חדשות בארץ

החברה הערבית מוחה על האלימות במגזר: ההנהגה פתחה בשביתת רעב

פוליטיקאים ואישי ציבור התייצבו היום במאהל המחאה מול משרד ראש הממשלה בבירה, ודרשו מהממשלה לקדם תכנית למיגור האלימות במגזר המזנקת באחרונה: "המאבק שלנו לא ייפסק עד שהממשלה ורשויות אכיפת החוק יעשו את עבודתן". יו"ר ועדת המעקב: "אנחנו כאן כדי להטיל את האחריות על הפשיעה המשתוללת ברחובותינו על ראש הממשלה והממשלה. הנשק מגיע מהצבא וחסינות הפושעים מגיעה מהמשטרה"

הנהגת המגזר הערבי היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הנהגת המגזר הערבי היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בעקבות העלייה החדה במספר מקרי הרצח של בני המגזר הערבי בישראל, היום (ראשון) יצאה הנהגת המגזר, בהם פוליטיקאים ואנשי ציבור, בשביתת רעב של שלושה ימים בשל היעדר טיפול הולם, לטענתם, מצד הרשויות.

לפי נתונים שפרסמה ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, מתחילת שנת 2000 גבתה הפשיעה והאלימות של המגזר את חייהם של 1,395 בני אדם – 79 מהם רק השנה. "אוהל המחאה בא לזעוק את זעקתם של האזרחים הערבים בדרישה להכריז על מצב חירום", נמסר מוועדת המעקב שהתייצבה היום במאהל המחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים. בוועדת המעקב דורשים הכרזה על מצב חירום, קידום תכנית ממשלתית מפורטת שתכלול החלטה ממשלתית למאבק באלימות ובפשיעה, הקצאת משאבים ממשלתיים, ואיסוף הנשק ומניעת הפצתו ביישובים הערבים.

כ-30 אנשי ציבור ערבים, בהם חברי כנסת, ראשי רשויות ופעילים פוליטיים, פתחו בשביתת רעב. במחאה משתתפים בין היתר, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה וחברי הכנסת אחמד טיבי, אוסמה סעדי, עאידה תומא סלימאן, יוסף ג'בארין וג'אבר עסאקלה; יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה, וכן יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות וראש מועצת עארה וערערה מודר יונס.

ההכרזה על תחילת השביתה נעשתה היום, זאת ברקע רציחתם בשבוע שעבר של ארבעה בני אדם, שניים מהם בסוף השבוע. "אנחנו לא נפסיק עד שהציבור שלנו לא יחיה בביטחון", אמרה ח"כ תומא-סלימאן. "האחריות הכוללת, אין ספק, היא אחריותה של הממשלה, אין ספק שהממשלה היא הריבון", הוסיף ח"כ מנסור עבאס, המכהן כיו"ר הצוות מטעם הסיעה המשותפת למאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית. "המאבק שלנו לא ייפסק עד שהממשלה ורשויות אכיפת החוק יעשו את עבודתן ויגבשו תכנית כוללת ויסודית לטיפול בפשיעה ובאלימות. די לנשק ולאלימות! די לרצח! די להזנחה הפושעת! גם לנו מגיע לחיות במרחב בטוח!", אמרה ח"כ יזבק.

ועדת המעקב קראה לכלל אזרחי ישראל "להצטרף למאבק זה על מנת לחיות בחברה נורמלית, ללא אלימות ופשיעה". יו"ר ועדת המעקב הח"כ לשעבר מוחמד ברכה אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו כאן כדי להטיל את האחריות על הפשיעה המשתוללת ברחובותינו על ראש הממשלה והממשלה. הנשק מגיע מהצבא וחסינות הפושעים מגיעה מהמשטרה".

ח"כ עודה אמר במאהל המחאה כי "אסור לחכות לקורבן הבא. אסור לשחק עם החיים של הילדים שלנו. אסור לקבל תירוצים כשמדובר בחיי אדם. אנחנו דורשים החלטת ממשלה ויישום תכנית מערכתית למיגור האלימות". חבר הכנסת ג'אבר עסאקלה אמר כי היוזמה צריכה לקדם גם "שיפור במערכת החינוך, בתעסוקה, בשירותי הרווחה ובתכנון ובנייה". חברת הכנסת היבא יזבק הדגישה: "המאבק שלנו לא ייפסק עד שהממשלה ורשויות אכיפת החוק יעשו את עבודתן".

תגיות:ערביי ישראלאלימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה