חדשות בארץ

"מערכה רחבה בעזה – בוא תבוא"

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר כי הפתרון למשבר המתמשך בגזרת הדרום טמון במערכה רחבה, שתכלול כניסה קרקעית לרצועת עזה, אך "לשם כך יש להבשיל את התנאים הנכונים". שר החוץ ישראל כץ: "עזה הופכת להיות מיליציה איראנית, זה מקרב את ההכרעה מולה"

ארדן (צילום: פלאש 90)ארדן (צילום: פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס הבוקר (שני) להסלמה שהתרחשה בסוף השבוע בדרום, לאחר שהפלסטינים ירו מטחי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. בראיון לגלי צה"ל אמר ארדן, כי המצב בשדרות הפך כבר לבלתי נסבל, ומבחינת ישראל חמאס הוא הנושא באחריות. הוא ציין, כי צה"ל הגיב אומנם על שיגור הרקטות, אך הדגיש כי "הפתרון אינו בעוצמת התגובה החד-פעמית, אלא רק במערכה רחבה, כולל כניסה קרקעית לרצועת עזה וגביית מחיר הרבה יותר רחב משלטון החמאס".

"אני לא חושב שאנחנו רוצים להפוך את הנושא הזה לנושא פוליטי. לאף אחד אין פתרון קסם", הוסיף ארדן. "אני אומר בצורה הגלויה ביותר: מערכה רחבה בעזה, כולל כניסה קרקעית – בוא תבוא. לשם כך יש להבשיל את התנאים הנכונים. מערכה כזו מצריכה תכנון, בחירה של הזמן והעיתוי הנכון, מצריכה אלמנט של הפתעה. אני חושב, שגם התושבים בדרום יודעים את מחויבותנו לביטחונם".

שר החוץ ישראל כץ התבטא ברוח דומה, כשאמר כי "עזה הופכת להיות מיליציה איראנית, שפועלת לפי שיקולים איראניים. זה מקרב את ההכרעה מול עזה". בראיון לאריה גולן בכאן ב', הוסיף כץ כי "המדיניות היא ברורה – לא נאפשר אי שקט בדרום ופגיעה בו. מתי ואיך לפעול – זה דבר שנתון לשיקול דעת".

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול לדיון, שעסק בין השאר בהסלמה בדרום. במהלך הישיבה, שנמשכה למעלה מארבע שעות, עלו הצעות שונות להתמודדות עם המשבר המתמשך בגזרה הנפיצה. בין היתר הועלתה ההצעה לחדש את מדיניות הסיכולים הממוקדים, אך לא התקבלה על כך החלטה. בתום הדיון אמר שר האנרגיה יובל שטייניץ, אחד מחברי הקבינט, כי "כמו שזה נראה עכשיו, נצטרך קודם לצאת למבצע צבאי גדול ואז ללכת להסדרה". בראיון לגלי צה"ל הבהיר שטייניץ, כי "אם אין ברירה, ונרצה לחסל את שלטון החמאס, נצטרך מבצע קרקעי".

במטחי הרקטות שנורו בסוף השבוע לעבר שדרות ומרחב עוטף עזה זוהו 11 שיגורים. רובם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, אולם אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבית בשדרות. לבית נגרם נזק, אך בחסדי שמיים בני הבית הספיקו להיכנס למרחב המוגן ולא נפגעו. אישה כבת 65 נפצעה באורח קל לאחר שנפלה ונחבלה בדרכה למרחב המוגן, ופונתה לבית החולים ברזילי באשקלון.

בתגובה לירי, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מגוון רחב של יעדי טרור. מצה"ל נמסר, כי בין המטרות שהותקפו היו מתחם צבאי השייך לכוח הימי של חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה, ותשתיות תת-קרקע של ארגון הטרור. בעזה נמסר על הרוג אחד בתקיפות חיל האוויר.

תגיות:גלעד ארדןישראל כץחמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה