חדשות יהדות

"שמחתי לשמוע על נחמה גדולה": מכתבו המרגש של הגר"ח קנייבסקי להורים השכולים

"יתן ה' ותזכו לשפע נחת מכל יוצאי חלציכם בזה ובבא", מברך הגר"ח קנייבסקי את ראובן ודבורה גינזבורג, ששכלו שנים מילדיהם בשריפה מחרידה שפרצה בביתם

  • ח' חשון התש"פ
הרב קנייבסקי (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)הרב קנייבסקי (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)
אא

אמש (שלישי) התקיימה בעיר ביתר עילית הכנסת ספר תורה. את הספר הכניסו משפחת גינזבורג לעילוי נשמות ילדיהם אפרת וצבי ז"ל, שנספו לפני שנה בדיוק בשריפה המחרידה שפרצה בביתם.

התהלוכה יצאה מבית משפחת גינזבורג לעבר בית המדרש 'היכל שמריהו' בעיר.

לרגל השמחה המהולה בכאב וגעגוע, שלח הגר"ח קנייבסקי מכתב מרגש למשפחת גינזבורג.

"למשפחת גינזבורג החשובה ולקהילה 'היכל שמריהו' בעיר ביתר עילית", נכתב, "שמח ליבי לשמוע על נחמה גדולה בהכנסת ספר תורה לעילוי נשמות ילדכם שעלו בסערה השמימה".

ממשיך הרב קנייבסקי ומברך את ההורים: "יתן ה' ותזכו לשפע נחת מכל יוצאי חלציכם בזה ובבא".

בסיום מכתבו מוסיף הרב את ברכותיו לקהילת בית הכנסת 'היכל שמריהו': "ולבני הקהילה החשובה 'היכל שמריהו', תזכו שבבית מדרשכם ישמע קול תורה ותפילה יומם ולילה. אמן ואמן".

לאחר האסון הכבד, שיגר הרב שרגא שטיינמן, בנו של הגראי"ל שטיינמן, מכתב ניחומים, ובו כתב: "ברוך דיין האמת. ואנו מצווים ועומדים על אהבת ה' 'בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך'. ופירשו חז"ל: (ברכות נ"ד) 'בכל מדה ומדה שהא מודד לך', ופירש רש"י: 'בין מדה טובה בין מידת פורענות הוי מודה לו'. כי השם יתברך הוא מקור הטוב ורוצה להיטיב, ובוודאי שזה מה שטוב וזה מה שצריך להיות. וירחם ה' שתוכלו להמשיך ולהודות גם על מדה טובה".

הרב חיים קנייבסקי צירף אף הוא את ניחומיו: "בס"ד גם אני מצטרף להנ"ל, ואיננו יודעים חשבונות שמים, אולי זה חשבונות מגלגולים קודמים או חשבונות אחרים, וודאי שזה תיקון גדול. ויהי רצון שלא ישמע עוד שוד ושבר בארצנו ונזכה לנחמת ציון וירושלים. חיים קנייבסקי".

כזכור, חצי שנה לאחר השריפה הקשה, חבקו בני הזוג שלישיית תינוקות, שתי בנות ובן. "חרב עלינו עולמינו, ועכשיו בורא עולם השלים לנו, ואף הוסיף לנו והביא לנו שלישייה לעולם", אמרו ההורים.

"הקב"ה הקדים רפואה למכה": בני הזוג גינזבורג בראיון מרגש על לידת השלישייה. צפו:


הוריהם של הילדים שנספו באסון מקבלים עליהם את הדין. צפו:

תגיות:ספר תורההרב קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה