חדשות בארץ

מנדלבליט על יועצי נתניהו: "ניסיון להציג חשודים בביצוע עבירה חמורה כקורבנות"

ברקע המתקפות החריפות על מערכת המשפט ואכיפת החוק, בכירי מערכת המשפט התייצבו הערב לכנס של משרד המשפטים והגנו על המערכת. מנדלבליט: "הניסיון לנצל את הטענות הקשורות לחקירה כדי 'להפוך את הקערה על פיה', ולהציג את מי שחשוד בביצוע עבירה חמורה של הטרדת עד כ"קורבן" ואת רשויות האכיפה כ"עברייניות" – הוא מהלך לא ראוי, ואני דוחה אותו בתוקף". ניצן על אי-נוכחותה של בן ארי בשימוע: "בדיעבד עדיף היה לפעול אחרת, ולא כי השימוע נפגע אלא בגלל מראית העין"

מנדלבליט וניצן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט וניצן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס הערב (שני) למתקפתו החריגה של שר המשפטים, אמיר אוחנה, על פרקליט המדינה שי ניצן ועל פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, עו"ד ליאת בן ארי, והדגיש כי הביקורת לא תרפה את ידיו. "חלק מהדברים אינם אמת וחלקם מזעזעים. אני דוחה בכל תוקף את ההתקפות על שי ניצן ועל ליאת בן ארי, ככל שההתקפות נועדו להרפות את ידינו זה פשוט לא יצלח", אמר מנדלבליט בכנס 'שותפים לדרך' של משרד המשפטים באוניברסיטת תל אביב.

לצד הבהרתו כי "המערכת אינה חפה מטעויות", מנדלבליט אמר כי יש מקום ל"ביקורת עניינית", אולם "הכפשות – לא". לדבריו, "אם מישהו במערכת אכיפת החוק ביצע מעשה פלילי אסור לטייח או להסתיר אותו".

בהתייחס לחקירת סביבתו הקרובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשד להטרדתו של עד המדינה, שלמה פילבר, אמר היועמ"ש: "אם היו טעויות – נפיק לקחים. אנשי המשטרה פועלים כל העת לחקר האמת", לדבריו, "הניסיון לנצל את הטענות הקשורות לחקירה כדי 'להפוך את הקערה על פיה', ולהציג את מי שחשוד בביצוע עבירה חמורה של הטרדת עד כ"קורבן" ואת רשויות האכיפה כ"עברייניות" – הוא מהלך לא ראוי, ואני דוחה אותו בתוקף".

פרקליט המדינה, שי ניצן, אמר בכנס כי "בימים האחרונים מתגברות ההשמצות על הפרקליטות. אין לנו בעיה עם ביקורת, אבל העיתוי אינו מקרי. הטענה שאנו לא מקבלים שום ביקורת היא שקר גמור. המבקרים מתעלמים מכלל הגופים שיכולים לבקר את הפרקליטות ולפעול במידת הצורך".

הוא דחה את הטענות שהעלה שר המשפטים על "פרקליטות בתוך פרקליטות" המונעת משיקולים פוליטיים, ואמר כי טענות אלה הן "שקר גמור". לפי ניצן, "איננו מתנכלים חלילה לפי שיוך פוליטי. אנשים מכלל הקשת הפוליטית הועמדו לדין על ידינו, בהם גם אהוד אולמרט. זהו המפלט הקל ביותר להתחמק מגופם של חשדות".

על הטענות כי העובדה כי שהתובעת בתיקי נתניהו, עו"ד ליאת בן ארי, שהתה בחופשה בחו"ל בעת השימוע לראש הממשלה מלמדת על כך שהפרקליטות כבר גיבשה את עמדתה ולא הקשיבה לטענותיהם של פרקליטי נתניהו, הודה פרקליט המדינה כי "בדיעבד עדיף היה לפעול אחרת, ולא כי השימוע נפגע אלא בגלל מראית העין". לצד זאת הוא הוסיף כי "עוצמת הרפש בנושא היא ללא כל פרופורציה".

בשבוע שעבר טען אוחנה כי פעל לקדם את חקירת הדלפות מחקירות נתניהו, אולם נתקל ב"סירוב מוחלט". אוחנה התייחס לתיקי נתניהו, ואמר כי יש "פרקליטות בתוך הפרקליטות", אשר מחסלת קריירות פוליטיות וציבוריות. הוא ציטט מדבריו של ראובן ריבלין כשהיה יו"ר הכנסת, ואמר כי "מקהלה של עיתונאי-חצר ופרשנים מטעם נחלצת תמיד להגנת הפרקליטות ומציגה את התהיות ככפירה בשלטון החוק. קריירות פוליטיות וציבוריות חוסלו בזו אחר זו, כשהציבור - שאינו נחשף לעובדות - משוכנע שמדובר בניקוי אורוות. איש כמעט לא העז לחשוף את הסימביוזה המסוכנת בין גורמים באגף החקירות, בפרקליטות ובתקשורת".

שר המשפטים גם תקף את המשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן ארי, ואמר כי "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות נמצאת בחופשה, ועל פי הדלפה גיבשה את דעתה עוד לפני השימוע".

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה