חדשות בארץ

גנץ ולפיד נכנסו לפגישת צוותי המשא ומתן; לוין: "תרגיל יח"צני"

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן הגיעו לפגישה בכפר המכביה ברמת גן. בפתח הפגישה אמר השר יריב לוין, ראש צוות המשא ומתן של הליכוד, כי ישנה תחושה ש"המשא ומתן האמיתי מתקיים עם עודה במטרה להקים ממשלת מיעוט סהרורית עם הערבים"

גנץ ולפיד עם צוותי המשא (צילום: דוברות כחול לבן)גנץ ולפיד עם צוותי המשא (צילום: דוברות כחול לבן)
אא

בכפר המכביה ברמת גן החלה הבוקר (חמישי) פגישה נוספת בין צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד. מטעם כחול לבן משתתפים בפגישה ראש צוות המשא ומתן של המפלגה, יורם טורבוביץ', ושלום שלמה. את הליכוד מייצגים השרים יריב לוין וזאב אלקין ועורך הדין מיכאל ראבילו. במהלך הפגישה נכנסו לחדר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ומספר 2 במפלגה, יאיר לפיד.

השר לוין, ראש צוות המשא ומתן של הליכוד, הגיב על המהלך המפתיע של לפיד וגנץ. "מדובר בתרגיל יח"צני, שנועד להסתיר את העובדה שכחול לבן מתמידה בסירובה לקבל את מתווה הנשיא ופועלת להקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת", אמר בהודעה שמסר במהלך הישיבה. "הצעתי לגנץ ולפיד את שירותי התרגום שלי מערבית לקראת פגישתם עם איימן עודה היום, שכן שם מנהלת כחול לבן משא ומתן אמיתי, ואילו איתנו מתנהל פייק משא ומתן שהוא הצגה לתקשורת בלבד". מהליכוד נמסר כי "לפיד הגיע לפגישה כדי להשגיח על גנץ שלא יסכים לממשלת אחדות".

בתגובה לדבריו של לוין, כתב לפיד בטוויטר: "נכנסנו היום, בני גנץ ואני, לפגישה קצרה עם צוות המשא ומתן שישב באותה עת עם נציגי הליכוד. בעודנו יושבים בפנים, נתניהו כבר תדרך נגדנו. אולי מספיק עם הספינים? ככה מתנהג מי שמנסה בכל הכוח להוביל לבחירות. המטרה שלנו היא להקים ממשלת אחדות שתתחיל לטפל בבריאות, בחינוך ובביטחון". גנץ מצדו כתב כי "יש משימה אחת לנגד עינינו, והיא הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה בראשות כחול לבן. אעשה הכל כדי שזה יקרה". 

בפתח הפגישה אמר לוין: "אנחנו מגיעים היום מתוך תחושה קשה, שכנראה מדובר בפייק משא ומתן, כאשר המשא ומתן האמיתי מתקיים עם עודה במטרה להקים ממשלת מיעוט סהרורית עם הערבים".

"גם היום, נשוב ונבקש לדעת אם רעיון האיוולת הזה נזנח, והאם כחול לבן החליטה שהיא באמת רוצה אחדות, וכמובן האם היא מקבלת את מתווה הנשיא שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלה", הוסיף לוין. "לצערי, נראה לי שגם הפעם לא נשמע תשובה לכל השאלות האלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הבוקר לגנץ וליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, להגיע כמו להסכמה על הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה. "זה מה שמדינת ישראל זקוקה לו. אסור ללכת למערכת בחירות נוספת", אמר בסרטון שפרסם ברשת.

כזכור, ביום ראשון נערכה פגישה בין צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות – הראשונה מאז קיבל יו"ר כחול לבן, בני גנץ, את המנדט להרכבת הממשלה. בתום הפגישה נמסר מכחול לבן כי "הליכוד המשיך להתעקש לאורך הפגישה שהוא מייצג את בלוק החסינות של ה- 55, ואינו מוכן לשום פשרה בנושא". בליכוד אמרו כי "במענה לשאלת נציגי צוות המשא ומתן של גוש הימין, סירבו נציגי כחול לבן פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה, שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה. בנוסף, הזהיר השר לוין מפני הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על המפלגות הערביות, בהיותה מסוכנת לישראל. נציגי כחול לבן סירבו להתחייב כי לא יקימו ממשלת מיעוט מסוכנת זו".

לאחר פגישת צוותי המשא ומתן, הגיע גנץ לפגישה עם נתניהו בלשכתו בקריה בתל אביב. בישיבת סיעת כחול לבן, שהתקיימה למחרת, אמר גנץ כי הפגישה הייתה "עניינית", אך לדבריו לא הושגה בה התקדמות ממשית: "אני מקווה שנצליח בהמשך, הגיע הזמן להכריע בעד אחדות ונגד בחירות". הוא האשים כי הליכוד מתעקש להגיע למשא ומתן עם "בלוק חסינות", כלשונו, ואינו מגלה נכונות לנהל "דיון ענייני" על קווי היסוד: "נמשיך לדבר עם כולם. נקשיב למפלגות קטנות, אך לא ניתן להן להכתיב את סדר היום הלאומי. נחתור ונעשה הכול בכדי להגיע לאחדות, אבל לא נוותר על שום אופציה או ניסיון כדי להקים ממשלה ולהימנע מבחירות".

(עודכן: 12:19)

תגיות:הליכודיריב לויןכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה