חדשות בארץ

גנץ: מתקיימות שיחות עם חברים בבלוק ה- 55

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, טען כי מפלגתו מנהלת מגעים עם חברים בבלוק הימין-חרדים של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "התמונה התקשורתית שמצטיירת אינה בהכרח מדויקת. מתקיימים מגוון ערוצי הידברות במטרה להביא להתקדמות"

גנץ בבית הנשיא בשבוע שעבר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)גנץ בבית הנשיא בשבוע שעבר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

שבוע לאחר שקיבל מנשיא המדינה ראובן ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה, טען הערב (רביעי) יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי הוא מנהל מגעים עם חברים בבלוק הימין-חרדים של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב גנץ: "מיד עם היוודע תוצאות הבחירות מיניתי צוות משא ומתן קואליציוני בראשות ד׳׳ר יורם טורבוביץ. הצוות קיבל ממני הנחיות ברורות מאוד לגבי המשא ומתן, גבולות גזרה, על מה אני מוכן לדון ולשקול ועל מה לא אוותר לעולם".

גנץ ציין כי מיד עם סיום הטקס הרשמי בבית הנשיא הוא התקשר ל- 14 ראשי סיעות בכנסת "מתוך כוונה להקשיב ולהתחיל במלאכת הרכבת הממשלה". הוא הוסיף כי בימים שחלפו מאז הוא נפגש עם ראשי הליכוד, ישראל ביתנו, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי: "בהמשך השבוע אקיים עוד פגישות. הפגישות האישיות שלי מתקיימות במקביל למאמציהם הבלתי פוסקים של צוותי המשא ומתן, שנפגשו עם הצוותים המקבילים בסיעות השונות".

"מטבע הדברים, איני יכול לפרט לעומק על הדברים שעלו בשיחות שלי עם ראשי הסיעות, כולל אלה שמהווים חלק מבלוק 55", הבהיר יו"ר כחול לבן. "אוכל רק לומר לכם שהתמונה התקשורתית שמצטיירת אינה בהכרח מדויקת. מתקיימים מגוון ערוצי הידברות במטרה להביא להתקדמות".

"בסוף, יש לכל אחד ואחת מ- 120 חברות וחברי הכנסת אחריות אישית גדולה מאוד – עם ישראל נושא עיניו אלינו. אני מבטיח להמשיך ולעדכן אתכם, ומאמין שהשבוע הראשון הוא רק הסיפתח לתהליך שבסופו תקום ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתשרת את כלל אזרחי ישראל", חתם גנץ את דבריו.

יו"ר יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן, אמר אמש כי לא מתקיימים מגעים בין מפלגתו לבין כחול לבן. בהקלטה שפורסמה באתר וואלה מתוך כנס של סיעת אגודת ישראל בירושלים, אמר ליצמן: "זה לא סוד שגנץ פנה אליי והוא רצה להיפגש. אמרתי לו שיש לי שני נציגים שמנהלים אתנו את המשא ומתן – יריב לוין וזאב אלקין. הוא שאל 'אתה לא רואה טעם להיפגש?', אמרתי 'לא' ובזה נגמר הדיון. אין סיבה לדבר איתם". ליצמן הוסיף וקרא לפעילים להתחיל בהכנות לקראת מערכת בחירות נוספת לכנסת.

בתוך כך, בכירים בכחול לבן ובליכוד סבורים כי לפי מצב העניינים הנוכחי, התחזיות המוקדמות כי פניה של המערכת הפוליטית לבחירות שלישיות בתוך פחות משנה עומדות להגשים את עצמן. כך דיווח עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12. על רקע החקירה שנפתחה במשטרה נגד יועציו הקרובים של נתניהו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר, אמר בכיר בכחול לבן כי "ליכוד ששקוע בהטרדות עד והפגנות בפתח תקווה – לא מאפשר ללכת לממשלת אחדות". בליכוד, לעומת זאת, טוענים כי האשמים במבוי הסתום במשא ומתן הם חבריו להנהגת כחול לבן של גנץ: "המשך המשא ומתן הוא בזבוז זמן, האיש שנפגשים איתו הוא לא האיש שמחליט".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה