חדשות בארץ

מטחי רקטות לעבר עוטף עזה, צה"ל תקף ברצועה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הבטיח כי ממשלה בראשותו תחזיר את ההרתעה בכל מחיר, ומזג האוויר הצפוי בימים הקרובים – התחממות הדרגתית. כל מה שחשוב לדעת

אא

אזעקות צבע אדום הופעלו אמש (שבת) בעיר שדרות ובמרחב עוטף עזה, בעקבות שני מטחי רקטות שירו הפלסטינים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. במטח הרקטות הראשון זוהו שבעה שיגורים, שיורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. במטח השני נורו שלושה שיגורים, אחד מהם פגע פגיעה ישירה בבית בשדרות. לבית נגרם נזק, אך בחסדי שמיים בני הבית הספיקו להיכנס למרחב המוגן ולא נפגעו. אישה כבת 65 נפצעה באורח קל לאחר שנפלה ונחבלה בדרכה למרחב המוגן, ופונתה לבית החולים ברזילי באשקלון.

תושבת שדרות רינת כהן, שביתה נפגע מהרקטה, סיפרה: "רצנו לממ"ד, ואז שמענו בום גדול. ראינו אש מהחלון, וכשפתחנו את הדלת של הממ"ד – הכול היה לבן". כהן הוסיפה, כי בני המשפחה לא הצליחו להירגע ולא ישנו כל הלילה: "אני מרגישה שהיה לנו נס גלוי שלא נפגענו".

בתגובה לירי הרקטות, תקפו מטוסי קרב של צה"ל במהלך הלילה מגוון רחב של יעדי טרור. בין המטרות שהותקפו: מתחם צבאי השייך לכוח הימי של חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה, ותשתיות תת-קרקע של ארגון הטרור. בעזה נמסר על הרוג אחד בתקיפות חיל האוויר. מצה"ל נמסר כי הוא "רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר שטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה".

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, ערך הלילה התייעצויות ביטחוניות בקריה בתל אביב, בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל ובכירים נוספים במערכת הביטחון. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי נתניהו "הנחה על פעולות צה"ל".

עם צאת השבת, כתב יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בחשבון הטוויטר שלו: "ממשלה בראשותי לא תסבול איום על תושבי הדרום, ולא תקבל שום פגיעה בריבונותה. נחזיר את ההרתעה בכל מחיר, גם אם נצטרך לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה. בעת הזו, נתמוך ונגבה כל מדיניות תגובה נחושה ואחראית על מנת להביא שקט ארוך לתושבי מדרום. זו חובתנו – זו מחויבותי אליהם".

בעקבות ההסלמה בדרום, תקף יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ירי של יותר מעשר רקטות לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה בערב יום שישי, כאשר המשפחות יושבות סביב שולחן השבת, זו תוצאה ישירה של מדיניות הכניעה של הממשלה לארגוני הטרור בעזה", כתב בפייסבוק. "המהומות על הגדר הפכו דבר שבשגרה, כשאפילו התקשורת לא מסקרת כבר. מי שמכיל התפרעויות והפרות סדר בשישי בצהריים – מקבל רקטות בשישי בערב. אבל לא לדאוג, תגובת ראש הממשלה בדרך. כבר בסוף השבוע הבא יועברו שוב עשרות מיליוני דולרים במזומן לידי ראשי החמאס". ליברמן הוסיף כי "השחיקה בכוח ההרתעה הישראלית בדרום מעודדת את אויבינו בצפון ובאיראן", וקרא לנתניהו ולחברי הקבינט להתעורר.

בכיכר רבין תל אביב תיערך הערב העצרת המרכזית לציון 24 שנים להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. בעצרת ינאם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. לקראת העצרת נחסמו רחובות רבים באזור לתנועת כלי רכב.

בטו א'ורורק, אחד המועמדים לנשיאות ארצות הברית בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית, הודיע על פרישתו מהמרוץ. א'ורורק בן ה- 46, שנחשב לכוכב עולה במפלגה הדמוקרטית, זכור כמי שבראיון לתקשורת בשנה שעברה אמר כי הוא "נולד לתפקיד" הנשיא. הוא נימק את פרישתו בקשיי מימון של הקמפיין. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב על פרישתו של א'ורורק בציוץ עוקצני בטוויטר: "בטו פרש מהמרוץ לנשיאות, על אף שאמר כי הוא 'נולד לזה'. לא נראה לי".

תחזית מזג האוויר

הלילה יהיה מעונן חלקית עד בהיר. ייתכן גשם מקומי בעיקר במישור החוף הצפוני.

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עד בהיר. לקראת הצהרים ייתכנו ממטרים מקומיים בצפון-מזרח הארץ, מלווים בסופות רעמים יחידות. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה.

ביום שני יהיה בהיר. הטמפרטורות יעלו במקצת, והלחות תרד. במהלך הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

ביום שלישי ימשיך להיות בהיר. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. בבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בצפון הארץ ובהרי המרכז.

תגיות:כיפת ברזלשדרותרצועת עזהבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה