חדשות בארץ

לאחר העימותים מול רון קובי, הרב קוק הודיע: "אני בורח. לא יכול להישאר פה"

המקובל הטברייני יצא הערב בהודעה דרמטית לפיה יעזוב את העיר, זאת בשל התגברות העימותים, חלקם אלימים וגררו מעצרים, בין מקורבי הרב לראש העיר. תושבי העיר הדתיים והמסורתיים מיהרו להכריז על עצרת תמיכה ברב שתתקיים הערב. תלמידו של הרב: "אנחנו עדיין בהלם, לא יודעים מה לעשות. במידה והרב אכן יעזוב אנחנו נעזוב יחד איתו. אי אפשר להאמין מה שאחד יכול לעשות עם השנאה התהומית שלו"

  • כ"ט תשרי התש"פ
הרב קוק (צילום: דוד כהן, פלאש 90)הרב קוק (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

המקובל הרב דב קוק, תושב העיר טבריה, הודיע הערב (שני) כי יעזוב בקרוב את העיר, זאת, ברקע התגברות העימותים בין מקורבי ראש העיר טבריה, רון קובי, לבין חצרו של הרב.

בתיעוד נדיר מביתו של הרב נשמע האחרון אומר כי נוכח "הגזרות והיחס", של מי שאותו כינה "בריאה שלא ראיתי כמוה מעולם", אשר עשוי, לדבריו, "מרשעות ומשנאה נוראה אלי, שנאת עם ישראל, תהומית, מפחידה, הוא רצה לשנוא אותי, לשנוא אותי, לשנוא את בני יוסף", החליט כי הוא "בורח מטבריה". לפי הודעתו: "אני לא יכול להישאר פה, אני בורח, אי אפשר להישאר פה".

זמן קצר לאחר הודעתו הדרמטית של הרב קוק, הודיעו תושבי העיר הדתיים והמסורתיים וכן קהילת תלמידיו כי יערכו הערב בשעה 18:30 עצרת תמיכה למענו. אחד מתלמידי הרב קוק אמר לאתר 'בחדרי חרדים' כי "אנחנו עדיין בהלם, לא יודעים מה לעשות. במידה והרב אכן יעזוב אנחנו נעזוב יחד איתו. אי אפשר להאמין מה שאחד יכול לעשות עם השנאה התהומית שלו".

ראש העיר טבריה מיהר להגיב להודעה ואמר כי "הרב קוק הצדיק נמצא הרבה שנים בעיר ואין לנו בעיה איתו". לטענתו, "אין לנו בעיה עם לומדי התורה בישיבה. אבל יש לנו בעיה עם גורמים עברייניים שנמצאים שם. יחד עם זאת, אנחנו חיים בעיר מעורבת וחיים פה הרבה שנים יחד והכל ימשיך אותו הדבר." אומר ראש העיר.

"טבריה היא עיר חשובה ליהדות", טען קובי והדגיש: "תפנימו. לא נסבול פה אלימות. מי שרוצה לדבר איתי שיבוא. מי שרוצה לאיים, שידע שיש לוחם בצד השני".

תגיות:הרב דב קוקרון קוביטבריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה