חדשות בארץ

גנץ: "נתניהו רוצה לגרור את ישראל שוב לבחירות. אעשה הכול למנוע זאת"

יו"ר כחול לבן ממשיך להאשים את ראש הממשלה נתניהו בהכשלת המגעים להקמת ממשלה: "נתניהו לא מוכן לדון על קווי יסוד של ממשלת אחדות. אעשה הכול כדי שזה לא יקרה. אעשה הכול כדי להרכיב ממשלה". גורמים בכחול לבן: גנץ הצליח ללכד סביבו את כל חברי הסיעה סביב העמדה שלא להצטרף לממשלת נתניהו, הסיכוי שיכנס לממשלה תחת נתניהו - אפסי

גנץ ונתניהו, אתמול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ונתניהו, אתמול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ המשיך הערב (שלישי) להאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכישלונו להרכיב ממשלה, וטען כי מגמתו של נתניהו היא להוביל את ישראל למערכת בחירות שלישית. "נתניהו לא מוכן לוותר על הבלוק, נתניהו לא מוכן לוותר על החסינות", כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו.

גנץ, שטען כי "נתניהו לא מוכן לדון על קווי יסוד של ממשלת אחדות", הבטיח כי "אעשה הכול כדי שזה לא יקרה. אעשה הכול כדי להרכיב ממשלה".

מוקדם יותר היום דווח בחדשות 12, מפי גורמים בכחול לבן, כי גנץ הצליח ללכד את כל חברי סיעתו סביב הקונצנזוס שלא להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, ומשכך, טענו, הסיכוי לתרחיש זה שואף לאפס. "היורש של רבין לא יישב תחת ביבי", אמרו הגורמים.

בנאום שנשא היום בוועידת ישראל ללכידות חברתית של הליגה נגד השמצה, קרא יו"ר כחול לבן לכינונה של ממשלת אחדות ברוח הממשלה שהקימו ראשי הממשלה המנוחים, יו"ר הליכוד יצחק שמיר ויו"ר העבודה שמעון ופרס, בעקבות תוצאות הבחירות ב-1984. "אחדות היא לא בלוק שבו כולם חושבים כאיש אחד ופועלים למען איש אחד", אמר. "אחדות היא כשכולם שמים את האינטרסים בצד למען המדינה".

גנץ הדגיש כי יעשה את מירב המאמצים למנוע הליכה לבחירות שלישיות תוך שנה. "לא נבזבז מיליונים ונלך לעוד בחירות - אחדות היא הדרך והאמצעי לחזור ללכידות", הכריז. "אני עושה הכול – מעל ומתחת לפני השטח להביא לאחדות ולהימנע מבחירות".

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס למבוי הסתום בין הליכוד לכחול לבן, וטען כי הוא לא מתכוון לסגת מדרישותיו החד-משמעיות בסוגיות דת ומדינה. "אני מחייך כשאני שומע את כל העיתונאים והפרשנים", אמר בריאיון ל-103fm. "ראיתי בליל של כל מיני ספקולציות, הזיות וגרסאות שלא יודע מאיפה אנשים ממציאים אותן. הדבר המנחה אותנו זה התחייבויותינו לציבור. היינו מאוד ברורים בניגוד לכל אלה שסתם מדברים. רק אנחנו אמרנו כי אין אופציה אחרת פרט לממשלת אחדות. כל ממשלה צרה שתקום תיכשל", אמר ליברמן.

עוד הוסיף כי "תפקידו של הנשיא להכריע בכל המחלוקות ולמנוע בחירות שלישיות. כל יום שאנחנו מתקרבים ל-20 בנובמבר, ההבנה שהבחירות מתקרבות תחלחל אצל גנץ ונתניהו".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה