נפלאות הבריאה

מיהם הסנאים? מידע מפורט על המכרסמים שחיים בעיקר על העצים

מיהם הסנאים, איפה הם חיים והאם אפשר למצוא כאלה גם בארץ? כל מה שרציתם לדעת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סנאים הם יונקים אשר שייכים למשפחת המכרסמים. משפחת הסנאיים מכילה כ-274 מינים של סנאים.

הסנאים, ברובם, חיים ביערות והם שוכני עצים. הם פעילים בשעות היום, וניזונים בעיקר מצמחים, אגוזים, זרעים ופטריות. אך במקרים שבהם אין להם אפשרות להשיג את מזונם הרגיל, הם יכולים לאכול גם חרקים, ביצים וזוחלים קטנים חסרי חוליות. על מנת לאכול את האגוזים, מזונם העיקרי של הסנאים, הם מצויידים בשיניים חזקות. שיניהם התחתונות של הסנאים יכולות ליצור פישוק, באמצעותו הם מפצחים את האגוזים.

סנאי ממוצע שוקל כרבע עד חצי קילו, ואורכו מגיע לכ-23-25 ס"מ. עם זאת, ישנם גם זנים מסוימים של סנאים קטנים מאד, כמו הסנאי הפיגמי, שגודלו מגיע עד 7 ס"מ בלבד, וכן זנים של סנאים גדולים מאוד. הסנאי הגדול ביותר הוא סנאי מסוג מרמיטה שעירה – משקלו יכול להגיע עד ל-13 ק"ג. ישנם סנאים גדולים נוספים, כמו מרמיטה אלפינית, סנאי רטופה ועוד.

הרב שמואל אלזם - שירת בעלי החיים

חלק מן הסנאים חיים בקבוצות ויוצרים קשרים עם סנאים אחרים, בעוד שזנים אחרים של סנאים חיים לבדם.

הסנאים ידועים בזנב הארוך והפרוותי שלהם. הזנב הגדול מסייע לסנאים לטפס על עצים בקלות ומבלי ליפול מהם.

מרבית הסנאים פעילים בקיץ, ובחורף נכנסים לתרדמת חורף ארוכה. עם זאת, במהלך החורף הם מתעוררים מידי פעם, וכדי שיוכלו לאכול בפעמים אלה, הם אוגרים אגוזים ובלוטים לפני החורף, ומאכסנים אותם בלחייהם לפני תרדמת החורף.

הסנאים נפוצים מאד במקומות שונים בעולם, כמו אירופה ואמריקה. עם זאת, באוסטרליה וניו זילנד אין סנאים כלל, וגם בישראל הם נדירים מאד. הסנאי היחיד הקיים בארץ הוא הסנאי הזהוב, סנאי קטן יחסית שאורכו כ-35 ס"מ ומשקלו מגיע עד כ-400 ק"ג. זנבו ארוך מאד, וצבעו יכול להיות חום או אפור. פלג גופו התחתון של הסנאי הזהוב מכוסה בפרווה בצבע חום-זהבהב, ואילו זנבם נע בין צבע חום-זהוב לבין צבע אדום עמוק. בעבר היה הסנאי הזהוב נפוץ בחרמון ובאזור הגליל, אך בעשורים האחרונים הוא נכחד בארץ כמעט לחלוטין.

הרב זמיר כהן - צער בעלי חיים

 

תגיות:עציםסנאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה