חדשות בארץ

גנץ: "לא הייתה התקדמות בפגישה עם נתניהו. הליכוד לא רוצה דיון ענייני"

יו"ר כחול לבן הצהיר כי לא הושגה התקדמות במגעים להרכבת הממשלה במהלך פגישתו עם נתניהו. לפיד בפתח ישיבת סיעת כחול לבן: " נתניהו רוצה בחירות שלישיות כי זה מה שהציעו לו עורכי הדין. זה מה שהוא צריך בגלל כתבי האישום. זה כל מה שמעניין אותו"

נתניהו וגנץ עם ריבלין (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ )נתניהו וגנץ עם ריבלין (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ )
אא

לאחר שהצהיר כי "יעשה הכול" כדי למנוע הליכה לבחירות שלישיות, יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע היום (שני) כי בפגישתו אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נרשמה התקדמות. "אני מקווה שנצליח בהמשך", אמר בפתח ישיבת סיעת כחול לבן. "נעשה את כל המאמצים כדי שהכנסת הזו תמלא את ימיה. אני מתחייב גם בתקופת המעבר הזו לקדם כל נושא שצריך וניתן לקדם".

"איננו דורשים רק לאחוז בהגה", הדגיש גנץ. "אנחנו דורשים לקבוע מה הדרך שבה אנחנו רוצים לנסוע. אנחנו נמשיך לדבר עם כולם, נקשיב למפלגות קטנות אך לא ניתן להן להכתיב את סדר היום הלאומי כולו".

גנץ האשים את הליכוד על "ההתעקשות לבוא עם 'בלוק חסינות'", ואמר כי "מפלגה שנמצאת בשלטון למעלה עשור – אינה מוכנה לנהל דיון ענייני על קווי היסוד שרוב הציבור רוצה בהם". לפי יו"ר כחול לבן, "האופציה הטובה ביותר היא ממשלת אחדות בראשות כחול לבן ביחד עם הליכוד כפי שהעם בחר. האופציה הגרועה ביותר היא בחירות. נחתור ונעשה הכול בכדי להגיע לאחדות של הגדולות. אבל לא נוותר על שום אופציה או ניסיון שיאפשר לנו להקים ממשלה ולהימנע מבחירות. נעשה זאת נוכח כל אלטרנטיבה שעומדת בפנינו".

מספר 2 של גנץ, ח"כ יאיר לפיד, האשים את נתניהו בתסבוכת הפוליטית, ואמר כי אם האחרון יסכים להיות שני ברוטציה, "אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות". לטענתו, נתניהו רוצה בחירות שלישיות כי "זה מה שהציעו לו עורכי הדין. זה מה שהוא צריך בגלל כתבי האישום. זה כל מה שמעניין אותו. הוא רוצה ללכת לבחירות". עוד האשים לפיד כי "נתניהו השתמש ב-28 הימים שלו רק לדבר אחד – לדחוף לבחירות".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריהם של ראשי כחול לבן כי "לפיד שוב פועל להכשלת ממשלת אחדות לאומית שהיא הדבר הנכון וההכרחי למדינת ישראל ישראל בעת הזו. כחול לבן שבים ועומדים בסירובם לעסוק בענייני מהות וגוררים את ישראל לקראת ממשלת מיעוט מסוכנת עם המפלגות הערביות".

עוד נמסר מהליכוד: "אתמול התקיימו פגישות ברוח טובה. אנו שבים וקוראים ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להפעיל שיקול דעת, להתנער מגורמים אינטרסנטיים ולהמשיך ולפעול במהירות להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה".

מספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, אמר בישיבת הסיעה כי "מה יותר נכון שבני גנץ שניצח בבחירות יקים ממשלת אחדות ליברלית המבוססת על כחול לבן והליכוד". מספר 4 במפלגה, גבי אשכנזי, אמר כי "העם אמר את דברו לפני שישה שבועות. כבר קרוב לשנה שאין ממשלה בישראל. זה לא יכול להמשך. אזרחי מדינת ישראל מצפים מאתנו לעשות הכול, אבל הכול, על מנת לחלץ את מדינת ישראל מהמשבר החמור, החסר תקדים, שאליו היא נקלעה".

מוקדם יותר היום נפגש גנץ עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, במשכן הכנסת, זאת, לאחר שאתמול נפגשו צוותי המו"מ המשותפים של שתי המפלגות. בתום המפגש אמר ליברמן  כי "יש עוד הרבה נושאים ביטחוניים ללבן".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה