשמו 852 אלף כניסות תיירים לישראל – נתון המהווה עלייה של 11% לעומת חודשים אלו בשנת 2018. בחודשים ינואר-אוקטובר 2019, נכנסו לישראל 3.7 מיליון תיירים – עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

3.3 מיליון מתוך כלל התיירים שהגיעו לישראל בעשרת החודשים הראשונים של 2019 נכנסו בדרך האוויר – עלייה של 9%. במספר התיירים שנכנסו לארץ בדרך היבשה נרשם זינוק של 20%, והוא הסתכם ב- 464 אלף איש.

את רשימת המדינות שאזרחיהן הגיעו לנפוש בישראל מתחילת השנה מובילה ארצות הברית, עם 808 אלף תיירים – עלייה של 7% לעומת התקופה המקבילה ב- 2018. התיירים האמריקניים היוו 22% מכלל כניסות התיירים לישראל. צרפת נמצאת במקום השני, עם 309 אלף תיירים – עלייה של 6%. מרוסיה, הנמצאת במקום השלישי, נרשמה ירידה קלה של 1% במספר התיירים, עם 262 אלף כניסות. מגרמניה הגיעו 241 אלף תיירים – עלייה של 10%. את החמישיה הפותחת סוגרת בריטניה, עם 199 אלף תיירים שהגיעו לארץ הקודש – עלייה של 7% לעומת החודשים ינואר-אוקטובר 2018.

על פי נתוני משרד התיירות, היקף ההכנסות מתיירות בחודש אוקטובר נאמר ב- 2.3 מיליארד שקלים. היקף ההכנסות מתחילת השנה מסתכם בכ- 19.3 מיליארד שקלים.

שר התיירות, יריב לוין, ציין כי "חודש אוקטובר ממשיך את הגאות בכניסות תיירים, עם עליות מרשימות ושבירת שיאים חדשים. למרות כל האתגרים העומדים בפנינו, אנחנו מצליחים ליישם את מדיניות השיווק של ישראל בעולם, בהתאם לאסטרטגיה חדשנית וממוקדת קהלים – ורואים תוצאות. אנחנו רואים עליות בשווקים חדשים בהם אנחנו משקיעים מאמצים, לצד שימור שווקים בהם ישראל כבר מהווה יעד אטרקטיבי. התרומה של התיירות היא עצומה, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט ההסברתי, ואני גאה על כך". 

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, הוסיף: "ישראל הפכה ליעד לגיטימי ומוביל בתיירות העולמית, והנתונים מוכיחים זאת פעם אחר פעם. הקמפיינים המוצלחים והעבודה בכלים הדיגיטליים השיווקיים המתקדמים ביותר, גם בתקופה הזו, מאפשרים לנו להמשיך בשבירת השיאים כבר שנתיים ברציפות. האתגר הגדול הבא הוא להרחיב את אפשרויות הלינה, ולשפר את חווית התייר כדי לקלוט כאן עוד ועוד תיירים".

תגיות:תיירותיריב לוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה