חדשות בעולם

תיעוד: כך חיסל צבא ארצות הברית את מנהיג דאע"ש

בקטעי הוידיאו, שצולמו מהאוויר על ידי מל"ט, נראים הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הבריות פושטים על המתחם בכפר בארישא שבצפון-מערב סוריה, בו הסתתר אבו בכר אל-בגדאדי

(צילום: צבא ארצות הברית)(צילום: צבא ארצות הברית)
אא

משרד ההגנה של ארצות הברית פרסם אמש (רביעי) תיעוד מצולם מהמבצע לחיסולו של מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדאדי. בקטעי הוידיאו, שצולמו על ידי מל"ט, נראים הכוחות המיוחדים של הצבא האמריקני פושטים על המתחם בכפר בארישא שבצפון-מערב סוריה, בו הסתתר מנהיג ארגון הטרור. בנוסף, ניתן להבחין בירי מהאוויר של מסוקים בתגובה לאש שנפתחה לעבר הכוח הקרקעי.

התיעוד מהמבצע, שהתנהל ביום ראשון לפנות בוקר, הוצג במסיבת עיתונאים שערך הגנרל פרנק מקנזי, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית. מקנזי תיאר את מהלך האירועים, והדגיש כי הלוחמים פעלו למנוע פגיעה בחפים מפשע. לדבריו, אזרחים שיצאו מהמתחם נבדקו כדי לוודא שאין עליהם כלי נשק או חומרי נפץ, ולאחר מכן שוחררו: "הקבוצה טופלה באופן אנושי לאורך כל הדרך, וכללה 11 ילדים".

(סרטון: צבא ארצות הברית)

לאחר שפרצו לתוך המתחם, נתקלו הלוחמים ב- 5 אנשי דאע"ש, מתוכם 4 נשים, שלא נענו לקריאות בערבית להיכנע, ולכן נורו למוות. אל-בגדאדי נתגלה לאחר מכן בתוך מנהרה, לתוכה ברח. כשהבין כי הוא עומד להילכד, הפעיל אל-בגדאדי חגורת נפץ שעליו. יחד עמו נהרגו שניים מילדיו. הלוחמים לקחו עמם מהמתחם את גופתו של מנהיג ארגון הטרור, וכן שני בני אדם שהסגירו את עצמם. לאחר שהכוח עלה על המסוקים שהביאו אותו לאזור, הופצץ המתחם מהאוויר כדי למנוע את הפיכתו לאתר עלייה לרגל. "הוא נראה כעת כמו מגרש חנייה מהמורות", אמר מקנזי. הוא הבהיר כי הצבא האמריקני נותר מחויב להבסתו המתמשכת של דאע"ש ולמאבק בארגוני טרור אחרים באזור, המאיימים על ארצות הברית ובעלות בריתה.

אל-בגדאדי זוהה באופן ודאי באמצעות בדיקת דגימות DNA שנלקחו מגופתו והושוו לממצאים מתקופת שהייתו בכלא בעיראק בשנת 2004. שרידי גופתו הוטלו ביום שני ללב ים לאחר קיום טקס דתי אסלאמי.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר בתחילת השבוע כי מנהיג דאע"ש "ייבב ובכה" ברגעיו האחרונים. בתשובה לשאלה, אמר מקנזי כי אינו יכול לאשר זאת: "אני יכול להגיד שהוא זחל לתוך חור עם שני ילדיו הקטנים ופוצץ את עצמו בעוד אנשיו נשארו על הקרקע, כך שאתם יכולים על סמך זאת להסיק איזה מין אדם הוא היה".

"המבצע ממחיש את מחויבותנו הבלתי מתפשרת להשמיד את דאע"ש, להגן על אמריקה ועל אחרים מאנשים כמו אל-בגדאדי", הצהיר הבכיר הצבאי האמריקני. "זו הייתה פשיטה קשה, מורכבת ומדויקת שבוצעה ברמת המקצועיות הגבוהה ביותר".

תגיות:דאע"שאבו בכר אל-בגדאדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה