חדשות בארץ

בפעם השלישית: צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד ייפגשו מחר

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ייפגשו מחר בפעם השלישית מאז קיבל יו"ר כחול לבן את המנדט להרכבת הממשלה. מוקדם יותר אמרו גורמים בכחול לבן כי הסיכוי שגנץ יצטרף לממשלת נתניהו שואפים לאפס: "היורש של רבין לא יישב תחת ביבי"

נתניהו וגנץ (צילום: אלעד מלכה)נתניהו וגנץ (צילום: אלעד מלכה)
אא

שבועיים לפקיעת המנדט: בפעם השלישית מאז קיבלו את המנדט להרכבת הממשלה, צוותי המשא ומתן של כחול לבן ייפגשו מחר (רביעי) עם נציגי הליכוד - כך נמסר הערב מכחול לבן. מהליכוד טרם נמסרה תגובה. ההודעה על פגישה נוספת, לאחר שקודמותיה נקלעו למבוי סתוםף מגיעה בצל חילופי האשמות בין יו"ר כחול לבן לראש הממשלה בנימין נתניהו, שמטיחים האחד ברעהו בהכשלת המאמצים להרכבת ממשלה.

גנץ טען מוקדם יותר הערב כי מגמתו של נתניהו היא להוביל את ישראל למערכת בחירות שלישית. "נתניהו לא מוכן לוותר על הבלוק, נתניהו לא מוכן לוותר על החסינות", כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו. גנץ, שטען כי "נתניהו לא מוכן לדון על קווי יסוד של ממשלת אחדות", הבטיח כי "אעשה הכול כדי שזה לא יקרה. אעשה הכול כדי להרכיב ממשלה".

הבוקר דווח בחדשות 12 מפי גורמים בכחול לבן, כי גנץ הצליח ללכד את כל חברי סיעתו סביב הקונצנזוס שלא להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, ומשכך, טענו, הסיכוי לתרחיש זה שואף לאפס. "היורש של רבין לא יישב תחת ביבי", אמרו הגורמים.

במקביל, נתניהו דחה היום את יוזמתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לקיום בחירות ישירות בינו לבין גנץ, שיקבעו מי יעמוד בראש הממשלה הבאה. עם זאת, בעוד ובהודעה הרשמית של נתניהו נטען כי הוא "לא מקדם את חוק הבחירה הישירה, אלא את הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה", חבר המפלגה, מיקי זוהר, אמר כי נתניהו שוקל להיענות לקריאות לערוך בחירות ישירות לראשות הממשלה. בראיון ל-ynet אמר זוהר כי נתניהו לא רוצהללכת לבחירות שלישיות, אולם אם הכנסת תתפזר - "נבקש ונדרוש שזה יהיה בחירה ישירה לראשות הממשלה בין נתניהו לבין בני גנץ", כך לדבריו.

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד, התייחסה בוועידה של הליגה נגד השמצה ליוזמה, ואמרה כי "במצב הנוכחי היא בהחלט יוזמה נכונה". לדבריה, "אני תומכת בה וגם דיברנו בינינו והתחלנו בכנסת לנסח את החוק... ככה חוסכים את הבחירות המתישות האלה, ההערכה היא שברגע שתהיה הכרעה, נניח ברגע שנתניהו ינצח - גנץ יבין שהוא צריך להיות ראשון ברוטציה". עוד הוסיפה שקד: "דיברתי עם כמה אנשים מהליכוד והם אמרו שזה רעיון לא רע. אז צריך לחשוב ולראות אם זה דבר נכון לעשות. זו אופציה מעניינת שבהחלט צריך לשקול אותה ברצינות".

במהלך הוועידה התייחס יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, למגעים הקואליציוניים וטען כי סיעתו לא תיכנס לממשלת שמאל, זאת, חרף העובדה כי הוא אינו מחזיק בדעות ימניות מובהקות בנושאים המדיניים, אולם הוא מחויב לציבור המצביעים "שנמצא בימין".

"בנושאים המדיניים...אני לא בדיוק ימין, מי שמכיר את דעותיי יותר שהייתי מגדיר את עצמי מרכז, אבל לא ימין", הדגיש גפני, "אם הייתי דואג לעצמי הייתי הולך עם השמאל. השמאל היה נותן לנו כל מה שאנחנו רוצים, הוא גם יודע לקיים, בניגוד לכל המערכות שבהן הייתי. הבעיה שלי שאני חלק מהעם היהודי ויש לי אחריות כלפי כל האחרים. הציבור המסורתי נמצא בימין והציבור שהוא פחות מסורתי נמצא בשמאל, ואני הולך עם הימין בגלל שאני הולך עם הציבור המסורתי".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה