חדשות בארץ

המשטרה מודה: החוקרת הציצה בתכתובות של יועצי נתניהו

במהלך הדיון בבית משפט השלום בתל אביב בבקשת המשטרה לאפשר לה לעיין בטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה שהוחרמו על ידה, אמר נציג הפרקליטות כי יש "נחיצות אמיתית" לעיין בניידים: "חשוב לדעת אם גורם X עומד מאחורי האירוע, לא צריך להגיד שמות"

אוריך (משמאל), גולן (מימין) ונתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)אוריך (משמאל), גולן (מימין) ונתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

סערת החרמת הטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעה אחר הצהריים (רביעי) לבית משפט השלום בתל אביב, בדיון שנערך בבקשת המשטרה לאפשר לה לעיין במכשירים אותם החרימה במהלך חקירת החשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

חיים ויסמונסקי, ראש מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אמר במהלך הדיון כי עד כה הוחרמו ארבעה טלפונים ניידים. שני מכשירים נוספים שנלקחו משני נחקרים הוחזרו להם לאחר מכן. הוא הבהיר כי חקירתם של בכירי קמפיין הליכוד ויועציו הקרובים של נתניהו מתנהלת בחשד להטרדת עד בנסיבות מחמירות, עבירה שהעונש עליה הוא עד 5 שנות מאסר. הוא ביקש מבית המשפט להתיר למשטרה להשאיר ברשותה עותק של הטלפונים, ולאפשר לה לעיין בתכתובות שבין ה- 28 ל- 30 באוגוסט.

נציג הפרקליטות ציין, כי חלק מהנחקרים בפרשה התבקשו לתת את הסכמתם לחיפוש בטלפון הסלולרי שלהם. הוא הוסיף כי הנחקרים זומנו לחקירה בטלפון, והייתה להם אפשרות להתייעץ עם עורך דין. לטענתו, דובר הליכוד יונתן אוריך – אחד הנחקרים בפרשה – אכן עשה זאת. עורכת דינו של אוריך, נועה מילשטיין, הכחישה בתוקף את דבריו של ויסמונסקי. בתגובה, אמר נציג הפרקליטות כי גם אם נפל פגם, לא מדובר בתקלה משמעותית, ויש להמשיך בחקירה בשל חומרת החשדות. בהמשך דבריו אמר ויסמונסקי כי יש "נחיצות אמיתית לעיין בניידים. אנחנו מניחים שלא גילינו את כל הסיפור". לדבריו, "חשוב לדעת אם גורם X עומד מאחורי האירוע, לא צריך להגיד שמות". דבריו התפרשו על ידי הנוכחים באולם כרמיזה עבה לעברו של נתניהו, ובמהלך אחת ההפסקות בדיון הבהיר ויסמונסקי כי "אין כל אינדיקציה" למעורבותו של ראש הממשלה בפרשה.

בחילופי דברים עם עורך הדין עמית חדד, פרקליטו של מנהל קמפיין הליכוד ודובר משפחת נתניהו, עופר גולן, הודה נציג המשטרה, סגן-ניצב צחי בן חמו, כי החוקרת הציצה בהתכתבויות של גולן עם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. עם זאת, הוא טען כי היא שאלה את גולן אם הוא מסכים לחיפוש, ומשהביע את התנגדותו – היא סגרה את הנייד. נציג המשטרה אמר בהמשך, כי החוקרת העבירה הודעה מהנייד של אוריך לחוקרי משטרה אחרים בקבוצה הקרויה "השלמות 4000", וזאת באמצעות אפליקצייה משטרתית מסווגת, אך לא באמצעות הטלגרם. עם זאת, הוא הדגיש כי המשטרה אינה מנהלת השלמות חקירה בתיק 4000.

במהלך הדיון ציין השופט עלאא מסארווה, כי בפעילותה של המשטרה נפלו שני פגמים: בנוסף לכך שהחוקרים לא יידעו את הנחקרים כי הם יכולים לסרב לחיפוש בטלפונים שלהם, המשטרה לא הגישה לבית המשפט בקשה לצו לפני שפתחה בחקירה. החלטת השופט צפויה להינתן בקרוב, ייתכן עוד הערב.

עורך הדין חדד טען לאחר הדיון כי "למעשה המדינה מודה שנפלו פגמים בחיפוש בטלפון של אוריך וגולן. בדיון היום גילינו שאלו לא פגמים קטנים. אלו פגמים ענקיים, והם חייבים להביא לפסילה של כל הראיות שהושגו מתוך הטלפונים".

מוקדם יותר היום, הגיע אוריך למשרדי המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) והגיש תלונה על האופן בו התנהלה חקירתו. דובר הליכוד טוען, כי חוקרת המשטרה שניהלה את החקירה חדרה לטלפון הסלולרי שלו ללא היתר מבית משפט ובניגוד לחוק. לדבריו, בניגוד לנדרש על פי הפסיקה המשפטית, היא לא ציינה בפניו כי מותר לו לסרב לחיפוש בטלפון. בנוסף, מאשים אוריך כי היא העבירה לחוקרים אחרים חומרים מתוך הטלפון באמצעות התכתבות עמם בטלגרם.

הפרשה הנחקרת במשטרה נוגעת לאירוע שהתרחש ב- 29 באוגוסט, אז הגיע רכב סמוך לביתו של פילבר, וממנו הושמעו, באמצעות רמקולים, קריאות גנאי נגדו על רקע היותו עד מדינה בתיק 4000. עד כה נחקרו בפרשה 10 בני אדם. בניגוד לטענותיהם של הנחקרים, כי האירוע היה חלק מקמפיין הבחירות של הליכוד, וכי לא הייתה כוונה להטריד את פילבר, במשטרה סבורים כי האירוע תוכנן במטרה להשפיע על עד המדינה לחזור בו מעדותו בתיק נגד נתניהו. בנוסף לאוריך וגולן, בין מנהל הקריאייטיב של הקמפיין, ישראל איינהורן, היועץ יוסי שלום, וכן בכיר נוסף בצמרת הליכוד. מנהל מערך הניו מדיה של הליכוד, טופז לוק, ופעילה נוספת בקמפיין, יערה זרד, מסרו עדות במשטרה.

(עודכן: 20:36)

תגיות:שלמה פילבריונתן אוריך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה