שידוכים וחיפוש זוגיות

רווקות זו לא אופציה! כך תצאי ממנה

"אם אתה לא מעריך את עצמך, גם הסביבה שלך לא מעריכה אותך". ראיון עם חני מזרחי – מומחית ליציאה מרווקות לנישואים מאושרים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"מה שההשגחה מראה לנו בחוץ - משקף את עולמינו הפנימי. אם אנחנו לא אוהבים את עצמנו, אף אהבה מבחוץ לא תוכל לגעת בנו, לא בגלל שאי אפשר לאהוב אותנו, אלא בגלל שאנחנו לא נאפשר לאהבה לחדור פנימה, וגם אם יהיה מישהו מלא אהבה אלינו, לא נבחין באהבה הזו, כי אנחנו לא מכוונים לראות זאת.

"הרב וולבה קורא לזה 'פנס הקסם'. בעולם האימון קוראים לזה 'חוק ההשתקפות' – מה שאני רואה בחוץ, נמצא בתוכי".

זה מה שענתה חני מזרחי, כששאלתי אותה איך זה שנשים רבות מוצאות את עצמן כיום רווקות.

חני הפתיעה אותי בתשובתה, כי אנחנו רגילים למומחים שמדברים על העולם שהשתנה, על הגברים הילדותיים, על טעויות שנשים עושות בפגישות ועל עוד סיבות שונות שגורמות לרבות להישאר רווקות. כאן, חני אומרת חד וחלק: החיים החיצוניים שלך - הם השתקפות של עולמך הפנימי.

"אם תחשבי על זה לעומק", המשיכה חני להסביר: "יש כאן המון נחמה ותקווה: במקום לנסות לשנות את כל הנסיבות החיצוניות, שאין לנו שליטה עליהן, אנחנו מפנות את המאמצים והאנרגיה שלנו כדי לבנות עוגן פנימי, עוצמה ואמונה שמאפשרים לנשים להתנהל אחרת בעולם, כי שאת מתנהלת מהמקום הזו, וכשאת רוכשת בנוסף כלים מתאימים ונכונים, רווקות היא פשוט לא אופציה, ואת פשוט גורמת לכל מי שפוגש אותך להגיב אליך אחרת וכך למגנט לעצמך את מה שאת ראויה לו".

חני מזרחי, נשואה באושר כבר 31 שנה ("בעלי הוא החצי השני שלי" – היא אומרת), היא מאמנת לחתונה, מדריכת כלות ומנחת הורים, ועד היום היא הלכה יד ביד לפחות עם 100 בנות בדרך ליצירת חיים אחרים, טובים יותר, מלאי שמחה, אהבה, סיפוק, משמעות ושלוה.

איך הגעת לתחום הרווקות ומציאת זוגיות?

"התחום הזה צמח מתוך הניסיון שלי כמדריכת כלות ומנחת הורים. כמדריכת כלות הבנתי שוב ושוב שחשוב מאוד ללמד הלכה והשקפה, אבל לא תמיד זה מספיק.

"פגשתי כלות שהיו עם בטחון עצמי נמוך, עם דימוי גוף שלילי, הן לא קיבלו ובטח לא אהבו את עצמן - כלות שהרגישו לא מספיק יפות, רזות, חכמות, מוכשרות – או בקיצור לא שוות.

"אמנם הן הגיעו אלי בדרך לחופה, אבל ידעתי שמשהו בסיסי חסר להן, ועם הגישה הזו שלהן כלפי עצמן, היה ברור לי שהן יחוו קשיים בזוגיות – כי אם אתה לא מעריך את עצמך, גם הסביבה שלך לא מעריכה אותך.

"במקביל, כמנחת הורים, פגשתי אימהות רבות ששיתפו אותי בקשיים שלהן עם ילדים בשידוכים, והן ביקשו עצות. כך מצאתי את עצמי מייעצת להן, ומפה לשם הן שלחו את בנותיהן לאימון אצלי בקליניקה.

"הבנות הגיעו אלי, וקודם כל הן למדו להכיר את עצמן, לקבל ולאהוב את עצמן כמו שהן, לדעת מיהו הבחור שמתאים להן באמת (ולא לבחור אותו לפי איזו רשימת מכולת), איך להביא את עצמן לפגישות, כיצד לקדם את הקשר למקום שהן רוצות, לקבל החלטות בביטחון, לנהל את האנרגיה בתקופת השידוכים המאתגרת, ועוד כלים שונים שעזרו להן לא רק למצוא בן זוג, אלא ליצור זוגיות ובית מאושרים ויציבים.

"הניסיון שלי כאימא שליוותה ומלווה את ילדיה בתקופת השידוכים, מאפשר לי להבין טוב יותר את הבנות האלו, את הקשיים שהן מתמודדות איתן, וללוות אותן בשיא הרגישות בתקופה הזו".

 

לאחרונה יצרה חני קורס דיגיטלי "מפת הדרכים מרווקות לנישואין מאושרים", שמאפשר לכל אחת שרוצה, ולא משנה אם היא בחורה צעירה שעוד לא התחילה לצאת לפגישות, או אם היא רווקה בגיל 40 למודת אכזבות - לעבור מחיים של רווקות לזוגיות ונישואים יציבים ומאושרים, כשהיא עושה את זה בצורה נכונה, ולעומק, בלי לדלג על שלבים הכרחיים.

ועכשיו כל אחת יכולה ליהנות ולעבור את התהליך הזה, בשיא הנוחות והפרטיות, מבלי לצאת מהבית (גם אם את גרה בישוב נידח) ובמחיר נגיש יחסית לתחום.

ספרי לנו קצת על הקורס.

"הקורס עובד בשתי רמות", אומרת חני. "ברמת המודע – אני מלמדת כלים מעשיים, מה לעשות ומה לא, כמו, איך לגלות מיהו הבחור שמתאים לך באמת, איך להביא את עצמך לפגישה, כיצד לקדם את הקשר למקום שאת רוצה, איך לקבל החלטות נכונות לך בביטחון ועוד כלים שונים שעוזרים גם למצוא בן זוג מתאים, וגם ליצור זוגיות ובית מאושרים ושמחים.

"ברמת התת מודע, אני מלמדת איך לחשוף את החסמים הפנימיים והאמונות המגבילות שמסתתרות אצל הרווקות עמוק בפנים. אסביר למה זה חשוב כל כך: נניח שאת בחורה צעירה, ובכל פעם שמציעים לך מישהו להכיר, את פוסלת אותו. לא יעזור אם יציעו לך את הבחור הכי איכותי שיש... כי אם את מאמינה בתוכך שאת לא מספיק שווה, ובחור איכותי בטח לא ירצה אותך – את תמיד תמצאי סיבה לפסול אותו.

"נניח שאת רווקה בת 36, והספקת כבר לצאת להמון פגישות, ובכל פעם התאכזבת או נפגעת. זה לא יעזור אם אני אשלח אותך לעוד פגישה ועוד פגישה, מבלי שקודם תגלי ותטפלי באמונה הפנימית, שמספרת לך שכל הגברים הם לא רגישים, ורק רוצים לנצל אותך - כי האמונה הזו מחבלת לך בצורה לא מודעת את הניסיונות שלך, וכך מגשימה את עצמה.

"הכי חשוב לזכור ולהבין, שאפשר לשנות את האמונות האלו, אפשר להפסיק לתת להן לנהל את התקופה הזו בחיינו, ולחבל במאמצים שלך להכיר את בן הזוג הנכון ולבנות איתו קשר חזק ובריא".

עוד המשיכה חני וסיכמה את הנושא: "כל בת ישראל ראויה לחתונה ולזוגיות מאושרת – ועם השתדלות מדויקת וכלים נכונים, זה לגמרי אפשרי".

ההמלצה שלנו: לפני הפגישה הבאה שלך, או לפני שאת פוסלת את הבחור הבא שמציעים לך, אם את רווקה ולא משנה בת כמה את, כדאי קודם שתבדקי, את מה שיש לחני להציע לך.

לקבלת פרטים על הקורס "מפת הדרכים מרווקות לנישואין מאושרים" בקמפוס היהודילחצי כאן

תגיות:רווקותהקמפוס היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה