חדשות בארץ

לאחר שלא הוצע לו תיק הביטחון: בנט דחה את הצעת נתניהו לכהן כשר

ראש הממשלה הציע בפני יו"ר הימין החדש מינוי מיידי באחד משני התיקים הפנויים - הרווחה או התפוצות, אך האחרון הודיע כי הוא מוותר על ההצעה, לאחר שלא הוצע לו את תיק הביטחון. הצעתו של נתניהו באה בשל הצורך לאחד את גוש הימין במו"מ מול כחול לבן, אולם בנט הסביר את דחייתו בכך שבשאר התפקידים הפנויים אין יכולת לבצע מהלכים משמעותיים בעת ממשלת מעבר

בנט ונתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בנט ונתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר הימין החדש, ח"כ נפתלי בנט, דחה היום (שני) את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכהן כשר בממשלה וכחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, זאת, לאחר שהובהר לו כי לא יוכל לקבל תיק הביטחון. הצעתו של נתניהו באה בשל הצורך לאחד את גוש הימין במו"מ מול כחול לבן, אולם בנט הסביר את דחייתו בכך שבשאר התפקידים הפנויים – הרווחה או התפוצות, אין יכולת לבצע מהלכים משמעותיים בממשלת מעבר.

את ההצעה הניח ראש הממשלה בפני בנט בעת פגישה שקיימו השניים בתום ישיבת ראשי הסיעות בבלוק הימין-חרדים, בה הדגיש בנט את מחויבותו לגוש הימין, והציע את עזרתו בהקמת ממשלת אחדות בראשות נתניהו יו"ר כחול לבן בני גנץ. במהלך ישיבת ראשי בלוק הימין, שהתקיימה במשרד ראש הממשלה, עלה כי בכחול לבן מנסים בכל דרך לפרוץ את בלוק ה-55 ולכונן  עמם ממשלה. בנט אמר: "פנו אלינו, זרקתי אותם מכל המדרגות". דרעי הגיב: "נכון, גם אני".

נתניהו טען בישיבה כי כחול לבן דוחה את הצעות צוותי המו"מ של הליכוד לפגישה נוספת, חרף העובדה כי בפגישה הקודמת כינו אותה בליכוד "פייק פגישה". לפי נתניהו, "אנחנו הסכמנו לוויתורים רבים. ביקשתי לשמוע תשובות מגנץ ולא שמעתי תשובה לאף שאלה. צוות המו"מ שלנו מנסה כבר יומיים להיפגש עם צוות המו"מ של כחול לבן אבל כחול לבן דוחים אותם מיום ליום - ועד עכשיו לא נקבעה פגישה".

בסוף השבוע התראיין בנט לחדשות 12 והבהיר כי הוא משחרר את נתניהו מכל מחויבות כלפי מפלגתו במשא ומתן לממשלת אחדות על מנת למנוע בחירות. "אני מוכן לעשות כל דבר בשביל לעזור לנתניהו ולגנץ להקים אפילו ממשלת חירום לאומית", אמר בנט. "מדינת ישראל במצב של שיתוק. אני עומד בקשר שוטף עם רה"מ, אני מדבר עם גנץ, והכדור אצל שניהם. כולם צריכים לרדת מהעצים ולהתפשר. אני גם מוכן, אם אני מהווה מכשול להקמת ממשלה, אני פוטר את נתניהו מכל מחויבות כלפי, העיקר שתקום ממשלה. אני משחרר את נתניהו מכל מחויבות כלפי או כלפי הימין החדש אם אני מהווה מכשול. יש מדינה במצב חירום", אמר.

לפני כחמישה חודשים, אחרי שלא עברו את אחוז החסימה בבחירות לכנסת ה-21, פיטר נתניהו את בנט ואת שותפתו להנהגת "הימין החדש", איילת שקד – שכיהנו כשרי החינוך והמשפטים, מחברותם בממשלה. גורמים בסביבת ראש בממשלה טענו אז כי הסיבה לפיטורים המפתיעים נבעה בשל כך שהשניים "לא יכולים להמשיך בתפקיד רגיש בקבינט למשך עוד חצי שנה אחרי שלא נבחרו על ידי הציבור".

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה