חדשות בארץ

ליברמן: "נתניהו מוביל לבחירות בפעם השלישית – העם לא יסלח לו"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו במשיכת זמן מתוך מטרה להגיע לבחירות: "כל האחריות על שיתוק מוסדות המדינה וסיבוב בחירות שלישי יהיו על נתניהו, ועל נתניהו בלבד"

ליברמן ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)ליברמן ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו באחריות לקיפאון במשא ומתן להקמת ממשלת אחדות.

"נתניהו מוביל אותנו לבחירות בפעם השלישית, והעם לא יסלח לו", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו. "כבר 48 ימים עברו מאז הסתיימה מערכת הבחירות עם אמירה חד-משמעית של העם, הרוצה בהקמת ממשלת אחדות ליברלית. לצערי הרב, ישנם גורמים המנסים בכל דרך לטרפד הקמת ממשלה, ובמקום להתמקד במהות מתעסקים בעניינים אישיים".

ליברמן ציין, כי "מאז ה- 17 בספטמבר ישראל ביתנו דחתה הצעות שונות שהגיעו אליה למהלכים חד-צדדיים, שיכולים לפגוע במשא ומתן להקמת ממשלה, כגון תמיכה בחוק המונע מחבר כנסת שיש נגדו כתב אישום להציג מועמדות לראשות הממשלה ולהחליף יו"ר כנסת בתקופת ביניים". הוא הוסיף, כי על מנת לזרז את תהליך הרכבת הקואליציה, הציעה מפלגתו מתווה להקמת ממשלת אחדות, לפיו נתניהו יכהן ראשון כראש ממשלה במסגרת רוטציה: "פנינו לליכוד בכתב ובעל פה בהצעה לפתוח במשא ומתן קואליציוני, אך לא זכינו למענה".

"המסקנה היחידה ממשיכת הזמן היא, שנתניהו מוביל את מדינת ישראל לבחירות נוספות. נתניהו נאחז בגוש החרדי-משיחי מסיבות אישיות בלבד, ולכן היה מוכן להקריב גם את יו"ר ועדת חוץ וביטחון וגם את העולים מחבר העמים לטובת הגוש".

"הניסיון להחזיק במקל משתי הקצוות – גם לבוא למשא ומתן להקמת ממשלת אחדות עם הגוש חרדי-משיחי וגם להיות ראשון ברוטציה – מצביע בוודאות על כך שכל האחריות על שיתוק מוסדות המדינה וסיבוב בחירות שלישי יהיו על נתניהו, ועל נתניהו בלבד", חתם ליברמן את דבריו.

בתוך כך, בכאן חדשות דווח הבוקר כי כמה מראשי המפלגות השותפות לבלוק הימין טוענים כי ליברמן הוא האדם היחיד היכול להציל את המדינה מבחירות שלישיות. לדבריהם, יש להפעיל לחץ על המפלגות החרדיות כדי לשכנען להתפשר, ובכך לאפשר את כניסתה של ישראל ביתנו לממשלת ימין בראשות נתניהו.

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, אמר הבוקר כי בחירות שלישיות יהיו הרסניות עבור גוש הימין. "אני אומר לחבריי בימין: כולנו נצטרך להתפשר. גם הימין צריך להבין, שאם נגיע לבחירות פעם שלישית – תהיה התרסקות במימדים היסטוריים של גוש הימין", אמר בראיון לגלי צה"ל.

בתגובה לפרסומים, לפיהם ראש הממשלה שוקל למנותו לשר ביטחון, אמר בנט כי לא קיבל הצעה בנידון. הוא חזר על דבריו מאמש, בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12, לפיהם הוא מוכן לפטור את נתניהו מכל מחויבות כלפיו במסגרת בלוק ה- 55, אם יש בכך כדי לסייע להקמת ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן: "הדבר החשוב כרגע זה להקים ממשלת אחדות של נתניהו וגנץ. אנחנו במצב של משבר לאומי, ששנים לא היינו בו. מדינת ישראל משותקת יותר משנה. נתניהו וגנץ חייבים לרדת מהעצים ולהתפשר".

"צריכים להתעורר. נותרו 16 יום, שבו ביחד ותתפשרו. יכולה להיות ממשלת חירום אפילו של שנה וחצי-שנתיים, באיזו שהיא חלוקה בין נתניהו וגנץ, זה לא מה שחשוב. צריך להקים פה ממשלה מתפקדת", סיכם בנט.

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', הגיב הבוקר על דבריו של בנט, שמשמעותם היא למעשה פירוקו של גוש הימין. בציוץ בטוויטר כתב סמוטריץ', כי "פירוק גוש הימין יהיה איוולת חסרת אחריות שתביא להקמת ממשלת אוסלו, שבפעם הקודמת שהיא הוקמה הביאה לאסונות כבדים. בחירות זה רע, אבל פירוק הימין והקמת ממשלת אוסלו רעים הרבה יותר. מנהיגי הגוש צריכים להפנים: המחסום להקמת ממשלת אחדות הוא התעקשותו של גנץ לפסול את נתניהו, ולא האחדות בימין".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה