חדשות בארץ

חבר הקבינט: "כמו שזה נראה עכשיו, נצא למבצע צבאי גדול ואז להסדרה"

השר שטייניץ טען הערב כי בעת מצבע צוק איתן הציג הרמטכ"ל דאז בני גנץ תכנית למיטווט החמאס שתגבה את חייהם של 500 חיילים. לדבריו, חרף המחיר הכבד, הוא היה היחיד שתמך בכך: "אני חושב שרוב חברי הקבינט היו חיילים קרביים. לא היה קבינט של פחדנים. חד משמעית אני יכול לומר שההמלצה של הרמטכ"ל דאז גנץ הייתה לא ללכת למבצע מהסוג הזה. אני לא טוען שהם טעו ואני צדקתי"

שטייניץ (ציילום: פלאש 90)שטייניץ (ציילום: פלאש 90)
אא

שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, יובל שטייניץ, טען הערב (ראשון) כי ישראל לא פוסלת את מיטוטו של שלטון החמאס ברצועה כיעד במבצע צבאי שיתרחש בקרוב. "כמו שזה נראה עכשיו, נצטרך קודם לצאת למבצע צבאי גדול ואז ללכת להסדרה", אמר שטייניץ בריאיון לגלי צה"ל. "אם אין ברירה, ונרצה לחסל את שלטון החמאס, נצטרך מבצע קרקעי", טען.

לדברי חבר הקבינט, בעת מבצע צוק איתן הציג הרמטכ"ל דאז, בני גנץ, בפני הקבינט תכנית למיטוט הארגון העזתי, והציג את התכנית ככזו שתגבה את חייהם של 500 חיילי צה"ל שייאלצו להיכנס לתוככי הרצועה. לטענת שטייניץ, בעוד כל הנוכחים בקבינט, ש"לא היה קבינט של פחדנים" – לדבריו, התנגדו בחריפות לתכנית, הוא היה היחיד שתמך בה. "חד משמעית אני יכול לומר שההמלצה של הרמטכ"ל דאז גנץ הייתה לא ללכת למבצע מהסוג הזה. אני לא טוען שהם טעו ואני צדקתי", הוסיף.

אמש תקף צה"ל מטרות צבאיות של חמאס בצפון, בדרום ובמרכז רצועת עזה, זאת, בתגובה לעשר הרקטות שנורו קודם לכן לעבר שדרות והמועצה האזורית שער הנגב. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מתחמים צבאיים של הכוח הימי ושל מערך ההגנה האווירי של חמאס, וכן אתרים של ארגון הטרור בהם יוצרו אמצעי לחימה. עוד אמר הצבא כי תקף תשתיות טרור תת-קרקעיות, מתחם צבאי שהכיל סימולטור לירי נגד טילים, ומתחם ששימש כמחסן לאמצעי לחימה.

עם זאת, שורה של פוליטיקאים ממחנהו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו כי התגובה לא הייתה מידתית והולמת. "התגובה על הירי על שדרות ותושביה צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה", כתב בכיר הליכוד ח"כ גדעון סער. "היעד של ישראל צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג'יהאד האסלמי בעזה", הוסיף סער. "אחת הסיבות המשמעותיות מדוע נדרש לסיים בהקדם את המשבר הפוליטי ולהקים ממשלת אחדות לאומית רחבה".

לביקורת הצטרף יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, שכתב כי ממשלת המעבר עשויה למנוע "פעילות ביטחונית דחופה" במידת הצורך. "ישראל במצב חירום לאומי... אסור שישראל תצא לסיבוב בחירות שלישי שישתק אותנו וימנע פעילות ביטחונית ואזרחית דחופה. על כולם, נתניהו וגנץ כאחד, להתפשר ולהקים ממשלה בהקדם", כתב.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב להתנהלות הממשלה והכריז כי "ממשלה בראשותי לא תסבול איום על תושבי הדרום ולא תקבל שום פגיעה בריבונותה. נחזיר את ההרתעה בכל מחיר, גם אם נצטרך לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה".

תגיות:יובל שטייניץחמאסעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה