חדשות בארץ

"הדרה דמיונית": היועמ"ש לשעבר לצדו של הרב פירר

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר ומקורבו של הרב פירר, יהודה וינשטיין, יוצא להגנתו של הרב: "אני מכיר את הרב פירר זה כ-30 שנה ועוקב אחר פעילותו הבכורה באדיקות רבה. אני עצמי העברתי במשך השנים מאות מקרים לטיפולו של הרב פירר. טיפול שמצטיין בבקיאות רפואית מופלאה ובאנושיות אין קץ. הרב פירר מעולם לא הבחין בין דתי לבין מי שאיננו כזה; בין יהודי לבין מי שאיננו כזה"

היועמ"ש וינשטיין (צילום: פלאש 90)היועמ"ש וינשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

בצל הסערה הציבורית סביב קיום מופע ההתרמה למען עמותת עזרה למרפא של הרב אלימלך פירר, יצא היום (ראשון) היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, במכתב פומבי בו הגן על הרב פירר שמנע את שירת הנשים במופע. "הרב פירר מעולם לא הבחין בין גבר לבין אישה", כתב וינשטיין.

"אני מכיר את הרב פירר זה כ-30 שנה ועוקב אחר פעילותו הבכורה באדיקות רבה", ציין היועץ המשפטי לממשלה לשעבר ומקורבו של הרב פירר. "אני עצמי העברתי במשך השנים מאות מקרים לטיפולו של הרב פירר. טיפול שמצטיין בבקיאות רפואית מופלאה ובאנושיות אין קץ. הרב פירר מעולם לא הבחין בין דתי לבין מי שאיננו כזה; בין יהודי לבין מי שאיננו כזה.

"השתתפתי בכל אותם אירועים שעשו לכבודו של הרב פירר במשך השנים. מקבלי פניו של הרב היו נשים וגברים כאחד, כפי שאלה שנדרשו לסיועו ועצותיו הטובות היו נשים וגברים כאחד", הדגיש.

וינשטיין, שפעל בכובעו כיועץ משפטי לממשלה למניעת הדרת נשים במרחב הציבורי ואף מינה לשם כך את המשנה שלו - עו"ד דינה זילבר, לטיפול בסוגיה, טעם במכתבו כי "אין מקום לברוא מאבק עקרוני במקום שזה איננו קיים, וסופו של מי שנלחם בהדרה דמיונית שלא יילחם בהדרה אמיתית".

בשבוע שעבר נחשף כי באירוע ההתרמה לעמותת החסד, שנערך לקהל מעורב וממומן על ידי עיריית תל אביב, יתקיים המופע ללא השתתפותן של האמניות הנלוות לחלק מהזמרים. בעקבות הפרסום הודיע הזמר עילי בוטנר, שהוזמן להשתתף בלי להקתו שכוללת אישה, אדר גולד, כי הוא לא מתכוון להופיע בלעדיה. אחריו יצאה גם הודעה מטעמו של הזמר שלמה ארצי, שלא היה אמור להיות נוכח, שהוא "מתכוון כעת לעשות כל שביכולתי לשכנע את כבוד הרב לשנות את דעתו", ולאחריה הודיע גם אלון עדר שהוא מבטל את השתתפותו.

אלא שהסערה, שלוותה בהד תקשורתי מסיבי, גררה כאמור מחאות נרחבות – ולא רק מצדו של הציבור החרדי. כך, לדוגמה, הזמרת עלמה זוהר כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אם הרב פירר – שלא הדיר את אמא שלי לפני 25 שנה כשאובחנה כחולת als ואף אחד אפילו לא ידע מה זה ואנחנו היינו לבד ונואשים, ולא הדיר את אחותי כשחלתה בסרטן בגיל 32 והייתה צריכה לעבור ניתוח דחוף – רוצה להדיר אותי עכשיו מלבצע שירים של שלמה ארצי, אני אחיה עם זה. לא כי אני לא מתנגדת להדרת נשים. אמצא לי זירות טובות יותר לנהל בהן את המאבק הזה, בלי להלבין את פניו של איש חסד, שמעטים מגיעים בכלל למדרגתו. נוחו גיבורי מקלדת, אתם יורים באיש הלא נכון".

המוזיקאי והזמר ישי לפידות מחה אף הוא בתוקף על הקמפיין נגד הרב פירר: "ביקשתם שהחרדים יהיו מעורבים, ‏רציתם שנהיה חלק, רגזתם וביכיתם את הבידול והגטואיזם, וחלק מכם מנסים לכפות על ילדי המגזר 'חינוך נכון'. ‏וכעת אסור לעשות ערב לכבוד מלך החסד הישראלי הרב פירר המבקש אירוע שתואם את תפיסתו והלכות חייו – כי זו 'הדרה' עלק. תהיו כבר ישרים עד הסוף, ותודיעו רשמית שאנחנו מפריעים לכם בעיניים!". להדגשת הגיחוך שבמתקפה נגד ה'הדרה', צירף לפידות לדבריו מודעות פרסומת של מופעים, בהם משתתפים אמנים על טהרת המין הגברי בלבד.

העיתונאי מנחם הורוביץ תהה בטוויטר: "מהיכן הרשעות הזו לפגוע כך בצדיק הרב פירר? הכסף נועד למטרה נעלה, ונכון – לרב אסור לשמוע שירת נשים. אין שיקול דעת, קצת חמלה כלפי הצדיק הזה?"

תגיות:יהודה וינשטייןהרב אלימלך פיררהדרת נשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה