חדשות בעולם

טראמפ הודיע: מנהיג דאעש חוסל

הנשיא האמריקני אישר כי ארצות הברית הרגה את מנהיג ארגון המדינה האסלאמית במבצע צבאי בסוריה. בנאום מהבית הלבן אמר טראמפ כי אל-בגדאדי נהרג לאחר שפוצץ עצמו עם שלושת ילדיו. טראמפ: "הוא מת כמו כלב. הוא מת כמו פחדן. העולם עכשיו מקום בטוח יותר"

אל בגדאדיאל בגדאדי
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (ראשון) כי מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, נהרג במהלך מבצע צבאטי בסוריה. טראמפ ציין כי אל-בגדאדי נהרג לאחר שפוצץ עצמו עם שלושת ילדיו. בנאום מהבית הלבן אמר הנשיא כי לארצות הברית "יש זיהוי ודאי שזה היה הוא". עוד אמר כי "‎אחרי שהמשימה הושלמה, לקחנו עמנו חומרים רגישים".

"זרוענו ארוכה מאוד. רק לאחרונה הרגנו את בנו של אוסמה בן לאדן, שאמר דברים רעים מאוד על אנשים, על המדינה שלנו ועל העולם", אמר הנשיא. "הוא מת כמו כלב. הוא מת כמו פחדן. העולם עכשיו מקום בטוח יותר". טראמפ הודה לרוסיה, טורקיה סוריה ועיראק, וגם לכורדים בסוריה, בשל "תמיכה מסוימת" שסיפקו במבצע זה.

טראמפ התייחס לפרטי המבצע: "אני יודע על כך שהרבה מלוחמיו של אל-בגדאדי וחבריו נהרגו יחד איתו. הוא מת לאחר שנכנס למנהרה חסומה, וצעק בכניסה אליה. בגדאדי גרר ילדים צעירים איתו והוביל אותם למוות בטוח. הוא הגיע לסוף המנהרה אחרי שהכלבים שלנו רדפו אחריו. הוא פוצץ את עצמו למוות עם שלושה מילדיו, והמנהרה קרסה כתוצאה מהפיצוץ".

לאחר הפיצוץ העז, עלה הצורך בבדיקת דנ"א שתוודא כי ההרוג הוא מנהיג ארגון הטרור הרצחני. "התוצאות נתנו תוצאה מדויקת וחיובית לגמרי - זה הוא", אמר הנשיא. "הוא ניסה כל כך להרתיע אותנו ורגעיו האחרונים היו מלאי אימה. היינו במתחם בערך שעתיים ואחרי שהמבצע הסתיים לקחנו חומרים מסווגים רבים שקשורים לדאע"ש ולתוכניות שלו לעתיד. דברים שרצינו הרבה זמן".  

עוד מסר טראמפ כי במבצע נטלו חלק 8 מסוקים שחדרו לבניין. "צפיתי בזה יחד עם הגנרל ועם סגן הנשיא פנס בחדר המצב, זה היה כמו לראות סרט. הטכנולוגיה שם היא נפלאה".

"המבצע כלל בערך שעה ו-20 דקות של טיסה מעל אזורים מסוכנים מאוד, חלק אמרו שזה יהיה החלק המסוכן של המבצע. החלטתי שלא נגיד דבר עד שהכוחות לא ינחתו באזור בטוח. טסנו מעל חלקים בשליטה רוסית, רוסיה הייתה נהדרת, עירק הייתה מצוינת. היה לנו באמת שיתוף פעולה מעולה, הם לא ידעו מה אנחנו עושים ולאן אנחנו טסים - אבל לוחמי דאע"ש שנואים גם ברוסיה ובמדינות אחרות, כמו אצלנו", הוסיף הנשיא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את טראמפ על חיסול מנהיג ארגון הטרור. "ההישג המרשים שהביא לחיסולו של אל-בגדדי משקף את הנחישות המשותפת שלנו, של ארה"ב ושל כל המדינות החופשיות, להילחם בארגוני הטרור ובמדינות הטרור", מסר. "ההישג הזה הוא ציון דרך חשוב, אבל המערכה עדיין לפנינו".

הבוקר דווח בעיתון "ניוזוויק" כי אל-בגדאדי נהרג במהלך מבצע של כוח אמריקני בסוריה. גורם רשמי בממשל שאישר את קיומו של המבצע מסר כי טרם ברור האם הוא הצליח. גורם בכיר אחר בממשל הדגיש ב-CNN כי זהותו של מנהיג דאעש תאושר באמצעות בדיקת דנ"א. שני גורמים בממשל האיראני טענו כי קיבלו עדכון על מותו של מנהיג דאעש, ושני גורמים ביטחוניים בעיראק מסרו כי קיבלו אישור על מותו. מוקדם יותר צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "דבר גדול מאוד קרה עכשיו!", אולם לא הרחיב אודות הרמז האפשרי. לאחר מכן הודיע הבית הלבן כי טראמפ ימסור "הצהרה חשובה" בשעה 15:00 (שעון ישראל).

בסוכנות הידיעות העיראקית, INA, ציטטו גורם מודיעיני שמסר כי אל-בגדאדי נהרג יחד עם מנהיגים נוספים בארגון הסוני הרצחני.

במהלך מבצע חיסולו, כך לפי הניוזוויק, פשטו הכוחות על מתחם באזור העיירה ברישה שבמחוז אידליב שבצפון בסוריה. לפי גורם במשרד ההגנה האמריקני, אל-בגדאדי הספיק לפוצץ עצמו באמצעות ווסט נפט שלבש עליו, וכי בשל כך נהרגו שתיים מנשותיו. בפנטגון טענו כי לא נפגעו ילדים במבצע, אולם בארגון המעקב הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, טענו כי במבצע נהרגו תשעה בני אדם, בהם כמה מילדיו של אל-בגדאדי. בארגון הסורי ידעו לומר כי במבצע החשאי נטלו חלק ארגוני ביון מערביים, אך מסרו כי הם אינם יודעים האם אל-בגדאדי נמנה בין ההרוגים.

מאז פרסום הידיעה, בערוץ הטלוויזיה הממלכתי של עיראק הוצגו תצלומים מהאתר שהותקף לכאורה. בכלי התקשורת המקומיים צוין כי המודיעין העיראקי סייע לכוחות האמריקנים, וסיפק מידע קריטי שהוביל לחשיפת מיקומו המדויק של מנהיג ארגון הטרור.

במרכז הסורי לזכויות אדם אמרו כי בתקיפה השתתפו 8 מסוקי קרב, אליהם התלוו מטוסים מכוחות הקואליציה נגד דאעש בסוריה בהובלתה של ארצות הברית. "אנחנו בטוחים שמנהיגים בכירים במדינה האיסלאמית היו בתוך הבית בעת הפשיטה", מסר ראש ארגון המעקב הסורי, רמי עבד אל-רחמן, לסוכנות הידיעות הגרמנית ד-פ-א.

עוד דווח כי טראמפ אישר את דבר המבצע לפני כשבוע, והיום הודיע הפנטגון לבית הלבן כי קיימת "ודאות ברמה-גבוהה" כי מנהיג ארגון הטרור נהרג, אך הבהירו כי דרוש לכך אימות נוסף.

תגיות:דונלד טראמפאבו בכר אל-בגדאדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה