חדשות בארץ

"מתנצל": מתאם השבויים והנעדרים טען שמנגיסטו חצה בעבר לעזה – וחזר בו

מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, אמר הבוקר כי אברה מנגיסטו, האזרח המוחזק ברצועת עזה, חצה בעבר את הגדר והוחזר על ידי חמאס. במשפחה הביעו זעם על דבריו וטענו כי מדובר ב"דברים חסרי שחר". בלום התנצל לאחר מכן, והבהיר כי התכוון להישאם א-סייד, האזרח השני המוחזק בידי חמאס

בלום (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)בלום (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, אמר הבוקר (ראשון) כי אברה מנגיסטו והישאם א-סייד – האזרחים המוחזקים על ידי חמאס ברצועת עזה – חצו בעבר את הגדר ונכנסו לרצועה, אך הוחזרו על ידי ארגון הטרור. בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב', אמר בלום כי מנגיסטו הוחזר פעם אחת, ואילו א-סייד נכנס לתוך הרצועה פעמיים והוחזר: "בפעם השלישית, באופן ציני בחר חמאס להשאיר אותם אצלם, בניגוד לכל החוקים הבין-לאומיים". בלום ציין, כי על פי ההערכות, שני האזרחים הלוקים בנפשם נמצאים בחיים: "הם מחזיקים אזרחים חולים, ואנחנו עושים כל מאמץ לשחררם".

ממשפחת מנגיסטו נמסר בתגובה, כי "חמור במיוחד שמתאם הפעולות מפיץ דברים חסרי שחר אלה. ניתן לצפות ממי שזה תפקידו לגלות רגישות ודיוק בפרטים, ולא להוסיף כאב למשפחה באמירות פוגעות ולא נכונות עובדתית. המשפחה מצפה ממר בלום לתיקון מיידי של דבריו ולהתנצלות". בלום חזר בו לאחר מכן, והביע את התנצלותו העמוקה בפני משפחת מנגיסטו. בהודעה שהוציאה לשכת ראש הממשלה, נאמר כי בלום ייחס בשגגה ניסיונות חצייה נוספים לאברה מנגיסטו, והוא התכוון להישאם א-סייד.

בלום ציין עוד בראיון, כי ישראל פועלת "במספר ערוצי תיווך משמעותיים" מול חמאס: "אנחנו עמלים על ניסיון להגיע למצב של שיח ומשא ומתן עקיף עם חמאס בסוגיה". הוא הוסיף כי "יש התקדמות בכיוון הזה", אבל עם זאת הדגיש: "חמאס לא מספיק בשל, והפערים מאוד גדולים בין דרישותיהם המטורפות לבין מה שמדינת ישראל תהיה מוכנה לתת. לצערי, חמאס עדיין אינו מבין שמשהו השתנה בציבוריות הישראלית, ואני מניח שלא תחזור על עצמה עסקת שליט 2".

המתאם התייחס להחזרת גופתו לעזה של חליל שאהין, מחבל חמאס שנורה בשנה בשנה שעברה למוות על ידי חיילי צה"ל כשניסה לחבל בגדר המערכת. הוא הסביר, כי את ההחלטה להחזיר את הגופה קיבלה מערכת הביטחון, וזאת מאחר והמקרה לא ענה על הפרמטרים שקבע הקבינט וקיבלו את אישורו של בג"ץ. לדבריו, על פי פרמטרים אלו ניתן להחזיק בגופה כקלף מיקוח רק במקרה שנקבעה השתייכותו של המחבל לחמאס או שהוא ביצע פיגוע. בלום הביע צער על הביקורת הנוקבת שמתחה עליו לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין הי"ד, וטען כי בניגוד לדבריה המשפחה עודכנה על החזרת הגופה.

בראיון אמש לפגוש את העיתונות בערוץ 12, אמרה גולדין כי החזרת הגופה בוצעה "מתחת לרדאר" ובניגוד למדיניות שקבע הקבינט בינואר 2017: "המחבל הוא חמאסניק, ברגע שהוא עבר לעזה עטפו אותו בדגל חמאס ועשו פסטיבל של חמאס". היא תקפה את מדיניותו של ראש הממשלה נתניהו בסוגיית השבויים והנעדרים, והאשימה את בלום ברמאות ובשקרים: "יש פה הונאה של המשפחות ומדיניות גורפת של הפקרה".

"מיליונים עוברים לעזה כל חודש, אף אחד לא דורש בכלל את החיילים. 'לא תהיה הסדרה ללא החיילים' – יש לנו את זה בכתובים, עם הסמל של משרד ראש הממשלה. נתניהו אמר לנו את זה חד-משמעית, והפרויקטים רצים וכולם חוגגים. אנחנו בבית פשוט מתפוצצים", תקפה גולדין. "הצלחנו במישור הבינלאומי, הוכחנו שהחוק הבינלאומי לצדנו, שלא ייתכן שנותנים להם סיוע הומניטרי בלי לדרוש את החיילים. הצלחנו להביא את האו"ם וארצות הברית, הבאנו את המדינות התורמות. כולם מסכימים שצריך להפעיל לחץ על החמאס, שלא יקבל שום פרסים ומתנות עד שיחזיר את החיילים. ומי לא בא? נתניהו ומדינת ישראל. פשוט מתעלמים ומנסים להשכיח את העובדה שיש לנו שני חיילים בעזה".

ראש הממשלה נתניהו אמר הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו נמשיך את המאמצים שלנו למען החזרת שבויינו ונעדרינו. בעניין הזה אני רוצה לומר שיש לי אמון מלא בירון בלום, שעושה את עבודתו בצורה אמינה, רצינית ומקצועית".

תגיות:אברה מנגיסטולאה גולדיןירון בלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה