חדשות בארץ

דיווח: נתניהו שוקל למנות את בנט לשר. שקד: "יש תיאום מלא"

בעקבות הדיווח בסוף השבוע כי ראש הממשלה שוקל למנות את בנט לשר הביטחון, עמיתתו להנהגת הימין החדש מגיבה: "ראש הממשלה בוחר להתנהל מול נפתלי בנט. בנט ואני מתואמים בצורה מלאה בכל המהלכים ובכל הכוונות". שקד על החרדים: "צריכים להתגמש ולמצוא פתרון. אחדות היא הפתרון"

שקד בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שקד בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות יו"ר הימין החדש, ח"כ נפתלי בנט, לשר בממשלת המעבר – כך דווח הערב (ראשון) ב-ynet. בדיווח נטען כי בסביבת נתניהו אישרו את הדברים, וכי המהלך נשקל במסגרת מאמציו של נתניהו להדק את אחיזתו בבלוק ה-55 של גוש הימין.

היום התייחסה הי"ר המשותף של הימין החדש, ח"כ איילת שקד, לדיווחים כי נתניהו עשוי 'לדלג' מעליה ולמנות את בנט לשר הביטחון, והדגישה כי היא ובנט מתואמים. "ראש הממשלה בוחר להתנהל מול נפתלי בנט. בנט ואני מתואמים בצורה מלאה בכל המהלכים ובכל הכוונות", אמרה בראיון לערוץ הכנסת. היא הכחישה כ נעשתה פנייה לבנט בנושא. "אף אחד לא פנה לבנט להציע לו תיק. אבל בנט ואני מתואמים באופן מלא".

"מה שמעניין שתקום ממשלה ומדינת ישראל לא תצא לבחירות בפעם השלישית", הוסיפה שקד בראיון לגלי צה"ל, "עבור מדינת ישראל בנט כשר בטחון יכול לתרום תרומה גדולה ומשמעותית. בנט לא קיבל שום הצעה וזה כרגע לא על הפרק, אך לדעתי בנט יכול להיות שר ביטחון מצוין למדינת ישראל".

שקד הוסיפה גם כי על המפלגות החרדיות להתפשר בעמדתן לגבי כחול לבן. "אני אומרת גם לחרדים וגם לליברמן. צריכים להתגמש ולמצוא פתרון. אחדות היא הפתרון". בניגוד לחששות הליכוד כי בימים האחרונים שיישארו ליו"ר כחול לבן בני גנץ הוא יבחר לכונן ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, וטענה כי זהו תרחיש בלתי-אפשרי: "זה לא נראה לי סביר שחלקים מכחול לבן, שמשייכים את עצמם לגוש הימין, יהיו בממשלה שהערבים צריכים להצביע בעדה. אני חושבת שיש סיכוי נמוך מאוד עד לא קיים שתקום ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, אבל אף פעם אי אפשר לדעת".

אתמול אמר בנט כי לא קיבל הצעה לכהן כשר הביטחון, וכי אם יקבל הצעה כזו הוא ישקול אותה. לפי דיווח בחדשות 12, בסביבתו של ראש הממשלה אמרו אמש כי נתניהו שוקל להציע לבנט את תפקיד שר הביטחון וכי המגעים נמצאים בשלב מתקדם.

בריאיון לחדשות 12 התייחס השר לשעבר לדיווחים והדגיש כי הוא משחרר את נתניהו מכל מחויבות כלפי מפלגתו במשא ומתן לממשלת אחדות על מנת למנוע בחירות. "אני מוכן לעשות כל דבר בשביל לעזור לנתניהו ולגנץ להקים אפילו ממשלת חירום לאומית", אמר בנט. "מדינת ישראל במצב של שיתוק. אני עומד בקשר שוטף עם רה"מ, אני מדבר עם גנץ, והכדור אצל שניהם. כולם צריכים לרדת מהעצים ולהתפשר. אני גם מוכן, אם אני מהווה מכשול להקמת ממשלה, אני פוטר את נתניהו מכל מחויבות כלפי, העיקר שתקום ממשלה. אני משחרר את נתניהו מכל מחויבות כלפי או כלפי הימין החדש אם אני מהווה מכשול. יש מדינה במצב חירום", אמר.

תגיות:נפתלי בנטאיילת שקדשר הביטחוןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה