חדשות בארץ

גפני: "גנץ נחמד, לפיד מונע הקמת ממשלת אחדות"

יו"ר דגל התורה, משה גפני, אמר כי יאיר לפיד אינו מעוניין בהקמת ממשלת אחדות, יחד עם נתניהו ומפלגות גוש הימין-חרדים: "הוא רוצה לקבל את הרוטציה לעצמו"

גפני (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)גפני (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, האשים הבוקר (רביעי) את מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, בהכשלת המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות. "אני מעריך שיש מי שבכחול לבן – סיעה או איש – שאיננו מעוניין בקואליציה עם נתניהו ועם המפלגות במחנה הימין והדתיים", אמר בראיון לתוכנית קלמן-ליברמן בכאן ב'. "אני מתכוון ליש עתיד, ובעיקר ליאיר לפיד. הוא רוצה לקבל את הרוטציה לעצמו, ואם יש קואליציה בין כחול לבן לליכוד – הוא לא יקבל זאת".

"הוא גם רוצה שבלוק ה- 55 ייעלם, כך שאנחנו, החרדים, נהיה לנפשנו", הוסיף גפני. "גנץ הוא איש נחמד, יכול להיות שאפשר היה להגיע אתו לפתרונות".

 

"לא נתפשר על השבת"

בתשובה לשאלה האם בכחול לבן פנו למפלגות החרדיות כדי לצרפן לקואליציה, ענה יו"ר דגל התורה: "דיברו, אבל רואים שאנחנו מתעקשים על הגוש ועומדים אתו. בכל מקרה, כל השנים היינו עם הימין בקואליציה. אנחנו לא מזגזגים. לא נורא גם אם נלך לאופוזיציה, הייתי בעבר והיה מאוד נחמד. אני רוצה להיות בקואליציה, אנחנו תורמים את חלקנו בעניין הזה, אבל הקב"ה הוא שמנהל את העולם".

בהתייחסו לאופציה של הקמת ממשלת ימין צרה, יחד עם ישראל ביתנו, אמר גפני: "לא יודע לענות על השאלה. עד היום ליברמן זגזג באופן הכי בולט שהיה אי פעם במערכת הפוליטית. הוא הרי היה עם החרדים באופן מובהק – היינו הולכים יחד לרבנים – ופתאום בבת אחת הפכנו להיות המפלצות של המערכת, עם כל הסיסמאות. הוא מסית את החברים שלו בסיעה ודורש מהם לדבר נגד החרדים. אני מקווה שהוא יתעשת, ויהיה אפשר לדבר על משהו".

גפני הדגיש, כי מפלגתו תהיה מוכנה לוויתורים בנושאים שאינם עקרוניים, אולם לא תסכים להתפשר על הסוגיות האידיאולוגיות: "כבר התפשרנו יותר מדי. אנחנו לא רוצים את חוק הגיוס, אבל לשם הגענו – ולא נלך יותר". הוא הצהיר כי לא תהיה פשרה גם בנושא השבת: "מה נגיד לילדים? במה אנחנו יהודים? במה אנחנו מדינה יהודית? מזמן בן גוריון ובמשך כל השנים, הפרהסיה הייתה יהודית. אנחנו חלק מהעם ומהמדינה, ואנחנו רוצים שהצביון יהיה יהודי".

על רקע התמשכותו של הפלונטר הפוליטי, תתקיים אחר הצהריים פגישה נוספת בכפר המכביה בין צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד. ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית היא, כי קלושים הסיכויים להקמת ממשלת אחדות. בראיון לכאן ב', מתח השר זאב אלקין ביקורת על התנהלותה של כחול לבן: "מזמינים אותנו פעם בשבוע לפגישה של כמה שעות, מסבירים לנו שעוד לא החליטו להקים איתנו ממשלה, וכשיחליטו יודיעו לנו. מישהו צריך לקבל החלטה"

"אנחנו באים מיד כשמזמינים אותנו, אנחנו מוכנים לשבת לילות וימים כדי להגיע למה שמדינת ישראל צריכה – ממשלת אחדות רחבה", הוסיף חבר צוות המשא ומתן של הליכוד. "בחודש וחצי האחרונים, כחול לבן עוד לא עשו ויתור אחד. אנחנו הודענו מראש על נכונותנו לקבל את מתווה הנשיא, כולל עקרון הנבצרות שאנחנו לא מתלהבים ממנו. אבל אי אפשר להקים ממשלה לבד".

תגיות:משה גפניזאב אלקיןכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה