חדשות בארץ

מבוי סתום: גנץ ונתניהו נפגשים בקריה

גנת ונתניהו נפגשים בתל אביב, אך לא ברורים הסיכויים להצלחתה של פגישה זו. מוקדם יותר הבהיר יו"ר צוות המו"מ של הליכוד כי הוא מייצג את כל בלוק הימין, וזכה לביקורת על כך שהוא מייצג רק את הליכוד וכי "אינו מוכן לשום פשרה בנושא"

גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש הערב (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה בתל אביב, זאת, לאחר שמוקדם יותר היום נסתיימה פגישת צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד במבוי סתום. בהודעת הליכוד לאחר הפגישה בכפר המכביה נמסר כי ראש צוות המו"מ, השר יריב לוין, הבהיר לכחול לבן כי הוא מייצג את כל 55 חברי בלוק הימין, ובכחול לבן תקפו את הליכוד על כך כי "אינו מוכן לשום פשרה בנושא". בהודעת שתי המפלגות נמסר כי צפויה ביניהם פגישה נוספת.

במקביל, לקראת פגישתו מחר של גנץ עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, נועד צוות כחול לבן מוקדם יותר עם אנשיו של ליברמן.

לאחר הפגישה בין צוותי המו"מ, בליכוד טענו כי בכחול לבן סרבו לקבל את מתווה נשיא המדינה ראובן ריבלין, לפיו במקרה של הגשת כתב אישום נגדו ייצא נתניהו לנבצרות, בעוד הסמכויות בפועל יועברו לגנץ. נקודת מחלוקת נוספת בין השתיים היא העובדה כי בליכוד מסרבים בתוקף להיענות לדרישת כחול לבן לבוא למשא ומתן בלא בלוק הימין, שחוסם את הצטרפותם לממשלת אחדות. חרף חילוקי הדעות המהותיים, הצוותים קבעו להיפגש עוד, ולוין הביע בפגישה "תקווה כי בישיבות הבאות תשתנה הגישה של כחול לבן".

לוין הזהיר מפני הקמתה של ממשלת מיעוט בתמיכה-מבחוץ של המפלגות הערביות. לטענתו, נציגי כחול לבן לא הסכימו להצהיר שלא יקימו ממשלה שכזו. דבריו באים ברקע דבריו של ח"כ אסף זמיר מכחול לבן שאמר בראיון לערוץ הכנסת כי "כל האופציות על השולחן". עם זאת, ח"כ חילי טרופר, אף הוא חבר הסיעה, פסל אפשרות להקמתה של ממשלת מיעוט הנשענת על תמיכת הרשימה המשותפת מחוץ לקואליציה, והיה לחבר הראשון ששלל אפשרות זו מאז הבחירות.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה