חדשות בארץ

המשטרה על איומי החוקרים על חפץ: "עיוות המציאות. הכול בהתאם לחוק"

לאחר פרסום התמלילים שמהם עלה כי החוקרים השתמשו בטקטיקות פסולות כלפי עד המדינה בתיק 4000, במשטרה הדפו את הטענות ואמרו כי החקירה נוהלה "בהתאם לחוק ולהנחיות המשפטיות", וכי פעולות החקירה שננקטו "נבחנו מראש לאור תבחינים משפטיים מחמירים של גורמי המקצוע במשטרה"

חפץ בבית המשפט (צילום: פלאש 90)חפץ בבית המשפט (צילום: פלאש 90)
אא

יממה לאחר פרסום הלחצים הפסולים שהופעלו לכאורה נגד עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, והערב (שלישי) טענו במשטרה כי החקירה נוהלה "בהתאם לחוק ולהנחיות המשפטיות", וכי פעולות החקירה שננקטו "נבחנו מראש לאור תבחינים משפטיים מחמירים של גורמי המקצוע במשטרה".

הודעת המשטרה נמסרה בייחס לטענות שפורסמו אתמול בחדשות 12, לפיהן חוקרי המשטרה הפעילו על חפץ לחץ פסול וייעצו לו להחליף עורך דין. עוד פורסם כי חפץ שינה גרסאות בחקירותיו בעניין תיקיו המשפטיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותיאר אירועים שלא התקיימו מעולם. "כפי שאמרנו פעמים רבות בעבר, אנו שבים ומדגישים, תיק החקירה המדובר נוהל על ידי צוות חוקרים בכיר, בפיקוח מלא של ר' להב 433 ור' אח"מ", נמסר. "משטרת ישראל מנהלת חקירות באופן מקצועי, יסודי ובהתאם לחוק, לא כל שכן כשמדובר בחקירות רגישות הקשורות באישי ציבור", נטען בהודעת במשטרה, שכינתה את פרסום התמלילים "חלקי מידע" ו"עיוות מוחלט של המציאות".

העיתונאי עמית סגל שחשף זאת, אמר כי התכוון לפרסם אתמול מידע נוסף בנוגע לעדותו של חפץ בתיק 4000, אולם גורמים בפרקליטות ובמשטרה מיהרו להוציא נגדו צו איסור פרסום שמנע זאת. עם זאת, סגל סיפר כי המידע נגע להליך חריג במיוחד שכלל גביית עדות מאדם שאינו רלוונטי לחקירה, ואשר דרכו ניתן היה לגרום לחפץ לחתום על הסכם עד מדינה.

במקביל, הערב פורסמו בחדשות 12 תמלילים נוספים מהחקירה, מהם עולה חשש ללחץ בלתי-סביר מצד החוקרים על חפץ. "זה כסף. אנחנו יודעים להתעסק בכסף. אנחנו יודעים לקחת אותך ולרוקן אותך מנכסיך", צוטט אחד החוקרים בפרוטוקול החקירה. חוקר אחר אמר: "אני יכול להגיד לך שכל פינה שניסית להסתיר ולהחביא במהלך חייך אנחנו הפכנו את הפינה הזאת וגילינו את מה אתה החבאת. ולכל אותם מסתורים ודברים חבויים, אנחנו נגיש לך אותם. וכל סרט או דבר אפשרי שאתה מריץ לך בראש יהיה פה בחדר הזה".

לאחר שהבהיר כי לא היה מודע לטקטיקות הפסולות שהופעלו על עד המדינה, מוקדם יותר היום אמר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי "ככל שיימצא במסגרת הטיפול בתיקים כי בוצעה פעולה שלא כשורה, הדבר ייבחן ויטופל כנדרש". בהודעת היועמ"ש צוין כי לצד ניהול צוותו הליך סדור לבחינת הטענות בשימוע, "נבחנות בכובד ראש גם טענות באי כוחו של ראש הממשלה בעניין דרך גביית עדותו של חפץ".

במשרדו הוסיפו כי "הליך השימוע ובחינת הטענות בעקבותיו הוא הליך מקצועי ונקי מכל השפעה זרה, וימשיך להיות כזה. נזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה כתב בשעתו, במענה ליו"ר לשכת עורכי הדין, כי נחה דעתו שחוקרי המשטרה הבהירו לעדי המדינה כי הם נדרשים לומר אך ורק את האמת, וכי הדברים שמסרו עדי המדינה נמסרו באופן חופשי ומרצון". עוד הוסיפו "כי תנאי לעריכת הסכם עד מדינה הוא אמירת אמת בלבד".

יו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי, תקף את הפרקליטות על צנזור הפרסום בנוגע לזימון אדם שאינו קשור לחקירה, וקרא לנציב הביקורת על הפרקליטות וראש מח"ש לחקור את התנהלות הפרקליטות והמשטרה. לדבריו, "לא ייתכן שרשות אכיפה תטיל צו איסור פרסום על חשדות מבלי שתיתן הסבר לציבור במה מדובר ומדוע זה מוסתר. התנהלות זו עלולה לפגוע אנושות באמון הציבור במערכת הצדק".

תגיות:ניר חפץמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה