חדשות בארץ

נתניהו: "הופתעתי מעצם האשמה נגד יועציי. רבים מרגישים שמשהו לא בסדר"

נתניהו הדף את הביקורת על המתקפה חסרת התקדים של שרי ממשלתו על מערכת המשפט ואכיפת החוק, וטען כי המתקפה הייתה רק על הפרקליטות והמשטרה. נתניהו: "צריך להבחין בין השופטים ובתי המשפט לבין הפרקליטות והמשטרה. יש תופעות בשני הגופים הללו - של שיקולים זרים, תפירת תיקים והדלפות פליליות לא חוקיות"

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לראשונה לפרשת הטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, בידי יועציו הקרובים שמכשיריהם הוחרמו בידי המשטרה. באירוע במוזיאון ידידי ציון בירושלים אמר נתניהו כי "ממש הופתעתי מעצם ההאשמה הזו ומכל הפרטים שקשורים למה ששמעתי אחר כך – תפיסת הטלפונים. רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר".

נתניהו נשאל בנוסף בנוגע למתקפה של שרי ממשלתו – שר המשפטים אמיר אוחנה והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, על מערכות המשפט ואכיפת החוק, וטען כי הוא מעריך את הרשות השופטת, אולם הדגיש כי ביקורתם הייתה רק על הפרקליטות והמשטרה. "השר אוחנה ציטט את שר המשפטים לשעבר טומי לפיד, את שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן, את רות גביזון ואת ח"כ ראובן ריבלין שנהיה נשיא המדינה, השופטת הילה גרסטל והיועמ"ש אביחי מנדלבליט", הדגיש. "כולם אמרו אותו הדבר, ודיברו לצערנו על תופעות בשני הגופים הללו - של שיקולים זרים, תפירת תיקים והדלפות פליליות לא חוקיות".

"אין מערכת חסינה מביקורת", הבהיר נתניהו. "אנחנו מדינה חופשית, יש ביקורת על כולם". נתניהו טען כי "אחד הדברים שמפתיעים זה שכל פעם שהביקורת מושמעת באה התקפדות במקום לשמוע באופן אובייקטיבי ולטפל בזה. צריך להבחין בין השופטים ובתי המשפט לבין הפרקליטות והמשטרה. זה לא נגד שלטון החוק זה בעד שלטון החוק".

בהתייחסו למתיחות האזורית אמר נתניהו: "אני חושב שהדבר החשוב ביותר הוא להבטיח שאיראן לא תפתח נשק גרעיני. מדיניות טראמפ היא להפעיל לחץ מרבי על איראן, זו הדרך הנכונה ואני שמח לראות שהוא גובר לאחרונה. אנחנו מחוייבים למנוע מאיראן לחזק את עצמה בגבולותינו, במיוחד בסוריה. אנחנו מחויבים לשתי מטרות: למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני ולמנוע ממנה להשתלט על המזרח התיכון. אנחנו משתפים פעולה עם ארה"ב, בדרכים שאני לא יכול לפרט, בשביל להשיג את המטרות הללו".

לדברי נתניהו, "היחסים עם חלק ממדינות ערב התנרמלו בכל התחומים. אני לא טוען שהשכנות הערביות הן דמוקרטיות אירופיות, אבל הן מבינות ששיתוף פעולה יביא לסוף האיום המשותף לנו", טען.

תגיות:שלמה פילבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה