חדשות בעולם

הבכיר שחשף את מיקומו של אל-בגדאדי: "הוא רצה לצאת אבל לא ידע איך"

ברשת אל ערבייה מדווחים כי מבצע ההשתלטות האמריקני על מקום המסתור של מנהיג דאעש התרחש לאחר שחבר בצוות האבטחה הסגיר את מיקומו למודיעין העיראקי. הוא סיפר כי ראש הארגון "שהה בבונקר דמוי מנהרה באורך של שמונה מטרים ורוחב של חמישה מטרים", וכי אל בגדדי "רצה לשנות מיקום, רצה לצאת מגבול סוריה-עירק, אבל לא ידע איך לעשות זאת". על התנאים בהם חי במסתור, אמר סאג'יט כי זה "היה טוב מאוד", ובנוסף "היו לו שם ספרים, ספרי דת וקוראן"

המתחם בו שהה אל-בגדאדי (צילום: מתוך הטלוויזיה העירקית)המתחם בו שהה אל-בגדאדי (צילום: מתוך הטלוויזיה העירקית)
אא

המבצע האמריקני לחיסולו של מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, התאפשר לאחר שאחד מחברי פמלייתו חשף בפני המודיעין העיראקי את מיקומו המדויק – כך דווח היום (שני) ברשת אל ערביה הסעודית. לפי הדיווח, מי שהסגיר אותו היה מוחמד עלי סאג'יט, חבר בחוליית האבטחה, שסיפר כי לכל אורך התקופה האחרונה לא ניכר היה שאל-בגדאדי חושש מפשיטה על מקום המסתור שלו.

חבר צוות האבטחה עצמו העיד כי הוא "היה מאוד בטוח בסידור האבטחה של אל-בגדדי", וכי מנהיג הארגון סבר כי מערך ההגנה עליו מספק שכן הוא מחזיק בשורת אמצעי אבטחה טובים. לצד זאת, סאג'יט טען בריאיון כי הפשיטה על המתחם המאובטח באה על רקע היחלשות האבטחה על אל-בגדאדי בעת האחרונה.

הוא סיפר כי ראש הארגון "שהה בבונקר דמוי מנהרה באורך של שמונה מטרים ורוחב של חמישה מטרים", וכי אל בגדדי "רצה לשנות מיקום, רצה לצאת מגבול סוריה-עירק, אבל לא ידע איך לעשות זאת". על התנאים בהם חי במסתור, אמר סאג'יט כי זה "היה טוב מאוד", ובנוסף "היו לו שם ספרים, ספרי דת וקוראן".

עוד אמר מקורבו של מנהיג דאעש כי מנהיגי הארגון "נהגו לקבור כסף במזומן וזהב בלב המדבר". לדבריו, "חלק מהאוצרות האלה – 25 מיליון דולר, נמצאו על ידי רועי צאן במדבר ענבר".

מוקדם יותר היום תיארו התושבים המתגוררים סמוך למתחם בו שהה אל-בגדאדי, במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה, את רגעי ההשתלטות של פיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים וכוח דלתא של צבא ארצות הברית. "הייתי בבית ובערך חמישה מטוסים הגיחו פתאום והתחילו לירות כמו במכונות ירייה", סיפר אחד התושבים לרשת החדשות האמריקנית NBC. "היו גם חיילים על הקרקע בזמן שהמטוסים הפגיזו מהשמיים".

שכן אחר סיפר: "ראינו את המטוס יורה אבל לא היה לנו מושג מה קורה, היו קצת שמועות באינטרנט, אבל לא היינו בטוחים. לא ידענו שמטוסים עומדים להגיע, הכול היה מאוד מפתיע".

"עזבנו את הבית והיינו המומים", סיפר תושב נוסף. "ראינו שני מטוסים במרחק של 15 מטרים מהקרקע בלבד. הם הקיפו את האזור ואז התחילו לירות עליהם מלמטה, אז הם פתחו באש בחזרה. אז הם עברו לכוון את האש על הדרכים הראשיות – אם הם ראו איזשהו רכב הם ירו בו".

תושב אחר הראה לצלמים הבית שהופצץ: "הבעלים של הבית הזה היה רועה צאן, הכול הרוס, המטוסים הפציצו את המבנה הזה יותר מפעם אחת. הם אומרים שבגדדי הסתתר פה אבל אין לזה שום אינדיקציה. זה אזור הררי, אין כאן שום דבר".

תגיות:אבו בכר אל-בגדאדידאעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה