חדשות בארץ

נתניהו: "לנוכח היעדר התגובה, רף התעוזה של איראן עולה ומתגבר"

ברקע המתיחות הביטחונית בזירה הצפונית, ראש הממשלה והרמטכ"ל השתתפו בטקס בבה"ד 1. נתניהו: "ערוכים לאיומים. מי שפניו לתוקפנות - ייענה במלוא התקיפוּת". כוכבי: "המציאות באזור ממשיכה להיות מורכבת"

נתניהו וכוכבי (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו וכוכבי (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

"המרחב סביבנו סוער וגועש. האיומים צצים בכל פינה – בסוריה, לבנון, עיראק, רצועת עזה ותימן", כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת, ברקע הודעת צה"ל קודם לכן כי טיל נ"מ נורה לעבר כלי טיס ישראלי בלתי מאויש מעל שמי לבנון. בטקס סיום קורס קציני יבשה בבה"ד 1, שהתקיים בהשתתפותו של הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי.

דקות לאחר הירי דיווחה רשת אל-מנאר של חיזבאללה כי הארגון אחראי לירי על הכטב"ם הישראלי, שעסק באיסוף מודיעין של מטרות חיזבאללה מעל דרום לבנון. בחיזבאללה טענו כי אנשי הארגון ביצעו ירי לעבר הכלי כדי להרחיקו מהמרחב האווירי של לבנון. בעוד בצה"ל מסרו כי הכלי לא נפגע מהירי, בטלוויזיה הלבנונית נטען כי כלי הטיס הישראלי יורט בדרום המדינה, ליד העיר נבטייה, וקודם לכן דווח על תנועה ערה של כלי טיס בשמי דרום המדינה. 

"רף התעוזה של איראן עולה ומתגבר נוכח היעדר תגובה", הוסיף ראש הממשלה, "אבל ישראל לא תגיש את הלחי השנייה. כוחות איראנים פועלים להתחמש ללא הפוגה, אנחנו ערוכים לאיומים ולא נהסס להנחית מהלומה קשה. מי שפניו לתוקפנות יענה במלוא התקיפות ויספוג מחיר כבד".

הרמטכ"ל ציין בנאומו כי "המציאות באזור ממשיכה להיות מורכבת", והזכיר את אירועי הקיץ, בו נרשמו עלייה במספר התקריות הביטחוניות. "בעזה סוכלו ניסיונות חדירה, באיו"ש נמשך המאמץ המודיעיני והמבצעי שמנע פיגועים וגם בצפון פעילות גלויה וסמויה להחליש את אירן ושלוחותיה".

הרמטכ"ל התייחס בנוסף להתערבותם של גורמים וגופים חיצוניים בתוך צה"ל,  והדגיש כי "מי שקובעים את הפקודות, הנורמות והנהלים בצה"ל הם אך ורק המפקדים ואני בראשם. אין דריסת רגל בצה"ל לגופים חיצוניים המתיימרים להיות גופי סמכות והכוונה לחיילים. בצה"ל מקבלים הנחיות ממקום אחד בלבד - המפקדים".

בדבריו הזכיר הרמטכ"ל את תא"ל ארז גרשטיין, שנהרג מטען שהטמינו מחבלי חיזבאללה בלבנון ב-28 בפברואר 1999. היום, 20 שנה לאחר האירוע, קיבל, בנו, עומר, את סיכת הקצין והפך למפקד מחלקה גדוד 13 בגולני. כוכבי ציין כי "ארז היה מפקדי", והוסיף כי הוא היה "מפקד מוערך ביותר".

תגיות:איראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה