חדשות בארץ

בעקבות הסערה: הרב פירר מבטל את המופע

לאחר הסערה סביב איסור שירת הנשים במופע ההתרמה של ארגון עזרה למרפא, הרב פירר הודיע על ביטול המופע: "מעולם לא היינו ולא נסכים להיגרר לשיח של שנאת חינם. השקפתנו, מטרתנו ועצם קיומנו מסמלים את ההיפך הגמור, אנו דבקים במשימת חיינו וגאים באורח חיינו".

הרב אלימלך פירר (צילום מסך: כאן – תאגיד השידור הישראלי)הרב אלימלך פירר (צילום מסך: כאן – תאגיד השידור הישראלי)
אא

ימים לאחר הסערה שפרצה בעקבות היעדרן של זמרות במופע ההתרמה לארגון "עזרה למרפא", הערב (שני) החליט יו"ר הארגון, הרב אלימלך פירר, על ביטול המופע - כך דווח בחדשות 12. במכתב ששיגר איש החסד למארגני המופע הודגש כי "מעולם לא היינו ולא נסכים להיגרר לשיח של שנאת חינם. השקפתנו, מטרתנו ועצם קיומנו מסמלים את ההיפך הגמור, אנו דבקים במשימת חיינו וגאים באורח חיינו".

במכתב הוסיף הרב פירר כי במשך הימים האחרונים קיבל מכתבי תמיכה מתומכים רבים, בהם נשיא העליון לשעבר, אהרון ברק, שכתב לו ברכה חמה לפועלו השיוויוני למען כלל ישראל; חתן פרס נובל ישראל אומן; פרופסור מרדכי שני, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ובית החולים שיבא; ואישי ציבור רבים נוספים.

מופע ההתרמה לארגון החסד אמור היה להיערך ב-20 בנובמבר בהיכל התרבות בתל אביב, במהלכו תוכנן להתקיים מופע מחווה לזמר שלמה ארצי בהשתתפותו של נשיא המדינה ראובן ריבלין. אלא, שבעקבות פרסום בקשת 12 שחשף את בקשתו של הרב שלא לקיים שירת נשים בהופעה, הודיעו שורת אמנים על ביטול השתתפותם.

ארצי עצמו טען כי לא היה מודע לכך שהמופע מדיר נשים, וכי יפעל לשנות את המצב. "רק אתמול בערב הובא לידיעתי שערב התרמה לעמותה 'עזרה למרפא' של הרב פירר, ששירי אמורים להיות חלק ממנו, למעשה מדיר נשים", כתב בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו. "אמנם זהו ערב למען מטרה נעלה ואכן כל אחד רשאי להשתמש בשירי, אבל אני מתכוון כעת לעשות כל שביכולתי לשכנע את כבוד הרב לשנות את דעתו".

לצד ארצי, שורת אמנים שהיו צפויים להשתתף בו, גינו את ההחלטה לאסור שירת נשים, וחלקם אף הצהירו כי לא ישתתפו בו. "לא אוכל לתת את ידי להדרת נשים במרחב הציבורי - בלי אדר גולד לא נשתתף", כתב בפייסבוק הזמר עילי בוטנר, שבהרכבו חברה הזמרת אדר גולד. "בשום שלב לא ידעתי מהי רשימת הזמרים שישתתפו באירוע. הסכמתי בשמחה להשתתף, אבל זה עוול לזמרות הנהדרות שלנו ובעיקר לקהל. אתמול פניתי בכתב למפיקי האירוע ואמרתי להם שנשמח להופיע בהרכב המלא של 'ילדי החוץ' הכולל את אדר גולד".

עוד פורסם כי הערב אינו פונה לקהל דתי בלבד, והאמנים שהוזמנו למופע, בהם אייל קיציס, אליעד, מוש בן ארי, אבי סינגולדה ונוספים, לא עודכנו בעובדה שאמניות לא הוזמנו להשתתף.

גם המוזיקאי אלון עדר מיהר לבשר על ביטול השתתפותו במופע. "אתמול בערב הבנתי שנשים לא יופיעו באירוע ההתרמה של עמותת 'עזרה למרפא' של הרב אלימלך פירר שהתנדבתי להופיע בו", כתב. "אני מעריך מעומק לבי את פועלם של הרב ושל העמותה שאפילו עזרה לי באופן אישי בעבר, אבל אותו לב אינו מאפשר לי לעלות על במה שנשים אינן מורשות לעלות עליה. לכן החלטתי לבטל את השתתפותי במופע, אני מאחל הצלחה לכולם ולעמותה בהמשך פועלה המבורך".

מדוברות בית הנשיא נמסר בתגובה: "נשיא המדינה הוזמן לשאת דברים בערב לכבודו של הרב פירר אשר אותו ואת פועלו הוא מוקיר שנים רבות. פרטי המופע הנלווה שהופק לכבוד הערב לא היו ידועים לנו ואלה יבדקו בהקדם". 

תגיות:הדרת נשיםהרב אלימלך פירר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה