חדשות בעולם

טראמפ: חיסלנו גם את סגנו של אל-בגדאדי

הנשיא האמריקני הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי כוח צבא ארצות הברית חיסל את סגנו של מנהיג המדינה האסלאמית, זאת לאחר יומיים לאחר שחיסל את המנהיג. טראמפ: "סביר להניח שהוא היה מקבל את ההנהגה – ועכשיו גם הוא מת!". במקביל, גורמים בוושינגטון חוששים מפני פעולות נקם של דאעש: "לא אהיה מופתע לראות עלייה בניסיונות להוציא לפועל מתקפות, בעת שהארגון מנסה להוכיח כי הוא עדיין רלוונטי"

דגל דאעשדגל דאעש
אא

יומיים לאחר הצלחתו של המבצע האמריקני לחיסולו של מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, היום (שלישי) הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי כוח אמריקני חיסל גם את סגנו של מנהיג ארגון הטרור. "בדיוק אושר כי המחליף מס' 1 של אבו-בכר אל-בגדדי חוסל על ידי כוחות אמריקניים", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו מבלי להתייחס לשמו או לפרטי המבצע. "סביר להניח שהוא היה מקבל את ההנהגה – ועכשיו גם הוא מת!"

אתמול אישר גורם אמריקני בכיר כי שרידיו של אל-בגדאדי הוטלו לים, וכי נערך טקס דתי בהתאם למנהגי האסלאם. קודם לכן הצהיר יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית, הגנרל מייק מילי, כי "ההיפטרות משרידי גופתו הושלמה וטופלה כראוי". מילי הוסיף כי בפשיטה על המתחם של מנהיג ארגון המדינה האסלאמית בסוריה נתפסו שני גברים, והם נמצאים כעת בידי ארה"ב.

הרמטכ"ל האמריקני הדגיש כי לא יפורסמו תמונות או סרטונים של מותו של מנהיג דאעש, זאת, בניגוד להצהרתו של טראמפ כי יפרסם תיעוד מהמבצע משום ש"אנשים צריכים לראות את זה". הגנרל הוסיף כי הוא איננו יודע על מה מתבססים דבריו של הנשיא כי אל-בגדאדי "בכה וצרח" קודם מותו. "אני יודע שהנשיא התכוון לדבר עם המפקדים, ואני מעריך שהוא עשה זאת. אני לא דיברתי עם הלוחמים", אמר מילי.

בתוך כך, בכירים בממשל האמריקני הביעו את חששם מפני פעולות נקם של הארגון, בעקבות חיסול מנהיגו. מקור במחלקה לביטחון לאומי של ארצות הברית אמר לרויטרס כי "לא אהיה מופתע לראות עלייה בניסיונות להוציא לפועל מתקפות, בעת שהארגון מנסה להוכיח כי הוא עדיין רלוונטי". הבכיר הוסיף כי הוא צופה עימותים פנימיים בקרב על ירושת מקומו של אל-בגדאדי, אולם טען כי "אף אחד לא יזכה למעמדו של אל-בגדאדי".

בעקבות מבצע חיסולו של מנהיג דאעש, הודיע גורם בכיר במשרד החוץ האמריקני כי שרי חוץ מהמדינות החברות בקואליציה נגד דאעש, בהובלתה של ארה"ב, ייפגשו בוושינגטון ב-14 בנובמבר וידונו בהמשך המאבק נגד הארגון. בישיבה, שנערכת ביוזמתה של צרפת ובגיבויו של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, ישתתפו 30-40 שרים, לצד ארגונים שונים. לדבריו של הבכיר, "הנשיא טראמפ עובד כדי להביא מבעלי בריתו בקואליציה חיילים לקרקע, מטוסים לאוויר וכסף שיוזרם כדי לייצב את האזור".

תגיות:דונלד טראמפדאעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה