חדשות בארץ

"הפתיע מאוד את ישראל": דיווחים רוסיים על שיגור טילים סמוך לישראל

בניגוד מוחלט לסיכומים של ממשלת נתניהו מול ממשל פוטין על תיאום המהלכם הצבאיים באזור, בכלי התקשורת ברוסיה מדווחים כי ספינות הצי של חיל הים הרוסי ביצעו ירי חי של טילים בסמוך למים הטריטוריאליים של ישראל, שלא בתיאום עם צה"ל. לפי הדיווח, השיגורים נעשו כחלק ממה שכונה בדיווח כ"הפגנת כוח משמעותית", אל מול חופי ישראל

שיגור טילים רוסיים בים התיכון (צילום: Минобороны России@YouTube)שיגור טילים רוסיים בים התיכון (צילום: Минобороны России@YouTube)
אא

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו היום (שלישי) כי ספינות טילים של הצי הרוסי ביצעו ירי חי של טילים בסמוך למים הטריטוריאליים של ישראל, זאת, ללא תיאום מוקדם עם צה"ל. בישראל סירבו להתייחס לדברים.

לפי הדיווח, שיגור הטילים נעשה במסגרת תרגיל של חיל הים הרוסי במזרח הים התיכון, בו משתתפות חמש ספינות מלחמה. "הספינות שיגרו מספר טילים ופגזים בסמוך למדינת ישראל, מה שהפתיע מאוד את הישראלים", נאמר בדיווח.

בסוכנות הידיעות הממשלתית הרשמית הבהירו כי הצי הרוסי לא הפר בשום שלב את הריבונות הישראלית, וכי השיגורים נעשו כחלק ממה שכונה בדיווח כ"הפגנת כוח משמעותית", אל מול חופי ישראל. "תרגילים משותפים לחיל הים וזרוע האוויר שנועדו לבחון את היכולות והמוכנות של הכוחות לאתגרים שבאזור", צוין בדיווח.

בסוכנות הידיעות הודגש כי עצם נוכחותן של ספינות המלחמה לא התקבל בהפתעה מצד ישראל, שמודעת לנוכחות הרוסית באזור. עוד נטען כי רוסיה דיווחה על הכוונה לקיים תרגיל צבאי באזור.

לפני כשבועיים חשף יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני יוצאי ברית המועצות, אריאל בולשטיין, כי הקרמלין נעתר לבקשת ישראל שלא להוציא לפועל את עסקת הנשק עם איראן. בתמורה לכך, טען היועץ, ישראל ביטלה לפחות שתי עסקאות נשק – "אם לא יותר" – עם קייב, המצויה במתיחות חריפה עם מוסקבה.

"רוסיה נענתה לבקשת ישראל ולא מסרה, למשל, סוגים מסוימים של כלי נשק למדינות עוינות כמו למשל איראן, שמצהירה ברמות הבכירות ביותר על שאיפתה למחוק את ישראל מעל פני האדמה", אמר בולשטיין בריאיון לעיתון הרוסי איזבסטיה.

הוא הוסיף כי "באופן טבעי אנו רואים באספקת נשק מודרני למשטרים כאלה שלא בהתלהבות. בעבר היו בקשות של ישראל שלא לספק נשק או לממש הסכמים לאספקת סוגים מסוימים למדינות שמאיימות על ישראל".

תגיות:רוסיהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה