חדשות בארץ

סערה: המשטרה החרימה את הטלפונים של יועצי נתניהו

במסגרת חקירתם בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר, החרימה המשטרה את הטלפונים הסלולריים של עופר גולן ויונתן אוריך, יועציו הבכירים של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו: "אנחנו מדינה דיקטטורית באופן סופי. צאו לרחובות, כי אתם הבאים בתור"

יונתן אוריך (צילום: פלאש 90)יונתן אוריך (צילום: פלאש 90)
אא

תגובות סוערות בימין בעקבות הידיעה, כי במסגרת חקירתם של בכירים במטה הליכוד בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר, החרימה המשטרה את הטלפונים הניידים שלהם.

כזכור, אמש (ראשון) פורסם כי היחידה לפשיעה כלכלית בלהב 433 פתחה בימים האחרונים בחקירה נגד בכירים במטה הבחירות של הליכוד, בחשד להטרדתו של פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, המשמש עד מדינה בתיק 4000. החקירה באה בעקבות אירוע שהתרחש בחודש אוגוסט, במהלך מערכת הבחירות, במהלכו הגיע רכב סמוך לביתו של פילבר, וממנו הושמעו ברמקולים קריאות גנאי נגדו על רקע היותו עד מדינה. בפרשה נחקרו, בין היתר, עופר גולן, מנהל קמפיין הליכוד ודוברה של משפחת נתניהו, ויונתן אוריך, דוברו של ראש הממשלה – הנחשבים למקורבים ביותר לנתניהו. חקירתו של גולן במשטרה נערכה באזהרה.

בסביבתו הקרובה של נתניהו הגיבו בזעם על החקירה נגד אנשיו. "הרדיפה לא נפסקת לרגע", נמסר מטעמו. "עוד לא יבש הדיו על טענות ההגנה שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בשימוע, וכבר חוקרים את כל סביבתו הקרובה של ראש הממשלה. המטרה ברורה: לנטרל את יכולתו של ראש הממשלה להיאבק בדעת הקהל מול שיטפון ההדלפות הבלתי פוסק באמצעות פגיעה במקורביו. שערורייה".

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, תקף את ההחלטה לפתוח בחקירה נגד יועציו של אביו ולהחרים את הפלאפונים שלהם, וקרא לציבור למחות על כך בכל תוקף: "תדמיינו שמאות אנשים זרים מחטטים לכם בפלאפון באופן חופשי. משטרת ישראל, בהוראת הפרקליטות, החרימה את כל הפלאפונים של כל העוזרים הבכירים של ראש הממשלה, בגלל שמאשימים אותם שהקימו דוכן ברסלב הומוריסטי מתחת לבית של מומו פילבר והחונטה אומרת שזו 'הטרדת עד'".

''זהו, אין פאנץ'", הוסיף נתניהו הבן בציניות. "אנחנו מדינה דיקטטורית באופן סופי. צאו לרחובות, כי אתם הבאים בתור".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) הגיב אף הוא בחריפות נגד "החרמת הטלפונים הסיטונאית של יועצי ראש הממשלה", כלשונו, ואמר כי מדובר ב"חצייה מפחידה של קו אדום בוהק מכל בחינה שהיא מצידה של הפרקליטות".

סמוטריץ' ציין כי "'קשה לברוח מהתחושה שהתיקים נגד נתניהו מתפוררים ובפרקליטות פותחים במסע 'פישינג' חסר מעצורים כדי לגייס נגדו עדי מדינה בכל מחיר. וזה כבר באמת מתקרב לדרגת קץ הדמוקרטיה''.

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) אמר הבוקר כי החקירה שנפתחה נגד בכירי הליכוד היא "שערורייה בלתי נסבלת ובלתי מתקבלת על הדעת". בראיון לכאן ב' אמר לוין: "למיטב ידיעתי, אנחנו חיים – או לפחות אמורים לחיות – במדינה דמוקרטית, שבה מותר לאנשים למחות. אין פה שום הטרדת עד ואין פה מקום לחקירה. חבל מאוד שכספי ומשאבי ציבור מבוזבזים על דבר כזה, וכנראה שלא במקרה".

"הרדיפה הבלתי פוסקת הזו אחרי ראש הממשלה, האכיפה הבררנית הזועקת לשמיים שאין לה שום הסבר – זה דבר מדאיג מאוד. מי שחושב שזה יקרה רק במקרה של ראש הממשלה נתניהו, ולא יכול לקרות לאזרחים ולאישי ציבור אחרים – טועה טעות גדולה מאוד", הוסיף לוין.

פרקליטו של גולן, עורך הדין עמית חדד, הגדיר את האשמות נגד לקוחו כ"מופרכות וחסרות שחר, שטוב היה אם לא היו נחקרות בכלל". בהודעה שמסר, הוסיף חדד כי "בעוד שלמר גולן אסור להתבטא בנושא כדי שלא לשבש חקירה, דבר החקירה מודלף באופן לא חוקי. אין לנו ספק שבסופו של דבר התיק נגד מר גולן ייסגר מהטעם הפשוט – הוא מעולם לא הטריד את עד המדינה פילבר או כל עד אחר".

תגיות:יונתן אוריך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה