חדשות בארץ

דרעי בשיחות סגורות: "הולכים לבחירות שלישיות; גוש הימין יתחזק"

יו"ר ש"ס אמר בשיחות עם בכירי מפלגתו כי הליכה למערכת בחירות שלישית בתוך שנה היא בלתי-נמנעת, ודחה את את הפרסומים כי הליכוד וכחול לבן יקימו קואליציה ויחוקקו שורת חוקים בנושאי דת-מדינה ואילו לאחר מכן יצטרפו המפלגות החרדיות לקואליציה: "יש דברים שאני לא יכול להתפשר עליהם, אני לא הסמכות שקובעת בנושאי דת ומדינה"

דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס אריה דרעי העריך בשיחות סגורות, שקיים באחרונה עם בכירי המפלגה, כי המערכת הפוליטית לא תצליח למנוע הליכה למערכת בחירות שלישית. בדבריו, שהובאו באתר 'כיכר השבת', טען דרעי כי באותה מערכת בחירות אף צפוי גוש הימין להגדיל את כוחו.

דרעי, שאמר את הדברים ברקע המגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר כחול לבן בני גנץ במטרה לכונן ממשלת אחדות, דחה את הפרסומים אודות תרחיש לפיו הליכוד וכחול לבן יקימו קואליציה ויחוקקו שורת חוקים בנושאי דת-מדינה שהחרדים מתנגדים אליהם בתוקף, ואילו לאחר מכן יצטרפו המפלגות החרדיות לקואליציה. "יש דברים שאני לא יכול להתפשר עליהם, אני לא הסמכות שקובעת בנושאי דת ומדינה", הצהיר דרעי.

"אם גנץ ונתניהו יחוקקו חוקים בנושאי הכשרות, השבת והגיור – וכי אני יכול לקבל את זה ולהצטרף לממשלה?", צוטט יו"ר ש"ס באותן שיחות. "זה ציפור נפשה של היהדות!". הוא הוסיף: "אבל בכלל זה רעיון היפותטי, שתורכב כזו ממשלה".

על המצב הסבוך אליו נקלעו מוסדות המדינה במשך השנה האחרונה, אמר: "המדינה משותקת. אי אפשר לנהל מדינה שנגררת ממערכת בחירות למערכת בחירות. זה מצב הזוי, אסון".

עם זאת, וחרף העובדה כי גוש הימין נחלש בבחירות האחרונות, יו"ר ש"ס טען כי במצב של מערכת בחירות שלישית בתוך שנה, "גוש הימין יגדל". את דבריו תלה דרעי בהסבירו כי "הציבור הימני, שלא יצא להצביע בפעם הקודמת, הבין את המשמעות, הבין שהאזהרות מפני ממשלת שמאל הן לא בגדר 'זאב זאב'. במקביל, אלו שהצביעו לגנץ, כי רצו ממשלת אחדות, יבינו שגנץ נגרר אחרי לפיד ודוחה כל הצעה, כולל את מתווה הנשיא ריבלין". "אבל בכלל זה רעיון היפותטי, שתורכב כזו ממשלה", הבהיר דרעי.

היום יערוך יו"ר ש"ס ישיבת סיעה מיוחדת, במהלכה, לאחר נאומו הראשון של הח"כ החדש (מספר 8 ברשימה) משה אבוטבול, יעדכן את חברי הסיעה בהתפתחויות הפוליטיות.

תגיות:אריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה