חדשות בארץ

ללא התקדמות: הסתיימה פגישת צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן

נציג הליכוד, השר לוין לוין, אמר לפני הפגישה כי ידרוש לקבל תשובות האם כחול לבן מקבלת את מתווה הנשיא, והאם אכן פניה לאחדות: "אנחנו מגיעים בהחלט ברצון טוב". בתום הפגישה נמסר מכחול לבן כי "הליכוד המשיך להתעקש שהוא מייצג את בלוק החסינות של ה- 55 ואינו מוכן לשום פשרה בנושא"

השר יריב לוין בכניסה לישיבת המשא ומתן עם כחול לבן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)השר יריב לוין בכניסה לישיבת המשא ומתן עם כחול לבן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד נפגשו בצהריים (ראשון) בכפר המכביה ברמת גן. מטעם כחול לבן השתתפו בפגישה ראש צוות המשא ומתן של המפלגה, ד"ר יורם טורבוביץ', ועמו שלום שלמה. מטעם הליכוד השתתפו השר יריב לוין ועורך הדין מיכאל ראבילו. ישיבת צוותי המשא ומתן נערכה לקראת פגישתם הצפויה הערב של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, שתתקיים בלשכתו של נתניהו בקריה בתל אביב.

בתום הפגישה, שנמשכה כשעה וחצי, נמסר מכחול לבן כי "היא התקיימה ברוח טובה, ובמהלכה ביקש צוות המשא ומתן של כחול לבן לתאם פגישות המשך כבר לימים הקרובים בכדי לדון באפשרויות להרכבת הממשלה וקווי היסוד, וכן על בסיס ההבנה, שהמנדט נמצא כרגע בידי יו"ר כחול לבן, ולכן הוא ראש הממשלה המיועד. הליכוד המשיך להתעקש לאורך הפגישה שהוא מייצג את בלוק החסינות של ה- 55, ואינו מוכן לשום פשרה בנושא".

מצדו השני של המתרס, מסרו בליכוד כי "השר יריב לוין שב והדגיש כי הצוות מייצג את כל 55 חברי גוש הימין. במענה לשאלת נציגי צוות המשא ומתן של גוש הימין, סירבו נציגי כחול לבן פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה, שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה. בנוסף, הזהיר השר לוין מפני הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על המפלגות הערביות, בהיותה מסוכנת לישראל. נציגי כחול לבן סירבו להתחייב כי לא יקימו ממשלת מיעוט מסוכנת זו".

"הצדדים הסכימו להמשיך בשיחות", הוסיפו בליכוד, "והשר לוין הביע תקווה כי בישיבות הבאות תשתנה הגישה של כחול לבן, תיזנח האופציה הסהרורית של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, יתקבל מתווה הנשיא והדיונים יהיו מעשיים ומהירים".

בטרם נכנס לישיבה, אמר לוין כי הליכוד מגיע למשא ומתן על פי הזמנת כחול לבן, כשהוא מייצג את כל מפלגות גוש הימין, המונות 55 חברי כנסת. "אנחנו מגיעים בהחלט ברצון טוב", הוסיף. "כפי שאמרנו כל הזמן, אין שום דרך אחרת אלא ללכת לממשלת אחדות על פי מתווה נשיא המדינה, ולכן אנחנו חושבים שנכון היה לקיים משא ומתן מהיר ומואץ כדי להגיע להסכם. רצינו לעשות את זה כשהמנדט היה בידינו, ואנחנו נכונים לעשות את זה גם כשהמנדט בידיו של בני גנץ".

לוין הדגיש כי אחת השאלות שהוא מתכוון להעלות בתחילת הישיבה היא האם כחול לבן מקבלת את מתווה הנשיא. לדבריו, שאלה נוספת היא "האם המשא ומתן שמתקיים כאן הוא אכן משא ומתן אמיתי, או שזו כסות והצגה כאשר המשא ומתן מתקיים בעצם במקום אחר, עם איימן עודה והרשימה המשותפת, להקמת ממשלת מיעוט. כל אזרח במדינת ישראל רוצה לקבל תשובה חדה וברורה האם פניה של כחול לבן לממשלת אחדות רחבה, או פניה לקיים כאן 'כאילו' משא ומתן, ולקיים משא ומתן אחר עם איימן עודה כדי להקים ממשלת אחדות שבה תהיה אחדות בינם לבין הרשימה המשותפת, ולא בין כלל עם ישראל ובין כלל המפלגות שמאמינות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אלה שתי השאלות שנציג בפתח הישיבה ואני מקווה שסוף סוף נקבל עליהן תשובות".

מוקדם יותר היום, התייחס ראש הממשלה למגעים להקמתה של ממשלת אחדות. "אנחנו רואים מה מתרחש במזרח התיכון, הוא שוב עובר טלטלה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "לבנון סוערת, עיראק סוערת, סוריה סוערת, ואיראן שולטת בכל המרחבים הללו. אנחנו יודעים שהכוח ששירת אותנו עד עכשיו חייב להתעצם בהמשך אל מול התופעות הללו. זה מחייב החלטות קשות מאוד".

"מה שנאמר על ידי ועל ידי הרמטכ"ל זה לא ספין, זה שיקוף של המציאות, של אתגרי ההווה ואתגרי העתיד הקרוב", הוסיף נתניהו. "אנחנו צריכים להחליט החלטות קשות, שמחייבות ממשלה עם כתפיים רחבות. החשיבות ביצירת ממשלת אחדות לאומית רחבה אינה שאלה פוליטית, אלא שאלה לאומית וביטחונית ראשונה במעלה. אני מקווה שנוכל לקדם את היעד הזה בימים הקרובים. זו הייתה מטרתי מיד אחרי הבחירות, וזו נשארה המטרה שלנו. זה מה שמדינת ישראל זקוקה לו בעת הזאת".

(עודכן: 15:56)

תגיות:הליכודיריב לויןכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה