חדשות בארץ

נתניהו דחה את יוזמת דרעי: לא מקדם את חוק הבחירה הישירה

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הציע לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, אמר כי נתניהו "בסופו של דבר יסכים לזה", אך בליכוד הבהירו כי "ראש הממשלה נתניהו לא מקדם את חוק הבחירה הישירה אלא את הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה"

נתניהו וגנץ, אתמול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו וגנץ, אתמול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה היום (שלישי) את היוזמה של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לעריכת בחירות ישירות בינו לבין יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שיקבעו מי יעמוד בראש הממשלה הבאה. בהודעה שנמסרה מהליכוד נאמר כי "ראש הממשלה נתניהו לא מקדם את חוק הבחירה הישירה, אלא את הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה – הממשלה היחידה שאפשר להקים ושמדינת ישראל זקוקה לה בעת הזאת".

דרעי העלה את הצעתו אתמול, במהלך ישיבת ראשי בלוק הימין שהתקיימה בכנסת. על פי הדיווחים, נתניהו הביע את הסתייגותו מהיוזמה. אלא שהבוקר טען יו"ר סיעת הליכוד החדש, חבר הכנסת מיקי זוהר, כי ראש הממשלה יתמוך בהצעתו של דרעי. בריאיון ל- ynet אמר זוהר כי מפלגתו אינה רוצה בבחירות, אבל לדבריו "אם וכאשר נצטרך להיגרר לעוד בחירות – אנחנו נבקש שזאת תהיה בחירה ישירה לראשות ממשלה בין נתניהו לבין בני גנץ. אנחנו רוצים שהכנסת הזאת תישאר". זוהר סייג את דבריו כשאמר כי הם אינם נאמרים "על דעתו המוחלטת" של נתניהו: "אני באופן אישי אומר עכשיו מה אני חושב שצריך לקרות, ואני גם חושב שנתניהו בסופו של דבר יסכים לזה".

זוהר הוסיף, כי נתניהו לא שלל לחלוטין את יוזמתו של דרעי: "הוא לא אמר 'לא' ולא אמר 'כן'. אני חושב שהוא שוקל את זה, ואני חושב שבסופו של דבר זה הדבר הנכון ביותר בשבילו ובשביל המדינה". הוא ציין, כי במידה ואכן יתקיימו בחירות – יש לבטל את יום השבתון כדי למנוע נזק כלכלי למשק.

"אם בכחול לבן יפחדו מהבחירה הישירה וינסו לטרפד אותה ולגרור אותנו לבחירות כלליות – ואני מבטיח שכך יהיה – ליברמן יעמוד בפני צומת מכריע, ויצטרך לבחור אחת משלוש אופציות גרועות מבחינתו: בחירות, ממשלת מיעוט, והאופציה שלדעתי הפחות גרועה עבורו – להקים ממשלה צרה עם הימין. ליברמן הוא אדם פרגמטי, ויש סיכוי טוב שהוא יבחר באופציה הזו", סיכם זוהר.

יו"ר הימין החדש, איילת שקד, הביעה אף היא הבוקר, בשם מפלגתה, תמיכה ברעיון הבחירה הישירה לראשות הממשלה. "במצב הנוכחי, היוזמה של דרעי היא נכונה ואני תומכת בה", אמרה בוועידת ישראל ללכידות חברתית של הליגה נגד השמצה. היא ציינה, כי "כמה אנשים בליכוד דיברו אתי ואמרו שזה רעיון לא רע".

"אפשר לעשות הליך בזק של חודש, ולהעביר תיקון חקיקה לפיו במצב בו לא הצליחו להקים ממשלה לאחר שתי מערכות בחירות – מבצעים בחירה ישירה בין המועמדים של שתי המפלגות הגדולות", הסבירה שקד. היא ציינה, עם זאת, כי "ממשלת אחדות יכלה להיות דבר טוב, אבל אני לא חושבת שיש סיכויים גבוהים שהיא תוקם. הדבר הנכון שיקרה זה שתהיה ממשלת ימין עם ליברמן והחרדים. אין סיבה שאי אפשר לשבת יחד, כשכמובן כל צד מבין שהוא צריך להתפשר".

בתגובה לרעיון הבחירה הישירה של דרעי, מסרו בכחול לבן: "לא הגיעה אלינו הצעה כזו ולא ברור מה היא אומרת, ולכן גם לא נגיב".

תגיות:הליכודאיילת שקדאריה דרעימיקי זוהרבחירה ישירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה