חדשות בארץ

מנוף קרס בתל אביב, אין נפגעים

באתר בנייה ברחוב הסוללים בתל אביב קרס מנוף. הוא נפל על שני רכבים, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התקרית, בשיתוף משרד העבודה והרווחה

המנוף שקרס (קרדיט צילום: דוברות המשטרה)המנוף שקרס (קרדיט צילום: דוברות המשטרה)
אא

מנוף קרס בשעות הצהריים (שלישי) באתר בנייה ברחוב הסוללים בתל אביב, סמוך לרחוב יגאל אלון. כוחות הצלה הוזנקו למקום. לאחר בדיקות התברר כי המנוף נפל על שני רכבים, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים. מהמשטרה נמסר כי כוחותיה הגיעו לזירה ופתחו בחקירת נסיבות התקרית, בשיתוף משרד העבודה והרווחה.

רענן פדידה, שנסע במכוניתו באזור, סיפר לכאן חדשות: "הגעתי עם חבר שלי לאכול במסעדה. רציתי לפנות ימינה בכיכר. הסתכלתי שמאלה וראיתי את המנוף, אם לא הייתי נותן גז – המנוף על הראש שלי. נתתי גז מתוך אינסטינקט. הקדוש ברוך הפנה לי את הראש, אם לא הייתי נותן גז  – שנינו היינו גמורים".

עורך הדין ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, אמר בעקבות קריסת המנוף כי "התאונה הסתיימה בנס גדול. לא היו נפגעים בנפש. אירוע זה מהווה תזכורת נוספת לרשויות האכיפה והפיקוח במשרד העבודה, שהגיעה העת לעשות רביזיה שלמה בהכשרה למתן רישיונות להפעלת מנופים ניידים ועריכת בדיקות תקינות תקופתיות למנופים בתדירות גבוהה יותר".

מוקדם יותר היום, נפצע פועל בן 37 באורח אנוש לאחר שנפל מגובה של כ- 3 קומות באתר בנייה במג'דל שמס שבצפון הארץ. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לחדר הטראומה בית החולים זיו בצפת. למרות מאמצי הרופאים, הם נאלצו לקבוע את מותו.

בתאונת עבודה נוספת היום, שהתרחשה לפני הצהריים, נפל פועל כבן 31 מגובה באתר בנייה ברחוב העצמאות בקרית אתא. הוא פונה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהוא סובל מחבלות בראש ובגפיים תחתונות. באירוע נוסף באתר בנייה בעוספיא, נפצע פועל כבן 46 באורח בינוני ונחבל בראשו, לאחר שנפל מגובה, ופונה לבית החולים רמב"ם.

כזכור, בחודש שעבר נפצעו שני פועלים באורח קשה מקריסת מנוף לתליית שלטים בחניון של מרכז מסחרי בעיר מעלות. סל המנוף בו היו, בגובה של כ- 15 מטרים, התנתק וקרס ארצה. ארבעה צוותי כיבוי שהוזעקו לזירה חילצו את הפועלים, שנלכדו בתוך סל המנוף הסגור. הם פונו לבית החולים נהריה עם פגיעות רב-מערכתיות.

בחודש מאי נהרגו ארבעה פועלים באירוע של קריסת מנוף באתר בנייה ברחוב ז'בוטינסקי בעיר יבנה. הפועלים עסקו בפירוקו של המנוף, וחלקו האחורי קרס ונפל יחד עם המשקולות שעליו. שלושה מבין ארבעת העובדים נפצעו באורח אנוש, ומותם נקבע לאחר מכן במקום על ידי צוותי ההצלה. עובד רביעי, שהיה נתון ברתמת סנפלינג בקצהו השני של המנוף, נלכד עליו בגובה של 30 מטרים. הוא חולץ ללא רוח חיים.

(עודכן: 15:45)

תגיות:מנוףתל אביבתאונת עבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה