חדשות בארץ

פרשת הטרדת עד המדינה בתיקי נתניהו: בכירים נוספים בקמפיין הליכוד נחקרו

לאחר הדיווח על חקירתם באזהרה של שני הבכירים במערך הקמפיין של הליכוד, היום נחקרו שני בכירים נוספים בקמפיין בחשד להטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, וגם מכשיריהם הוחרמו "בשל צרכי חקירה מובהקים"

טופז לוק ונתניהו (צילום: עמוד הפייסבוק של טופז לוק)טופז לוק ונתניהו (צילום: עמוד הפייסבוק של טופז לוק)
אא

לאחר הדיווח אתמול (ראשון) על חקירתם באזהרה של יונתן אוריך ועופר גולן, בכירים במערך הקמפיין של הליכוד, היום נחקרו שני בכירים נוספים בקמפיין, זאת, ברקע החשד כי הטרידו את עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, בתקופת הבחירות. לפי הדיווח בחדשות 12, אחד מהבכירים הוא מנהל הקמפיין, ישראל איינהורן. מנהל מערך הניו מדיה בליכוד, טופז לוק, העיד בימים האחרונים במשטרה.

בדומה לחשודים האחרים, גם להם החרימו החוקרים את הטלפונים הניידים שלהם והעבירו אותם לבדיקה מקיפה. אתמול נחקר אוריך באזהרה, וגולן, החשוד המרכזי בפרשה, נחקר כבר ביום חמישי. הארבעה חשודים בהצבתו של רכב מחוץ לביתו של פילבר, ממנו הושמעו כינויי גנאי, בין היתר "בוגד". מערכת הכריזה קראה לפילבר: "תהיה גבר. צא, תגיד את האמת", וכן "מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה? מה הבטיחו לך?" ו"מומו, השמאל משתמש בך כדי להפיל את הליכוד".

מוקדם יותר היום דחו במשרד המשפטים ובמשטרה את הביקורת הציבורית על החרמת הטלפונים של החשודים, ובהודעה משותפת נמסר כי לא יגלו סובלנות להטרדת עד המדינה, וכי המדינה צפויה לבקש שזהות הבודק של הטלפונים יהיה שופט ולא גורם חקירה.

במשרד המשפטים ובמשטרה הסבירו כי המהלך להחרמת הטלפונים הניידים של החשודים נבעה בשל ההערכה כי הם עשויים לשפוך אור על החקירה, וכי תפיסתם נדרשת "בשל צרכי חקירה מובהקים". עם זאת, הבהירו, "בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט", נמסר. "המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה. בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה".

"רשויות אכיפת החוק רואות בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על עדים, לנסות לגרום להם לשנות עדותם או להטרידם בכל דרך", הודגש בהודעה, "חומרה יתרה יש לראות מטבע הדברים כשהדבר נעשה כלפי עדי מדינה, במטרה להשפיע על עדותם. במדינת חוק לא יעלה על הדעת שיופעל לחץ פסול או שיוטרדו עדי מדינה, וממילא רשויות אכיפת החוק לא יאפשרו זאת".

תגיות:הליכודשלמה פילבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה