הרבנית חגית שירה

הימים הגדולים של חודש חשוון

חודש חשוון הוא חודש מלא באור. הוא שואב מחודש תשרי שלפניו, ויש בו גם ימים מיוחדים מאד, וכמה סגולות חשובות

אא

מי אמר שחשוון הוא חודש משעמם ושאין בו שום חג או מועד...?

הוא מלא מלא מלא באור. הוא מושפע משכנו, תשרי – "מרחשוון" מלשון "מרחשין", שהשפתיים עוד רוחשות תפילה, מורגלות בתפילה. מזלו עקרב, שזה ר"ת "עושים באימה רצון קונם" – כן, אף על פי שתשרי חלף עבר, אנחנו עושים ביתר שאת ועוז את רצון בוראנו... ובנוסף, יש בו ימים מופלאים ומסוגלים.

בשבוע שעבר ציינו את יום פטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, והשבוע הזה מלא במתנות, סגולות וישועות.

ז' בחשוון – בתפילת ערבית אומרים "ברך עלינו...", ובברכה זו, כך כתוב בספרים הקדושים, יכוון האדם (לא בפה) על הפרנסה. אומר ר' יהונתן אייבשיץ זצ"ל כי בברכת השנים יש לו לאדם להתפלל על מזונותיו, ובעוונותינו הרבים עיקר החטאים שחוטאים האדם הם מחוסר פרנסה, ואם הייתה להם פרנסה - לא היו יוצאים מדרך הישר.

"הנני ממטיר לכם לחם מן השמיים..." – הפרנסה, הלחם, יורדים אל האדם כמו המטר משמיים. לאדם אין יכולת לשלוט במטר, עדיין לא המציאו את הכפתור שיוכל להגביה או להנמיך את הגשם. זה היה ויהיה תמיד רק בידיו של השם יתברך. כך בדיוק הפרנסה והלחם – בידיו של בורא העולם בלבד. לפעמים האדם חושב שהוא יכול להגדיל את פרנסתו, או חלילה חושש שמישהו יכול לקלקל לו, להרוס לו, להתחרות בו... לא! אין דבר כזה! הפרנסה היא כמו מטר, והיא רק בידיים של השם. הכפתור בידיו בלבד להגביר או להנמיך, ורק תפילה, חיבור עם השם ואמונה, הם הכפתור לשפע שירד אלייך בקלות. ומעולם... תזכרי, זה חשוב: מעולם, מיום שנברא העולם, לא הרוויח אדם כלום ולא הפסיד אדם כלום! אין כזה דבר להרוויח או להפסיד. כל אחד קיבל ומקבל בדיוק מה שנקצב לו, כי באמת שהסוד הוא: תפילה להשם וברכה. מפתח של גשמים בידיו יתברך בלבד, ודעי: גשם זה לא רק מטר, אלא כל הגשמת חלום, כל העניינים הגשמיים שלך. כל שפע שיורד מלמעלה נמשל לגשם. כל תהליך של ירידה מרוחניות (משמיים) נקרא גשם! התגשמות!

ז' בחשוון הוא יום מסוגל לפרנסה ולהתגשמות, וכוח הברכה גדול בתחילתה.

י' בחשוון – בי' בחשוון נולד ונפטר גד, בנו של יעקב אבינו מזלפה שפחת לאה. כשנולד גד אמרה לאה – בא גד! גד זה מזל. י' בחשוון הוא יום שבא גד – בא מזל, ורבי חיים פלאג'י בספרו "מועד לכל חי" כותב שיום זה מסוגל לפתיחת המזל. "היום הזה, שנולד בו גד בן יעקב אבינו ע"ה, יהיה למזל טוב לכל העושה דבר, וביום טובה יהיה טוב, כי זכות גד חופפת עליו כל היום...". זה יום נפלא לפגישות, התחלות חדשות וכמובן לתפילה, וטוב לקרוא את הפסוקים שנאמרו על גד – "וּלְגָד אָמַר בָּרוּךְ מַרְחִיב גָּד כְּלָבִיא שָׁכֵן וְטָרַף זְרוֹעַ אַף קָדְקֹד", וכן לומר שבע פעמים: גד גדוד יגודנו והוא יגוד עקב – שבע פעמים ישר ושבע פעמים הפוך! טוב להדליק נר לגד בי' חשוון, ולבקש.

שבת פרשת לך לך אמר ר' פנחס מקוריץ שעד פרשת לך לך כל העולם נבוך... ומשמגיעה פרשת לך לך, זורח בעולם אור האמונה, מתעורר בעולם "חסד אברהם" ונעשות ישועות בעולם. הרבי מלובלין היה אומר שכאשר הוא מגיע לפרשת לך לך, התחושה שלו היא כמו ההבדל בין חושך לאור.   פרשת לך לך מסוגלת להדליק בך את אור האמונה.

יא' בחשוון – יום פטירת רחל אמנו ע"ה – "רחל מבכה על בניה...", מבכה בלשון הווה, מפני שהיא אתך בכאבך, אתך בצערך, והיא השכינה בעצמה.

תגיות:סגולותהרבנית חגית שירהחשוון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה